Bora 1.9 pomoc w wymianie czesci

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

macbat
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pt wrz 05, 2008 13:46
Lokalizacja: lubuskie/oslo
Kontakt:

Bora 1.9 pomoc w wymianie czesci

Post autor: macbat » sob wrz 06, 2008 18:55

Kupilem Volkswagen Bora 1.9 Variant(kombi) TDI 116 km oznaczenie silnika AJM 6 biegowa skrzynia climatronic itd

Rocznik 1999 r z kodem 2000

przebieg 144 tys

Pytanie to czy wymienic jeszcze cos z tych pozycji nizej ????


- wymiana rozrzadu kompletnego + pompa
- wymiana paska klinowego
- wymiana oleju
- wymiana uszczelki od pokrywy silnika badz tam gdzie cieknie
- sprawdzenie hamulcow
- wymiana plynu w chlodnicy
- wymiana plynu hamulcowego
- sprawdzenie zuzycia turbo sprezarki
- wyciagniecie rzeczywistego przebiegu z komputera samochodu
- filtr przeciwpylkowy



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: Bora 1.9 pomoc w wymianie czesci

Post autor: PinkFloyd » sob wrz 06, 2008 19:05

macbat pisze:Kupilem Volkswagen Bora 1.9 Variant(kombi) TDI 116 km oznaczenie silnika AJM 6 biegowa skrzynia climatronic itd

Rocznik 1999 r z kodem 2000

przebieg 144 tys

Pytanie to czy wymienic jeszcze cos z tych pozycji nizej ????


- wymiana rozrzadu kompletnego + pompa
- wymiana paska klinowego
- wymiana oleju
- wymiana uszczelki od pokrywy silnika badz tam gdzie cieknie
- sprawdzenie hamulcow
- wymiana plynu w chlodnicy
- wymiana plynu hamulcowego
- sprawdzenie zuzycia turbo sprezarki
- wyciagniecie rzeczywistego przebiegu z komputera samochodu
- filtr przeciwpylkowy
Sprawdzenie oleju w skrzyni, filtr paliwa, powietrza, odgrzybienie klimy, sprawdzenie czynnika chłodniczego - stopnia krzepniecia, jezeli chcesz wiedziec cos o stanie silnika, turbo, przepływki, czy łopadki turbiny sa nie zapieczone i czy moc jest ok to koniecznie Vagiem logi dynamiczne grup 003, 008, 011



macbat
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pt wrz 05, 2008 13:46
Lokalizacja: lubuskie/oslo
Kontakt:

Re: Bora 1.9 pomoc w wymianie czesci

Post autor: macbat » sob wrz 06, 2008 19:11

PinkFloyd pisze:
macbat pisze:Kupilem Volkswagen Bora 1.9 Variant(kombi) TDI 116 km oznaczenie silnika AJM 6 biegowa skrzynia climatronic itd

Rocznik 1999 r z kodem 2000

przebieg 144 tys

Pytanie to czy wymienic jeszcze cos z tych pozycji nizej ????


- wymiana rozrzadu kompletnego + pompa
- wymiana paska klinowego
- wymiana oleju
- wymiana uszczelki od pokrywy silnika badz tam gdzie cieknie
- sprawdzenie hamulcow
- wymiana plynu w chlodnicy
- wymiana plynu hamulcowego
- sprawdzenie zuzycia turbo sprezarki
- wyciagniecie rzeczywistego przebiegu z komputera samochodu
- filtr przeciwpylkowy
Sprawdzenie oleju w skrzyni, filtr paliwa, powietrza, odgrzybienie klimy, sprawdzenie czynnika chłodniczego - stopnia krzepniecia, jezeli chcesz wiedziec cos o stanie silnika, turbo, przepływki, czy łopadki turbiny sa nie zapieczone i czy moc jest ok to koniecznie Vagiem logi dynamiczne grup 003, 008, 011
co to jest VAG? i co to jest czynnik chlodniczy ?
Ostatnio zmieniony sob wrz 06, 2008 19:12 przez macbat, łącznie zmieniany 1 raz.



greg

Post autor: greg » sob wrz 06, 2008 19:14

macbat pisze:i co to jest czynnik chlodniczy ?
masz climatronic - to co chłodzi ci w aucie napełnione jest czynnikiem chłodniczym r134



macbat
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pt wrz 05, 2008 13:46
Lokalizacja: lubuskie/oslo
Kontakt:

Post autor: macbat » sob wrz 06, 2008 19:22

aha czy to wszystko co nalezy wymienic badz sprawdzic??

i prosze o podanie kosztow tak mniej wiecej

z gory dziekuje i przepraszam za proste pytania ale jestem laikiem jesli chodzi o samochody ta bora jest moim pierwszym autem

thx !



greg

Post autor: greg » sob wrz 06, 2008 19:30

kompletny rozrząd z wymianą i pompą wody to wydatek ok 1000zł
pasek klinowy powinnien w tym też się zmieścić
olej + filtr to ok 180zł
wymiana plynu w chlodnicy - 1,5 litra koncentratu - 35zł - kupisz 2 butle + woda
macbat pisze:wymiana plynu hamulcowego
- sprawdzenie zuzycia turbo sprezarki
pogadaj z tym co ci będzie robił rozrząd
filtr ppyłkowy (z węglem 55zł )
sprawdzenie klimy z odgrzybieniem ok 150zł

[ Dodano: Sob Wrz 06, 2008 7:30 pm ]
macbat pisze:aha czy to wszystko co nalezy wymienic badz sprawdzic??
jedź na diagnostykę - hamulce i amory i końcówki drązkó i wahacza to podstawa - od tego zależy twoje życie
Ostatnio zmieniony sob wrz 06, 2008 19:31 przez greg, łącznie zmieniany 1 raz.



macbat
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pt wrz 05, 2008 13:46
Lokalizacja: lubuskie/oslo
Kontakt:

Post autor: macbat » sob wrz 06, 2008 20:02

ok bardzo dziekuje za pomoc mimo ze jestem nowy uzyskalem odpowiedz co rzadko sie zdarza na innych forach


dziekuje



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » sob wrz 06, 2008 20:34

greg pisze:kompletny rozrząd z wymianą i pompą wody to wydatek ok 1000zł
szwagier w tym silniku zmiescil sie w niecale 600zł (pasek, rolki, pompa, robocizna)
duzo zalezy gdzie bedziesz robil



greg

Post autor: greg » sob wrz 06, 2008 21:16

kiss pisze:duzo zalezy gdzie bedziesz robil
i na jakich częściach :bajer:



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » sob wrz 06, 2008 21:44

greg pisze:i na jakich częściach
wszystko bylo Ruville + pasek Contitech
1000 to juz pod ASO podchodzi



macbat
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pt wrz 05, 2008 13:46
Lokalizacja: lubuskie/oslo
Kontakt:

Post autor: macbat » sob wrz 06, 2008 23:04

chce orginalne pewne hajs jest wiec dam rade woze zone w ciazy wiec nie bede ryzykowal !


a i jeszcze jedno pytanie jaki olej wlac najlepiej ? dodam tylko ze nie mam pojecia jaki teraz jest :O
Ostatnio zmieniony sob wrz 06, 2008 23:11 przez macbat, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » sob wrz 06, 2008 23:14

macbat pisze:chce orginalne pewne
Tylko że Ruville i Contitech to jest właśnie niemiecki oryginał, ale jeśli chcesz koniecznie robić to w ASO to już Twoja decyzja. Wsumie sprzątaczka, sekretarka i reszta ekipy ASO też z czegoś muszą zyć ;)



macbat
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pt wrz 05, 2008 13:46
Lokalizacja: lubuskie/oslo
Kontakt:

Post autor: macbat » sob wrz 06, 2008 23:16

kiss pisze:
macbat pisze:chce orginalne pewne
Tylko że Ruville i Contitech to jest właśnie niemiecki oryginał, ale jeśli chcesz koniecznie robić to w ASO to już Twoja decyzja. Wsumie sprzątaczka, sekretarka i reszta ekipy ASO też z czegoś muszą zyć ;)

problem w tym ze nie znam tutaj u siebie dobrych mechaniorow ktorzy by mi to zrobili ...



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » sob wrz 06, 2008 23:20

macbat pisze:problem w tym ze nie znam tutaj u siebie dobrych mechaniorow
jesli myslisz ze znajdziesz ich w ASO to sorry :grin:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 512 gości