Kataliztor w 2.0 16V

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Mastercinek
VR6SyncroManiac
VR6SyncroManiac
Posty: 436
Rejestracja: wt sty 29, 2008 08:42
Lokalizacja: Sztum

Kataliztor w 2.0 16V

Post autor: Mastercinek » czw wrz 04, 2008 14:44

Witam.
Wiem, że temat już setki razy poruszany ale mi chodzi o konkretny silniczek 2.0 16V w MK3.
Tradycyjnie silnik zamulony na wolnych obrotach dopiero po 4tyś obr budzi się szatan.
Pierwsze za co się zabrałem to sprawdzenie kata no i tu fotki:
widok ogólny
Obrazek Obrazek
sonda lambda
Obrazek
no i bebechy
Obrazek Obrazek

Czy ktoś jest w stanie na podstawie tych fotek powiedzieć mi czy kat do wymiany czy raczej ciężko tak zdiagnozować...
Rozważam opcję wycięcia katalizatora i tutaj też prośba do osób, które posiadają taki sam silnik i też robiły już taki zabieg o jakąś poradę (ewentualne fotki) czy wstawiały rurę czy strumiennicę no bo jak wiadomo temat jest sporny...
Przebieg autka to 165tyś.
Dzięki i pozdrawim
Ostatnio zmieniony czw wrz 11, 2008 22:53 przez Mastercinek, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
szopek87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: czw kwie 24, 2008 19:43
Lokalizacja: Lublin

Post autor: szopek87 » czw wrz 04, 2008 23:10

kolego wykrec kata i zobacz pod swiatlo czy ma przeswit mozesz przejechac sie autkiem tylko na kolektorze i wtedy zobaczysz czy jest oka a te objawy wystepuja na zimnym silniku czy sa od razu jak odpalisz??? a moze wina lezy w swiecach lub przewodach???


nigdy nie jest tak nisko by nie mogło być niżej
7 cali czystej stali a wahacz o asfalt wali :)

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » czw wrz 04, 2008 23:18

szopek87 pisze:kolego wykrec kata i zobacz pod swiatlo czy ma przeswit mozesz przejechac sie autkiem tylko na kolektorze i wtedy zobaczysz czy jest oka a te objawy wystepuja na zimnym silniku czy sa od razu jak odpalisz??? a moze wina lezy w swiecach lub przewodach???
tak i sonde sobie wkreci w tłumik

[ Dodano: 04 Wrz 2008 23:24 ]
jazda na samym kolektorze może się zle skończyc



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » czw wrz 04, 2008 23:42

Widać że dobry kat co wy chcecie od niego zakładać i śmigać


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: śr lut 21, 2007 23:48
Lokalizacja: Kiełczów
Kontakt:

Post autor: gumiś » pt wrz 05, 2008 06:34

koloego moze wczesniej jezdziłeś jakimś 8v,16 v dołu nie ma i ciagnie z tych wyzszych obrotów.



Awatar użytkownika
szopek87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: czw kwie 24, 2008 19:43
Lokalizacja: Lublin

Post autor: szopek87 » pt wrz 05, 2008 08:17

jazda na samym kolektorze może się zle skończyc

a czego moze sie zle skonczyc????? a kolego wiesz o tym ze sonda na zimnym silniku nie jest potrzebna ??


nigdy nie jest tak nisko by nie mogło być niżej
7 cali czystej stali a wahacz o asfalt wali :)

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » pt wrz 05, 2008 08:56

szopek87 pisze:
jazda na samym kolektorze może się zle skończyc

a czego moze sie zle skonczyc????? a kolego wiesz o tym ze sonda na zimnym silniku nie jest potrzebna ??
jesli załapiesz troszke wiedzy o mechanice samochodowej to pogadamy



Awatar użytkownika
tomcio1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 22:47
Lokalizacja: Jastrzębie, KrakóVW
Kontakt:

Post autor: tomcio1 » pt wrz 05, 2008 09:49

W tym silniku sonda lambda jest umieszczona w kolektorze wydechowym takze wasze spory sa bezpodstawne


Mądry nic nie powie, a głupi się nie domyśli...
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images32.fotosik.pl/132/14f30907b7eab63d.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » pt wrz 05, 2008 10:33

chłopie, wywal srodek kata, jeszcze kase dostaniesz, a zostaw samą puche, jaki to wogole problem jest.


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
szopek87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: czw kwie 24, 2008 19:43
Lokalizacja: Lublin

Post autor: szopek87 » pt wrz 05, 2008 14:14

chosen pisze:chłopie, wywal srodek kata, jeszcze kase dostaniesz, a zostaw samą puche, jaki to wogole problem jest.
a jak katalizator jest dobry to szkoda go rozwalac

norek111 pisze:jesli załapiesz troszke wiedzy o mechanice samochodowej to pogadamy
ja kiedys w swoim tak zrobilem i nic mu sie nie stalo jak mialem sprawdzic czy katalizator jest dobry widze ze to ty musisz ksiazki poczytac bo nie slyszalem zeby cos sie stalo w aucie ktore bylo odpalone bez kata a sonda jka nie wiuesz to nie dziala na zimnym silniku dopiero od jakiejs temp . dziala :green_fuck:


nigdy nie jest tak nisko by nie mogło być niżej
7 cali czystej stali a wahacz o asfalt wali :)

Awatar użytkownika
WRHZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 496
Rejestracja: czw gru 09, 2004 01:10
Lokalizacja: WLKP
Kontakt:

Post autor: WRHZ » pt wrz 05, 2008 15:18

Kolego jesli chodzi o kata to tak na oko nie sprawdzisz jego stanu tehcnicznego - czyli faktycznie jego dzialania.. Anliza spalin jedynie to moze wykazac... Mozesz jedynie zobaczyc czy nie jest uszkodozny mechanicznie zatkany badz nadtopiony (czesto w autkach z gazownia) ale na moje doswiadcenie z katami te z metalowym wkladem bardzooooo zadko sie wypalaja obluzowuja itd !!!! Co to wypowiediz jednego kolegi ze wyciac srodek i sprzedac to powiem tak ze metalowe katy sa o wiele tansze niz ceramiczne na rynku wturnym (recykling) a do tego na chwile obecna jest niezly krach i katy cholernie spadly z ceny... Jesli sonda jest w kolektorze to wywal kata i tyle chociaz napewno jak on jest to ta sonda szybciej i latwiej sie dogrzewa..



Awatar użytkownika
gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: śr lut 21, 2007 23:48
Lokalizacja: Kiełczów
Kontakt:

Post autor: gumiś » pt wrz 05, 2008 18:17

z tego katlizatora raczej kasy nie dostaniesz chyba ze na złomie



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pt wrz 05, 2008 18:35

pod swiatlo i tyle inaczej ciezko bedzie sprawdzic domowym sposobem.ja sprzedalem z 3 katy,za kazdego wziolem ponad 120zl



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » pt wrz 05, 2008 20:00

ten kat jak się nie myle to jest metalowy zamiennik....przykleja się do środka magnes?????



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 115 gości