Wygląd świec zapłonowych a kondycja silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
emilioch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: wt sty 25, 2005 15:32
Lokalizacja: Podlasie

Wygląd świec zapłonowych a kondycja silnika

Post autor: emilioch » pt wrz 05, 2008 09:22

Witam.
Troszeczkę poczytałem na forum i dowiedziałem sie ze wygląd świec iskrowych dużo moze nam powiedzieć o kondycji silnika a szczególnie o procesie spalania i mieszance paliwowej.
W moim Passaciku B4 z 1996r 2,0 l z silnikiem AGG, zasilanym na LPG - mam świece BUR 6ET - bo takie zaleca producent. Jeżdżę głownie na LPG - odpalam i gasze na benzynie
po przejechaniu ok 20 000 km wyglą świec pokazuje w załaczniku w kolejności wkręcania Rys. nr 1 - od rozrzadu, natomiast rys nr 4 od aparatu zapłonowego. Zastanawia mnie fakt ze pierwsza świeca jast bardziej brunatna a inne w odcieniach szarości
I moje pytania.
1.czy różnica w kolorach osadu ma jakieś znaczenie - o czm to świadczy?
2. czy powinienem zastosować świece z innym współczynnika ciepła – jakie?
3. czy te świece właściwie się samo-oczyszczają
4. Co możecie powiedzieć o silniku i mieszance paliwowej na podstawie wygladu swiec

Z gory dziekuje.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » pt wrz 05, 2008 09:26

sprawdz kompresje na cylindrach może być różna i dlatego te kolory inne


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt wrz 05, 2008 09:28

emilioch pisze: BUR 6ET
NGK :bigok:

[ Dodano: Pią Wrz 05, 2008 09:34 ]
1.czy różnica w kolorach osadu ma jakieś znaczenie
http://www.autobodex.waw.pl/strona5b.htm



Awatar użytkownika
emilioch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: wt sty 25, 2005 15:32
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: emilioch » pt wrz 05, 2008 09:35

Tak uzywam NGK BUR 6ET czy zmienić je na np. BUR 5 czy BUR 7. a pozostałe moje watpiwości czy ktoś rozwieje ?



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt wrz 05, 2008 10:58

masz stosować taki świece jakie sa dedykowane do danego pojazdu

[ Dodano: Pią Wrz 05, 2008 11:08 ]
a tak na marginesie nie zauwazyłeś nic podejrzanego podczas pracy silnika (utrudniony rozruch )-nierówne obroty -strzały z wydechu - przerywana praca na wysokich obrotach -słabo wkręca się na obroty ?
bo tak róznorodnie wypalone swiece mogą swiadzcyć np o niedomaganiach ukłądu zapłonowego
nie koniecznie złą kondycją silnika lub nadpalonymi zaworami
słusznie zostało już wspomniane przez Norek 111
norek111 pisze:sprawdz kompresje na cylindrach może być różna
więc przyczyn tak nieprawidłowo wypalonych swiec moze byc wiele

[ Dodano: Pią Wrz 05, 2008 11:11 ]
emilioch pisze: 20 000 km wyglą świec pokazuje

faktycznie jest niepokojące taki wygląd świec po 20 tys



Awatar użytkownika
emilioch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: wt sty 25, 2005 15:32
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: emilioch » pt wrz 05, 2008 12:50

Chyba bede musiał sprawdzić kompresje na cylindrach.
na 1 cylindrze świeca znaczaco różniła sie kolorem -bardziej brązowa

Co do zapalania to kręce max. 2 - 3 sekundy rozrusznikiem. Nie mam strzałów z wydechu, ładnie się wkręca w obroty - oczywiście gorzej na gazie (mniej mocy)

Co do przebiegu to naprawde ma ok 25 tysiecy, kable kopułka też wymienione, zapłon automatycznie sie ustawia na podstaie połozenia wału czy coś takiego.

Co do złej kompresji to co by to mogło oznaczać, remont silnika, jakaś w przyszłości AWARJA. Oleju do silnika dolewam ok 0,5-1 litra na 15 tys.km (od wymiany do wymiany)

Powiecie ze sie czepiam detali, ale chce wiedzieć co z moim VW-agenikiem sie dzieje :)



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pt wrz 05, 2008 12:56

skoro silnik pije ci oleju litr to juz masz odpowiedz dlaczego tak swiece wygladaja zwlaszcza ta pierwsza, na uszczelniaczach zaworowych pewnie przepuszcza, ale cisnienie wypada sprawdzic


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pt wrz 05, 2008 15:15

Poczytaj tutaj jest wiele o tym>>> http://www.126fan.pl/www/swiece.htm
http://www.data.com.pl/2_serwis/infotech/swiece_2.html
Z tego co zauważyłem na świecach jest ślad spalania gazu - siarka. Gaz jest bardzo zasiarczony. Więc nie ma sie co dziwić.

[ Dodano: 05 Wrz 2008 15:16 ]
Najbardziej prawidłowy kolor świecy to brunatno-szary.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 340 gości