Witam. Golf 2 Silnik PN 1,6 1991. Przy cewce zapłonowej znajdują się przewody:
- czarny
- niebieski
- czerwono czarny
- zielony
Moja wielka prośba to, czy mógłby ktoś podać sposób podłączenia do styków cewki (15+ i 1)tych przewodów, czyli który kolor do jakiego styku. A do pełni szczęścia brakuje mi dodatkowo info jaka jest rola przewodów czarnego i niebieskiego. Wiem, że jeden z nich to zasilający z kostki, ale nie wiem który. Myslałem, że to kostka w stacyjce walnięta, ale po połączeniu dodatkowym przewodem 15+ na cewce z odpowiednim na wtyczce (czarnym) do kostki w stacyjce silnik pali na kluczyk. Czyli przerwa na przewodzie zasilajacym z wtyczki kostki w stacyjce. A nie wiem który to przewód przy cewce i co ma po drodze, czy idzie tylko sam, czy łaczy się jeszcze z czyms. Jakby szedł sam, to bym go wymienił. Proszę o pomoc i dzięki. Pozdrowienia.
Sposób podłączenia przewodów na cewce
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Oto fotka >>>
Przewody :
czarny 1 - stacyjka
czarny 2 - moduł zapłonowy
czerwony - moduł zapłonowy
zielony - moduł zapłonowy
3 przewody wychodzące z jednej wiązki przychodza do modułu na podszybiu , czwarty idący do osobnej wiązki idzie do stacyjki.
Przewody :
czarny 1 - stacyjka
czarny 2 - moduł zapłonowy
czerwony - moduł zapłonowy
zielony - moduł zapłonowy
3 przewody wychodzące z jednej wiązki przychodza do modułu na podszybiu , czwarty idący do osobnej wiązki idzie do stacyjki.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Serdeczne dzięki za pomoc, Wprawdzie u mnie inne kolory, ale to też dużo daje. Piszesz, że moduł zapłonowy jest na podszybiu, w moim PN-nie na podszybiu jest tylko komputer. Chyba, że moduł zap. jest zintegrowany z kompem. Jak wygląda ten moduł zapłonowy? A może w silnikach PN wygląda to trochę inaczej. Szkoda, że nikt z PN-owców nie chce dać takiego info jak Ty, ale i tak jestem Ci wdzięczny. Pozdrowienia.
- emsikemsik
- Mały gagatek
- Posty: 98
- Rejestracja: pt sty 23, 2009 01:57
- Lokalizacja: Greifenberg (Gryfice)
To jest takie małe gówienko (dł/szer/wys - 6/6/2 cm) które (u mnie) znajduje się na komputerze i dochodzą do tego aż 7 kabelków (u mnie), ale pożyczałem od kolegi moduł zapłonowy z 1,6 gaźnik i miał taki sam, tylko tyle że dochodziło 6 kabelków, ale u mnie też działał.Jurek99 pisze:Jak wygląda ten moduł zapłonowy?
Tu masz link jak to wygląda moduł zapłony: http://moto.allegro.pl/item597812200_vw ... 5351c.html
Tu pisałeś:
"To fajnie. Ale ja nie mam immobilizera. Ale z tego co napisałeś, wynika, że prąd do cewki idzie ze stacyjki ale poprzez kompa, a nie bezpośrednio (jak ja mam teraz, na tym "lewym" podłączeniu). To czemu teraz działa, jak pominąłem kompa? Dziwne to wszystko."
- małe sprostowanie: prąd od stacyjki idzie i się potem rozgałęzia na różne rzeczy np. komp, moduł zapłonu, cewka i inne rzeczy. Jeżeli byś chciał moim zdaniem prześwietlić kabel to ja bym podłączył od cewi w czarny i powoli patrzał probówką dokąd dojdzie prąd. Pozdro
Ostatnio zmieniony wt kwie 07, 2009 22:44 przez emsikemsik, łącznie zmieniany 1 raz.
Czy to lato,
Czy to zima,
Ja bez bieżnika.
Czy to zima,
Ja bez bieżnika.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 286 gości