Brak reakcji na zalane paliwo
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Brak reakcji na zalane paliwo
Znow sie do was ladnie usmiecham z prosba o pomoc
Otoz od paru miesiecy nie zalewalem wogole benzyny, bo gaznikowy 1.3 odpala prosto na gazie. Wczesniej nie wiem, czy tez byla etylinka zalewana.
Dzis szczesliwy zajechalem na Orlen z duma w glosie proszac o 10 litrow benzyny.
Wracam spokojnie do domu i co sie okazuje ? Ze filtr paliwa jest pusty i Golfik nie odpala na benzynie.. Jak moglbym sprawdzic, co sie stalo z pompka paliwowa ? Czemu nie zassala benzyny ? Co polecacie zrobic w tej sytuacji by bylo tanio i niedrogo ;p;p Trzeba w koncu przejechac pare kilometrow na etylince przypomniec silnikowi, do spalania czego zostal zbudowany.
Pozdrawiam
Otoz od paru miesiecy nie zalewalem wogole benzyny, bo gaznikowy 1.3 odpala prosto na gazie. Wczesniej nie wiem, czy tez byla etylinka zalewana.
Dzis szczesliwy zajechalem na Orlen z duma w glosie proszac o 10 litrow benzyny.
Wracam spokojnie do domu i co sie okazuje ? Ze filtr paliwa jest pusty i Golfik nie odpala na benzynie.. Jak moglbym sprawdzic, co sie stalo z pompka paliwowa ? Czemu nie zassala benzyny ? Co polecacie zrobic w tej sytuacji by bylo tanio i niedrogo ;p;p Trzeba w koncu przejechac pare kilometrow na etylince przypomniec silnikowi, do spalania czego zostal zbudowany.
Pozdrawiam
Slychac tylko "żęchąt" silnika jak przy braku paliwa. Tzn. nie wiem jak ma brzmiec pompka paliwa. Jak podlaczyc "na krotko" ? No i czy do odkrecenia jej wystarcza zwykle klucze czy trzeba miec specjalistyczne narzedzia ?
Z tego co wiem to pompa paliwa chodzi non stop, nawet jak jezdzi sie na gazie, to prawda ? Na gazie autko jezdzi normalnie, tylko benzyny nie bierze z baku.
Z tego co wiem to pompa paliwa chodzi non stop, nawet jak jezdzi sie na gazie, to prawda ? Na gazie autko jezdzi normalnie, tylko benzyny nie bierze z baku.
Ostatnio zmieniony czw wrz 04, 2008 14:04 przez piter89, łącznie zmieniany 1 raz.
ale piter89, 1,3 to chyba były na wtrysku, a na gaźniku też?? jak masz wtrysk i szalone 50 kilka koni to masz pompkę elektryczna która powinna być wyłączana na czas pracy na LPG przez przekaźnik, a jeśli masz gaźnik to pompka raczej mechaniczna napędzana bezpośrednia przez wałek pośredniczący z silnika i nie da się jej "wyłączyć" można tylko w odpowiednim miejscu dać zawór który tak odetnie paliwo żeby pompka nie pracowała na sucho.
uściślając jak masz silnik o oznaczeniu HK lub MH z gaźnikiem Pierburg 2E3 to jest tam przeponowa pompa paliwa, napędzana od wałka rozrządu... czyli ten wariant który opisałem o zaworku który odcina benzynę w odpowiednim miejscu jest jedynym właściwym ...
[ Dodano: 04-09-08, 14:31 ]
myślę że po pierwsze weź wężyk od zasilania paliwem np przed filterkiem i "zassij" paliwo np ustami, wtedy wykluczysz zatkany przewód albo niedrożność od zbiornika do filtra. potem zrób to samo za pompką paliwa... pociągnij tak żeby pompka paliwa wypełniła sie paliwem i wtedy spróbuj zapalić auto... powinno sie udac po krótkim "kręceniu" rozrusznikiem...
[ Dodano: 04-09-08, 14:31 ]
myślę że po pierwsze weź wężyk od zasilania paliwem np przed filterkiem i "zassij" paliwo np ustami, wtedy wykluczysz zatkany przewód albo niedrożność od zbiornika do filtra. potem zrób to samo za pompką paliwa... pociągnij tak żeby pompka paliwa wypełniła sie paliwem i wtedy spróbuj zapalić auto... powinno sie udac po krótkim "kręceniu" rozrusznikiem...
piter89, musisz najpierw sprawdzić czy twoja pompka paliwa jest na tyle sprawna żeby w ogóle podawać paliwo do gaźnika...
często jest tak że po długim nieużytkowaniu taka pompka paliwa nie nadaje sie juz bo te membrany które są w środku mówiąc laicko krachcieją... i nie wytworzą żadnego ciśnienia... może to być niezdrowe chociażby z powodu tego że przez nieszczelną dolną membranę paliwo może "wciekać do silnika" i mieszać się z olejem, tak mnie straszyli fachowcy. druga usterka jaka może być to taka że nie trzymają zaworki zwrotne w pompce paliwa i pompka nie może zassać paliwa ze zbiornika bo nie uszczelniają się te zaworki, a paliwo grawitacyjnie zcieka z powrotem do zbiornika i zanim zassie pompka to długo trwa...
jednak ja obstawiam zużyte membranki i lepiej kupic nową pompkę.
generalnie pompka paliwa mechaniczna nie powinna kosztować wiele więcej niż 50 PLN...
często jest tak że po długim nieużytkowaniu taka pompka paliwa nie nadaje sie juz bo te membrany które są w środku mówiąc laicko krachcieją... i nie wytworzą żadnego ciśnienia... może to być niezdrowe chociażby z powodu tego że przez nieszczelną dolną membranę paliwo może "wciekać do silnika" i mieszać się z olejem, tak mnie straszyli fachowcy. druga usterka jaka może być to taka że nie trzymają zaworki zwrotne w pompce paliwa i pompka nie może zassać paliwa ze zbiornika bo nie uszczelniają się te zaworki, a paliwo grawitacyjnie zcieka z powrotem do zbiornika i zanim zassie pompka to długo trwa...
jednak ja obstawiam zużyte membranki i lepiej kupic nową pompkę.
generalnie pompka paliwa mechaniczna nie powinna kosztować wiele więcej niż 50 PLN...
Ostatnio zmieniony czw wrz 04, 2008 14:42 przez -=ren=-, łącznie zmieniany 1 raz.
Paliwo dalo rade zassac do filtra paliwa. No i treaz pozostaje pompka paliwowa. Podejrzewam, ze to moga byc membranki, ktore sie po prostu zniszczyly od nieuzywania.. Dzownilem po sklepach i nigdzie nei maja, mowia ze ciezko bedzie takie cos dostac. Na allegro tez jest tylko jedna sztuka do Diesla. Co mam robic w takiej sytuacji ?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Kupić sobie całą pompkę
Póki co nie powodować żeby stara pompa była w paliwie, bo a nóż ma dziurawą membranę i paliwo leje się d oleju silnikowego. Jak masz zlokalizowany zawór benzyny? Najlepiej umieść go na wężu od puszki (odstojnika nad pompką) do gaźnika.
[ Dodano: Czw Wrz 04, 2008 3:32 pm ]
http://allegro.pl/item426221402_vw_golf ... iczna.html
Do Twojego trochę inna
Póki co nie powodować żeby stara pompa była w paliwie, bo a nóż ma dziurawą membranę i paliwo leje się d oleju silnikowego. Jak masz zlokalizowany zawór benzyny? Najlepiej umieść go na wężu od puszki (odstojnika nad pompką) do gaźnika.
[ Dodano: Czw Wrz 04, 2008 3:32 pm ]
http://allegro.pl/item426221402_vw_golf ... iczna.html
Do Twojego trochę inna
Ostatnio zmieniony czw wrz 04, 2008 15:37 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
ale mimo to wszystko jezdze teraz caly czas na beznynie, bo musze reduktor zregenerowac. i dziala. wiec jesli samochod zostanie zgaszony na benzynie to problemu z ponownym uruchomieniem go nie ma. tylko teraz trzeba go uruchomic. wystarczy wlac benzyny do gardzieli i przelaczyc przelacznik w centralce na benzyne i po uruchomieniu ostro przygazowac zeby zassal benzyne do filtra pozniej mozna jechac
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 223 gości