silnik 2.0

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

finek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 423
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 11:28
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: finek » śr wrz 03, 2008 20:27

Dokładnie sterownik i kable zostały te same. Bo jakbym zmienił sterownik to by klimatronik niedziałał podobno. Kupiłem ten silnik bo wszyscy na forum muwili że podejdzi i bendzi git a tu lipa :grrr:


SPRZEDAM GRATY DO MK2.
MÓJ VENCIAK
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=107293

Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » śr wrz 03, 2008 20:41

Ja bym ci napisal ze nie pasuje wlasnie przez ten czujnik ale jesem tu dopier od nie dawna.
To nastepnym razem jak bedziesz u tego mechanika to mu powiec ze krecic moze sobie tym aparatem do okola i zaplonu nie przestawi.
Przy elektronice z AGG aprat jest tylko do synchronizacji on musi byc ustawiony na znak i nic tam sie nie zmienia zreszta mozesz to sprawdzic samemu odlacz czujnik halla na odpalonym silniku i nawet nie zgasnie.
Tak jak pisalem wczesniej caly zaplon leci z czujnika ploozenia walu i w orginalnej wersji gdzie on jest zamontowany w bloku zaplonu nie da sie tam zmienic mechanicznie da sie to zrobic tak jak ja mam to zrobione przez zamontowanie ECUMASTER-a wtedy mozna robic z zaplonem i nie tylko to co sie chce.
Ja stawiem na to ze tzreba przestawic zaplon ale nie wiem jak to jest wszystko wykonane fizycznie i jaka jest mozliwosc przestawienia kola 60-2 zeby lub czujnika
Najlepiej bylo by przymocowac kolo w taki sposob aby byla regulacja jakies (fasolki) do kola pasowego i wtedy mozna to przesuwac w dowolna strone tak bylo by chyba najprosciej.Wszystko to jest drutowanie ale jak to jest dobrze zrobione to bedzie dzialac bez problemu.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr wrz 03, 2008 20:48 przez GMS, łącznie zmieniany 2 razy.



finek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 423
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 11:28
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: finek » śr wrz 03, 2008 21:00

A MUGŁBYŚ MI PODESŁAĆ FOTO JAK MASZ TO ZROBIONE


SPRZEDAM GRATY DO MK2.
MÓJ VENCIAK
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=107293

Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » śr wrz 03, 2008 21:14

Ale foto czego?



finek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 423
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 11:28
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: finek » śr wrz 03, 2008 21:16

jak Ty masz zrobione.


SPRZEDAM GRATY DO MK2.
MÓJ VENCIAK
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=107293

Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » śr wrz 03, 2008 21:22

foto ECUMACTER-a przeciez to male czarne pudelko do korego sa podlaczone kilka kabekow do tego masz kabel program i potrzebny komputer i zmieniasz zaplon i paliwo jak chcesz rezste mam orginal ale zamierzam wrzucic 2.0 16v i elektronoka zostanie a AGG rezste zrobie ECUMASTER-em
pozdrawiam.



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » śr wrz 03, 2008 23:26

no to nie wiem jaki to był temat na forum, ale według mnie jak sie szykujesz do swapa to przekładasz cały komplet... silnik wiązka sterownik i reszta pierdołek które są ci potrzebne... według mnie układ zasilania silnika 2E i ten cały Digifant "wykombinowany" przez Bosch'a nie ma prawa działać z układem sterowania silnika konkurencyjnej firmy jakim był Simos SIEMENSA, a właśnie taką instalację i ecu masz u siebie po silniku AGG.
finek, TO NIE MOŻE ZADZIAŁAĆ... :crazy:
sam go przekładałeś, czy ktoś ci to robił?? bo jeśli ktoś to wkopał cię w nieżła malinę...:P


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » czw wrz 04, 2008 00:12

Wkopal to cie ten co ci powiedzial ze silnik bedzie pasowal.
Przeciez z silnika 2E nie ma zadnej elektroniki jedynie sam silnik jest z takiego samochodu gdzie byl uklad zasilania Digifant a cala roznica polega tymi silnikami ze 2E nie ma czujnika polozenia walu i w tym jest caly szkopul.
Tam jest napewno nie wlasciwy kat wyprzedzenia zaplonu tym bardziej ze mechanik chcial go przestawic tylko ze nie wiedzial ze w tym ukladzie zasilania aparatem tego nie da sie zrobic.
TZREBA ALBO PRZESUNAC CZUJNIK POLOZENIA WALU ALBO PRZESUNAC KOLO 60-2 ZEBY JEST TO NAJPROSTSZE ROZWIAZANIE USTAWIENIA ZAPLONU I AUTO NA 100% BEDZIE JEZDZIC NORMALNIE.
pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony czw wrz 04, 2008 00:14 przez GMS, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » czw wrz 04, 2008 12:05

GMS więc twierdzisz że jedyna różnica w tych instalacjach jest taka, że w simosie jest czujnik położenia wału, a w digifancie taki nie jest wymagany, a reszta pozostaje bez zmian, czy dobrze rozumiem??

ewentualnie mógłbyś jakieś materiały rzucić o tym simosie?? bo o digifancie jest mnóstwo w internecie, jednak o Siemensach jest mało istotnych informacji...


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw wrz 04, 2008 13:07

-=ren=- pisze:a reszta pozostaje bez zmian, czy dobrze rozumiem??
przecież całkiem inne sa sterowniki, inne przepływomierze, inne listwy wtryskowe. Z czujnikiem położenia wału chodzi o to że po przekładce gołego silnika 2E w miejsce AGG niema gdzie tego czujnika w normalnym miejscu umiescić. Stad kombinacje z kołem czujnika mocowanym do koła pasowego. O ile dobrze zrozumiałem autora że cały osprzet zostawia od AGG.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » czw wrz 04, 2008 13:40

Kolega PaweŁ Marek odrazu wie o co chodzi a kolega ren nie czai bazy
a kolega finek niech jedzie do jakiegos majstra i zmierzy jaki jest kat wyprzedzenia zaplonu.
W AGG przy 4000 obr. ma byc od 32* do 42* przed GMP.
pozdrawiam



finek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 423
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 11:28
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: finek » czw wrz 04, 2008 13:43

Dokładnie wszysto zostało listwa wtryskowa też


SPRZEDAM GRATY DO MK2.
MÓJ VENCIAK
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=107293

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » czw wrz 04, 2008 14:18

łapie łapie, tylko nie zrozumiałem o co w końcu chodzi z tym wszystkim... co zostało z czego :bigok: muszę zbierać informacje na ten temat bo u mnie też się swap szykuje, tyle że ja cały komplet silnik sterownik i to co będzie mim potrzebne wyjmę z dawcy :P

finek, teraz troszkę rozjaśniasz... "goły silnik..." to brzmi lepiej...
a kolegę GMS zapamietam bo ma potencjał i wiedze :P


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw wrz 04, 2008 15:47

jak dla mnie to na pierwszy rzut oka widać że to działać nie będzie nawet jak sie zamontuje ten czujnik z 2e. Wystarczy spojrzeć na pinout ECU w 2e i agg, wszystko jest nie tak.
niech sie ktos jeszcze wypowie o tym
2e
Obrazek


agg
Obrazek

[ Dodano: Czw Wrz 04, 2008 15:52 ]
jak widać 2e ma wyprowadzonych pinów z ECU około 31 a AGG około 46 juz nawet nie wchodząc w szczegóły co jest pod którym, i tak np wyrywkowo sprawdziłem pin 14 i w 2e to jest MAF a w 2e VAF sesnor i mają zupełnie inne wartości prądów.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 237 gości