wymiana sprężyn na gt cupline

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
lukjar7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 435
Rejestracja: sob wrz 15, 2007 15:17
Lokalizacja: Bielsk P. - Hajnówka
Kontakt:

wymiana sprężyn na gt cupline

Post autor: lukjar7 » śr wrz 03, 2008 12:32

witam,
tak jak w temacie, czy cieżko się to wymienia ??? i ile czasu to zajmuje,
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » śr wrz 03, 2008 13:11

nie wiem dokładnie jak wygląda zawieszenie z tyłu w czwartej generacji, ale przód powinien być taki sam jak w g2 :P kolumna mcpersona, a tył belka skrętna i sprężyna na amortyzatorze...
z tyłu jest krótka piłka myślę że 2 godziny na obie strony tylnej osi wystarczy; jedna śruba mocująca amortyzator do belki i mocowanie amortyzatora u góry w kielichu...
z przodem może być troszkę więcej kłopotu, bo do seryjnej sprężyny musisz mieć ściągacz, albo chociaż pomoc drugiej osoby, trzeba rozkręcić mocowanie amortyzatora u góry, i dwie śruby mocujące goleń amortyzatora od zwrotnicy... no to tutaj myślę że 1,5 -2 godzin ale na jedno koło z przodu...

[ Dodano: 03-09-08, 13:14 ]
wymiana nie jest trudna... jeśli masz pojęcie o mechanice, to nie powinieneś mieć kłopotu, jednak pamiętaj że będziesz "dłubał" w zawieszeniu, to musisz wszystko solidnie skręcic, a poza tym ustawienei geometrii przedniego zawieszenia póniej :P


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
lukjar7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 435
Rejestracja: sob wrz 15, 2007 15:17
Lokalizacja: Bielsk P. - Hajnówka
Kontakt:

Post autor: lukjar7 » śr wrz 03, 2008 14:51

-=ren=- pisze:nie wiem dokładnie jak wygląda zawieszenie z tyłu w czwartej generacji, ale przód powinien być taki sam jak w g2 :P kolumna mcpersona, a tył belka skrętna i sprężyna na amortyzatorze...
z tyłu jest krótka piłka myślę że 2 godziny na obie strony tylnej osi wystarczy; jedna śruba mocująca amortyzator do belki i mocowanie amortyzatora u góry w kielichu...
z przodem może być troszkę więcej kłopotu, bo do seryjnej sprężyny musisz mieć ściągacz, albo chociaż pomoc drugiej osoby, trzeba rozkręcić mocowanie amortyzatora u góry, i dwie śruby mocujące goleń amortyzatora od zwrotnicy... no to tutaj myślę że 1,5 -2 godzin ale na jedno koło z przodu...

[ Dodano: 03-09-08, 13:14 ]
wymiana nie jest trudna... jeśli masz pojęcie o mechanice, to nie powinieneś mieć kłopotu, jednak pamiętaj że będziesz "dłubał" w zawieszeniu, to musisz wszystko solidnie skręcic, a poza tym ustawienei geometrii przedniego zawieszenia póniej :P
dokladnie z tyłu jest belka skretna ale sprezyny nie sa osadzone na amorku wiec nie wiem jak to zrobic :P


EDIT:dzieki za opis :pub:

[ Dodano: 03 Wrz 2008 14:53 ]
swoja droga o -35 bedzie potrzebna korekcja geometri z przodu?? zbierznosc nie powinna sie zmienic tak mysle.
Ostatnio zmieniony śr wrz 03, 2008 14:52 przez lukjar7, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » śr wrz 03, 2008 15:37

jeśli z tyłu jest belka a sprężyny osadzone są bliżej ośi samochodu, to myślę że musisz odkręcić z góry amortyzator i podnościć auto do góry ale obydwa koła na raz... jeśli belka opadnie na tyle żebyś mógł wyjąć sprężyny to masz po kłopocie. Natomiast jeśli sprężyny nadal będa siedziały na swoim miejscu to będziesz potrzebował jakiegoś specjalnego narzędzia typu
http://allegro.pl/item425800954_sciagac ... ratis.html
żeby je ścisnąć i swobodnie wyjąć... ewentualnie możesz to zrobic domowymi sposobami, lub na siłę wyszarpnąć z auta... :bajer: ale osobiscie nie polecam... czy tak czy tak to nie powinno ci zająć więcej czasu niż 2 godzinki :P

[ Dodano: 03-09-08, 15:46 ]
wiesz co lukjar7, tam sprężyna jest przykręcana od góry jakims mocowaniem... nie wiem jak to wygląda dokładnie bo nigdy tego nie robiłem... ale patrząc na zdjęcia zawieszeń to od góry jest jakieś mocowanie sprężyny które trzeba odkręcić pod tylna kanapą albo w podłodze bagażnika... tyle co mogę na ten temat powiedzieć :P

[ Dodano: 03-09-08, 15:50 ]
zerknij na tej aukcji... wiem że to gwint, ale mocowanie jest do serii:P
http://moto.allegro.pl/item422514981_za ... od_fk.html
Ostatnio zmieniony śr wrz 03, 2008 15:39 przez -=ren=-, łącznie zmieniany 1 raz.


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » czw wrz 04, 2008 07:52

Co do sciagania sprezyn to tak jak koledzy pisza.

Geometri nie trzeba ustawiać bo w mk4 kąty są stałe.



Awatar użytkownika
miko
black point
black point
Posty: 1408
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 13:12
Lokalizacja: Poznań/Dąbrówka
Kontakt:

Post autor: miko » czw wrz 04, 2008 08:59

przód opisany OK ale z tyłu sprężynki są niezależne od amorków - maja swoje gniazda jak podniesiesz tył auta (najlepiej obie strony na raz) to wymiana dość intuicyjna i zajmie ci max. 40 minut Powodzenia mam takie same sprężynki i jeźdxi się super ;-)

[ Dodano: Czw 04 Wrz, 2008 ]
a i co najważniejsze nie wiem skąd koledze się to wzięło ale od góry sprężynki nie są przykręcane :!:


Obrazek

Awatar użytkownika
lukjar7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 435
Rejestracja: sob wrz 15, 2007 15:17
Lokalizacja: Bielsk P. - Hajnówka
Kontakt:

Post autor: lukjar7 » czw wrz 04, 2008 11:16

lolo_golf pisze:Co do sciagania sprezyn to tak jak koledzy pisza.

Geometri nie trzeba ustawiać bo w mk4 kąty są stałe.
mógłbyś wyjaśnić bo nie bardzo Cię zrozumiałem, z tyłu geometria się nie zmienia, ale z przodu przeciez tak.

[ Dodano: 04 Wrz 2008 11:16 ]
miko pisze:przód opisany OK ale z tyłu sprężynki są niezależne od amorków - maja swoje gniazda jak podniesiesz tył auta (najlepiej obie strony na raz) to wymiana dość intuicyjna i zajmie ci max. 40 minut Powodzenia mam takie same sprężynki i jeźdxi się super ;-)

[ Dodano: Czw 04 Wrz, 2008 ]
a i co najważniejsze nie wiem skąd koledze się to wzięło ale od góry sprężynki nie są przykręcane :!:
a masz je załozone pod orginalne amorki ??
powiedz jak z trakcja w zakretach i na wybojach



Awatar użytkownika
miko
black point
black point
Posty: 1408
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 13:12
Lokalizacja: Poznań/Dąbrówka
Kontakt:

Post autor: miko » czw wrz 04, 2008 11:41

lukjar7 pisze:a masz je załozone pod orginalne amorki ??
powiedz jak z trakcja w zakretach i na wybojach
tak mam pod oryginalne amorki i spisują się dobrze wczoraj mialem przegląd i przeszedł bez problemu w zakrętach trzyma dobrze jednak przy bardzo dużych wybojach auto ma małą tendencję do podskakiwania czyli amorki nie do końca dają radę więc jak te się skończą to na pewno kupię o skróconym skoku
PS. geometrii nie ustawiałem po wymianie


Obrazek

Awatar użytkownika
lukjar7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 435
Rejestracja: sob wrz 15, 2007 15:17
Lokalizacja: Bielsk P. - Hajnówka
Kontakt:

Post autor: lukjar7 » czw wrz 04, 2008 11:47

miko pisze:
lukjar7 pisze:a masz je załozone pod orginalne amorki ??
powiedz jak z trakcja w zakretach i na wybojach
tak mam pod oryginalne amorki i spisują się dobrze wczoraj mialem przegląd i przeszedł bez problemu w zakrętach trzyma dobrze jednak przy bardzo dużych wybojach auto ma małą tendencję do podskakiwania czyli amorki nie do końca dają radę więc jak te się skończą to na pewno kupię o skróconym skoku
PS. geometrii nie ustawiałem po wymianie
jeszcze ostanie pytanie, masz -35??
kurcze z checia kupiłbym uzywki ale nie widac za bardzo na allegro i forum



Awatar użytkownika
miko
black point
black point
Posty: 1408
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 13:12
Lokalizacja: Poznań/Dąbrówka
Kontakt:

Post autor: miko » czw wrz 04, 2008 11:56

tak -35 i nawet ładnie usiadł kupiłem używki (są z marca 2008) na allegro za smieszną kasę ok. 140zł z przesyłką szukaj szukaj ja polowałem 3 miesiące :grin:
Ps. też mam silnik 1.4 jak chcesz moge ci wrzucić fotki przed i po ;-)


Obrazek

Awatar użytkownika
lukjar7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 435
Rejestracja: sob wrz 15, 2007 15:17
Lokalizacja: Bielsk P. - Hajnówka
Kontakt:

Post autor: lukjar7 » czw wrz 04, 2008 11:59

a no wrzuc bo jestem zainteresowany :)



Awatar użytkownika
miko
black point
black point
Posty: 1408
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 13:12
Lokalizacja: Poznań/Dąbrówka
Kontakt:

Post autor: miko » czw wrz 04, 2008 12:14

PRZED :chytry:
Obrazek

PO :okej:
Obrazek Obrazek

niestety nie mam fotki centralnie z boku jak stoi auto po założeniu springów ale coś tam widać - jak można zauważyć tył usiadł trochę więcej nie wiem dlaczego może amorki słabsze ale jak dla mnie jest OK


Obrazek

Awatar użytkownika
lukjar7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 435
Rejestracja: sob wrz 15, 2007 15:17
Lokalizacja: Bielsk P. - Hajnówka
Kontakt:

Post autor: lukjar7 » czw wrz 04, 2008 12:40

no tył Ci usiadł ze szok :P a dobija na wybojach czy sprezynki twardoscia nie poddaja sie ?



Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » czw wrz 04, 2008 14:34

lukjar7 pisze:olo_golf napisał/a:
Co do sciagania sprezyn to tak jak koledzy pisza.

Geometri nie trzeba ustawiać bo w mk4 kąty są stałe.

mógłbyś wyjaśnić bo nie bardzo Cię zrozumiałem, z tyłu geometria się nie zmienia, ale z przodu przeciez tak.
No z tyłu to wiadomo że sie nie zmienia bo masz stałą belke.
A z przodu w mk4 też nie musisz ustawiać po wymianie sprzężn/ amorów bo nie masz regulcji na amorze tak jak w mk3. Kąty są bez regulacji.

Możesz ustawić tylko zbierzość np. w przypadku wymiany końcowki drążka kierowniczego...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 346 gości