Podcisnienie na aparacie zaplonowym

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ASUS1986
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: śr sie 01, 2007 17:25
Lokalizacja: Pabianice

Podcisnienie na aparacie zaplonowym

Post autor: ASUS1986 » śr wrz 03, 2008 16:55

Witam. Napisalem ostatnio post z prosba o pomoc dotyczaca nierownej pracy silnika (1.8 RP) jednak nikt mi nie pomogl niestety, pogrzebalem troche na forum i zaczalem od sprawdzenia podcisnienia na aparacie zaplonowym. Problem w tym ze na forum sie doczytalem ze na wolnych obrotach nie powinno byc tam podcisnienia a u mnie zasysa jak glupi i w zawizku z tym mam pytanie co moze byc nie tak?
Z gory dzieki za pomoc


Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr wrz 03, 2008 17:22

ASUS1986 pisze:co moze byc nie tak?
RP mógł mieć lub nie mieć elektrozaworu na weżyku do aparatu. Jeśli go nie było to podciśnienie ma być


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
ASUS1986
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: śr sie 01, 2007 17:25
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: ASUS1986 » śr wrz 03, 2008 23:37

Paweł Marek pisze: RP mógł mieć lub nie mieć elektrozaworu na weżyku do aparatu. Jeśli go nie było to podciśnienie ma być
Czyli nie jest tak zle a zeby to sprawdzic to musze zdjac ten plastik na przepustnica i bedzie jasne czy ma elektrozawor czy nie. Dzisiaj to juz mi wogole zaczal fiksowac ma takie jazdy jakby cos ze ssaniem sie teraz spierniczylo bo przerywa dusi sie nie ma mocy a na cieplym silniku na wolnych ma taki objaw ze przygasa i gdy ma z 500obr/min ze juz prawie gasnie to nagle obroty skacza na 1500obr/min i tak w kolko a podczas jazdy tez czasem przerywa i sie zamula. Jutro sie biore od rana za sprawdzenie czujnikow, TPSa, no i zaczytanie kodow bledow mam nadzieje ze dam rade.


Obrazek

Awatar użytkownika
Superbeasto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontakt:

Post autor: Superbeasto » śr wrz 03, 2008 23:55

Sprawdź też czy wężyki od podciśnienia są dobrze zamontowane, np. u mnie była plontanina, wszystkie były ale tam gdzie nie trzeba i podpiąłem wg. wzoru jaki jest na naklejce pod maską. I skąd pewność, że za nierówne obroty odpowiada podciśnienie w tym wypadku? U mnie powodów było wiele, adaptacja przepustnicy, zwężka w puszcze filtra powietrza, krokowy silniczek, wszystkiego po trochu, aż w końcu jeździ w miarę normalnie.


viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.

Awatar użytkownika
ASUS1986
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: śr sie 01, 2007 17:25
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: ASUS1986 » czw wrz 04, 2008 00:21

Superbeasto pisze: I skąd pewność, że za nierówne obroty odpowiada podciśnienie w tym wypadku?
No wlasnie nie wiem tego wiec sprawdzam co sie da a raczej za powazne sprawdzanie biore sie jutro co z tego wyjdzie to sie okaze. Podejrzewam ze przyczyn tez moze byc u mnie wiele bo po 307tys km to pewnie polowa rzeczy nie dziala tak jak powinna. Kurcze u mnie to maska jest taka czysta ze zadnej naklejki nie widzialem tam ale moze jest pod kupa kurzu i innego syfu.:)


Obrazek

Awatar użytkownika
Superbeasto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontakt:

Post autor: Superbeasto » pt wrz 05, 2008 00:09

Schemat ten znajduję się pod tym linkiem: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63447, sprawdź też niektóre moje posty, są tam opisy, jak radziłem sobie z nierówną pracą silnika. Może coś sie przyda. :bigok: powodzenia!


viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.

Awatar użytkownika
ASUS1986
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: śr sie 01, 2007 17:25
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: ASUS1986 » pt wrz 05, 2008 03:20

Superbeasto pisze:Schemat ten znajduję się pod tym linkiem: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63447


Ten schemacik mam pod maska dzisiaj z niego korzystalem bo rozebralem caly wtrysk czyscilem przepustnice ale wszystko bylo dobrze wczesniej podlaczone z tymi podcisnieniami. Po czyszczeniu lipa jeszcze gorzej teraz sie obroty wieszaj nawet na 1500 do 2000obr/min ale na cieplym silniku tylko poki co bo malo jezdzilem tylko chwile zeby silnik zagrzac poniewaz cala walka sie o 2 w nocy skonczyla. Sprawdzalem tez czujnik niebieski i ok na zimnym przy 22 stopnich na dworze 2,53kohm a na cieplym temp cieczy blisko 90 stopni 238ohm. Cewka tez ma dobre rezystancje TPS ksiazkowo na pinach 1-2 przy zamknietej przepustnicy 0,22V max 4,83V piny 1-4 przy zamknietej przepustnicy 0,02V i max 4,41V zasilanie TPSa 4,86V. Krokowiec niby chodzi jak przykladam napiecie to sie wsuwa i wysuwa takze nie wiem co jest grane. Probowalem lambde sprawdzic zwyklym multimetrem ale kicha byla pokazywalo cos prawie zero wiec nie wiem moze ta lambda padla albo multimetr nie mogl wylapac tych zmian napiecia nie wiem bo pierwszy raz to robilem a oscyloskopu nie ma niestety zeby ja podpiac. Nie moglem tez kodow bledow zczytac bo dioda po zwarciu z masa mi sie caly czas swiecila i nie mrugala. Wogole zanim ja zwarlem z masa to tez sie caly czas swiecila od momentu wlaczenia zaplonu to tak powinno byc czy nie powinna wogole swiecic i dopiero zaczac mrugac po zwarciu z masa na te 5 sekund?

[ Dodano: 05 Wrz 2008 11:28 ]
Paweł Marek pisze:RP mógł mieć lub nie mieć elektrozaworu na weżyku do aparatu. Jeśli go nie było to podciśnienie ma być
Przy tym jak rozbieralem ten wtrysk to oblukalem gdzie jest dokladnie podlaczone to podcisnienie co idzie na aparat zaplonowy i ono wychodzi z takiego cylinderka przy obudowie wtrysku umocowanego to teraz jak mam to rozkminic czy on ma elektrozawor czy nie?


Obrazek

Awatar użytkownika
Superbeasto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontakt:

Post autor: Superbeasto » ndz wrz 07, 2008 22:50

Adaptację przepustnicy zrobiłeś?


viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.

Awatar użytkownika
ASUS1986
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: śr sie 01, 2007 17:25
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: ASUS1986 » ndz wrz 07, 2008 23:50

Superbeasto pisze:Adaptację przepustnicy zrobiłeś?
w piatek zresetowalem kompa i robilem adaptacje przepustnicy tzn odpalilem i chodzil na wolnych az sie wiatrak wlaczyl na poczatku niby bylo troche lepiej ale nadal sie wiesza na np 1000 czy 1100 obrotow i po rozgrzaniu nie za rowno chodzi. Drugi raz probowalem te kody odczytac ale znow to samo czyli dioda sie ciagle swiecila i nic ale mam ksiazke taka o naprawch mk2 i tam pisza ze jak lampka przed rozpoczeciem wczytywania kodow bledow sie swieci ciaglym swiatlem ale potem jeszcze powinien wymrugac kod 2341 to wtedy oznacza to ze regulacja lambda wogole nie dziala musze podjechac zeby mi na testerze ta sonde sprawdzili bo moze to ona.


Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn wrz 08, 2008 08:20

ASUS1986, coś z ta lambda moze być na rzeczy. Na biegu jałowym zmiany napięć są na tyle wolne że tani miernik musi coś tam wychwycić. Mioże nie zdąży pokazać pełnego zakresu zmian ale absolutnie nie powinien stać na zerze, zwłaszcza że przecież nawet na ubogiej mieszance napięcie będzie koło 0,2V
Ostatnio zmieniony pn wrz 08, 2008 08:21 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
ASUS1986
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: śr sie 01, 2007 17:25
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: ASUS1986 » pn wrz 08, 2008 10:20

Paweł Marek pisze:ASUS1986, coś z ta lambda moze być na rzeczy. Na biegu jałowym zmiany napięć są na tyle wolne że tani miernik musi coś tam wychwycić. Mioże nie zdąży pokazać pełnego zakresu zmian ale absolutnie nie powinien stać na zerze, zwłaszcza że przecież nawet na ubogiej mieszance napięcie będzie koło 0,2V
No tez mi sie tak wydaje ze cos ta lamnda bruzdzi tym bardziej ze to nie byl jakis tam multimetr za 20zl tylko pozyczylem od wuja elektryka taki powazny co ze 200zl kosztowal takze mysle ze taki to powinien juz cos wylapac. A jak cos to jakiej mam szukac tej lambdy oprocz tego ze 3 przewodowa ma byc bo troche na allegro szukalem i znalazlem za 150zl nowke boscha ale tam pisza ze to uniwersalna jest to taka moze byc jakie wogole kladli oryginalnie i czy taka mozna kupic gdzies oprocz ASO i jak to moze cenowo wygladac? Martwi mnie tez ten komp ze nie chce tych kodow blyskac ale sprawdze jeszcze dzisiaj bo po tym resecie nie probowalem kodow zczytac. A jeszcze mam pytanko wiecie moze jaka powinna byc dokladnie rezystancja tego czujnika temp zasysanego powietrza bo gdzies znalazlem ze w temp 15-30 stopni powinno byc miedzy 1,2 -1,6 Ohm a ja zmierzylem w temp ok 20 stopni i mial 1,9ohm to moze miec jakis wplyw taka roznica bo nie wiem tez jaki on ma duzy zakres zmian tej rezystancji bo jak maly to to moze miec znaczenie.


Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn wrz 08, 2008 13:15

1,9 koma może być, a na gorącym koło 250 omów. Tolerancja jest duża: około 20 procent więc tu masz raczej w porządku.
Z sondami różnie jest. Takie firmy jak NGK/NTK lub Bosch sa ok. Jasne że najlepszybyły oryginał ale do wiekowego auta to trochę przesada. Jeśli nie będziesz miał szczególnego pecha to uniwesalna bedzie działać.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 290 gości