Pytanie odnosnie pompki paliwa mk II
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: pt cze 17, 2005 20:21
- Lokalizacja: Środa Wielkopolska
- Kontakt:
Pytanie odnosnie pompki paliwa mk II
Moje pytanie brzmi czy w golfie 2 z silnikiem 1.3 na gazniku sa dwie pompki. Bo przysilniku mam pompke
W gaźnikowcu jest tylko ta jedna, mocowana do głowicy blisko aparatu zapłonowego (1.3) lub do korpusu silnika (1.6), jest napędzana mechanicznie popychaczem z krzywki na wałku rozrządu (1.3) lub na wałku pośrednim (1.6).
Oryginalna pompa w 1.3 gaźnikowym to pompa produkcji Pierburga, jest zawalcowana i nierozbieralna, w razie awarii (pęknięta membrana itp) wymienia sie całą pompę (oryginał kosztuje nawet i 500 zł, zamiennik - patrz dalej). Jeśli masz pompę, w której pokrywa skręcana jest na śrubki (małe śrubki po obwodzie kołnierza pokrywy), jest to na 100% zamiennik, z reguły włoski i oznacza to, że pompa była wymieniana (koszt - zależnie od sklepu - 70-90 zł).
Uwaga na dwa rodzaje pomp, zależnie od tego czy głowica jest już nowszego, czy jeszcze starego typu (nową rozpoznasz po mocowaniu pokrywy zaworów - trzy śruby z łbem 13 mm bodajże, wkręcane w szczycie (na środku) pokrywy, stara - przykręcana po brzegach śrubami 10 mm). Pompy do obu wersji silnika według mojej wiedzy nie są zamienne.
Oryginalna pompa w 1.3 gaźnikowym to pompa produkcji Pierburga, jest zawalcowana i nierozbieralna, w razie awarii (pęknięta membrana itp) wymienia sie całą pompę (oryginał kosztuje nawet i 500 zł, zamiennik - patrz dalej). Jeśli masz pompę, w której pokrywa skręcana jest na śrubki (małe śrubki po obwodzie kołnierza pokrywy), jest to na 100% zamiennik, z reguły włoski i oznacza to, że pompa była wymieniana (koszt - zależnie od sklepu - 70-90 zł).
Uwaga na dwa rodzaje pomp, zależnie od tego czy głowica jest już nowszego, czy jeszcze starego typu (nową rozpoznasz po mocowaniu pokrywy zaworów - trzy śruby z łbem 13 mm bodajże, wkręcane w szczycie (na środku) pokrywy, stara - przykręcana po brzegach śrubami 10 mm). Pompy do obu wersji silnika według mojej wiedzy nie są zamienne.
- t-tas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 720
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
- Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
- Kontakt:
jeśli to jest 1,6 gaznik to pompka powinna być w bloku po lewej stronie od aparatu zapłonowego,a to przy pokrywie(jeśli chodzi o taką metalową puszkę do której podłączone są 3 węże) to to jest jakiś zasobnikczy coś tam(nie mam pod ręką książki)fibolek pisze:Odnośnie tematu,przeczytałem i mam obawy czy aby ja w silniku 1.6 nie mam dwóch pomp paliwa i czy to możliwe? Bo przy zapłonie jest jedna a przy pokrywie(taka mocowana na wsporniku) jest druga a może to nie pompa?
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: pt cze 17, 2005 20:21
- Lokalizacja: Środa Wielkopolska
- Kontakt:
a czy mozliwe jest to ze przez uszkodzona pompke paliwa przy wcisnieciu minimum gazu schodzi z obrotow a po wcisnieciu maximum gazu spadnie z obrotow ale wroci na nie i tak caly czas. Przy odpalaniu nie ma zadnych problemow, na wolnych obrotach chodzi normalnie. Prosze o szybka odpowiedz bo mam wielki problem. A moze to jest ktoras z dysz poprostu sie zatkala
Ostatnio zmieniony śr lis 09, 2005 08:41 przez Monkas, łącznie zmieniany 1 raz.
No dobra, właśnie siadłem do kompa i widzę ropacz w postaci czystej.Monkas pisze:Co jest czy juz nikt niewie co jest grane???????????????????????????????
Przy takich objawach nie podejrzewam pompki.
Przyczyn może być wiele.
1) źle ustawiony lub zapchany gaźnik, nie działająca pompka układu wzbogacania mieszanki w gaźniku albo rozregulowany zapłon
2) dostaje bokiem powietrze do kolektora ssącego (popękane lub nieszczelne węże podciśnieniowe do siłownika we wlocie powietrza i do aparatu zapłonowego, pęknięta membrana siłownika podciśnieniowego aparatu zapłonowego, podstawka pod gaźnikiem, mocowanie przewodu podciśnienia kolektor-serwo pompy hamulcowej, uszczelka między kolektorem a głowicą).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 74 gości