wymiana sprężyn na gt cupline
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- lukjar7
- Użytkownik
- Posty: 435
- Rejestracja: sob wrz 15, 2007 15:17
- Lokalizacja: Bielsk P. - Hajnówka
- Kontakt:
wymiana sprężyn na gt cupline
witam,
tak jak w temacie, czy cieżko się to wymienia ??? i ile czasu to zajmuje,
Pozdrawiam
tak jak w temacie, czy cieżko się to wymienia ??? i ile czasu to zajmuje,
Pozdrawiam
nie wiem dokładnie jak wygląda zawieszenie z tyłu w czwartej generacji, ale przód powinien być taki sam jak w g2 kolumna mcpersona, a tył belka skrętna i sprężyna na amortyzatorze...
z tyłu jest krótka piłka myślę że 2 godziny na obie strony tylnej osi wystarczy; jedna śruba mocująca amortyzator do belki i mocowanie amortyzatora u góry w kielichu...
z przodem może być troszkę więcej kłopotu, bo do seryjnej sprężyny musisz mieć ściągacz, albo chociaż pomoc drugiej osoby, trzeba rozkręcić mocowanie amortyzatora u góry, i dwie śruby mocujące goleń amortyzatora od zwrotnicy... no to tutaj myślę że 1,5 -2 godzin ale na jedno koło z przodu...
[ Dodano: 03-09-08, 13:14 ]
wymiana nie jest trudna... jeśli masz pojęcie o mechanice, to nie powinieneś mieć kłopotu, jednak pamiętaj że będziesz "dłubał" w zawieszeniu, to musisz wszystko solidnie skręcic, a poza tym ustawienei geometrii przedniego zawieszenia póniej
z tyłu jest krótka piłka myślę że 2 godziny na obie strony tylnej osi wystarczy; jedna śruba mocująca amortyzator do belki i mocowanie amortyzatora u góry w kielichu...
z przodem może być troszkę więcej kłopotu, bo do seryjnej sprężyny musisz mieć ściągacz, albo chociaż pomoc drugiej osoby, trzeba rozkręcić mocowanie amortyzatora u góry, i dwie śruby mocujące goleń amortyzatora od zwrotnicy... no to tutaj myślę że 1,5 -2 godzin ale na jedno koło z przodu...
[ Dodano: 03-09-08, 13:14 ]
wymiana nie jest trudna... jeśli masz pojęcie o mechanice, to nie powinieneś mieć kłopotu, jednak pamiętaj że będziesz "dłubał" w zawieszeniu, to musisz wszystko solidnie skręcic, a poza tym ustawienei geometrii przedniego zawieszenia póniej
- lukjar7
- Użytkownik
- Posty: 435
- Rejestracja: sob wrz 15, 2007 15:17
- Lokalizacja: Bielsk P. - Hajnówka
- Kontakt:
dokladnie z tyłu jest belka skretna ale sprezyny nie sa osadzone na amorku wiec nie wiem jak to zrobic-=ren=- pisze:nie wiem dokładnie jak wygląda zawieszenie z tyłu w czwartej generacji, ale przód powinien być taki sam jak w g2 kolumna mcpersona, a tył belka skrętna i sprężyna na amortyzatorze...
z tyłu jest krótka piłka myślę że 2 godziny na obie strony tylnej osi wystarczy; jedna śruba mocująca amortyzator do belki i mocowanie amortyzatora u góry w kielichu...
z przodem może być troszkę więcej kłopotu, bo do seryjnej sprężyny musisz mieć ściągacz, albo chociaż pomoc drugiej osoby, trzeba rozkręcić mocowanie amortyzatora u góry, i dwie śruby mocujące goleń amortyzatora od zwrotnicy... no to tutaj myślę że 1,5 -2 godzin ale na jedno koło z przodu...
[ Dodano: 03-09-08, 13:14 ]
wymiana nie jest trudna... jeśli masz pojęcie o mechanice, to nie powinieneś mieć kłopotu, jednak pamiętaj że będziesz "dłubał" w zawieszeniu, to musisz wszystko solidnie skręcic, a poza tym ustawienei geometrii przedniego zawieszenia póniej
EDIT:dzieki za opis
[ Dodano: 03 Wrz 2008 14:53 ]
swoja droga o -35 bedzie potrzebna korekcja geometri z przodu?? zbierznosc nie powinna sie zmienic tak mysle.
Ostatnio zmieniony śr wrz 03, 2008 14:52 przez lukjar7, łącznie zmieniany 1 raz.
jeśli z tyłu jest belka a sprężyny osadzone są bliżej ośi samochodu, to myślę że musisz odkręcić z góry amortyzator i podnościć auto do góry ale obydwa koła na raz... jeśli belka opadnie na tyle żebyś mógł wyjąć sprężyny to masz po kłopocie. Natomiast jeśli sprężyny nadal będa siedziały na swoim miejscu to będziesz potrzebował jakiegoś specjalnego narzędzia typu
http://allegro.pl/item425800954_sciagac ... ratis.html
żeby je ścisnąć i swobodnie wyjąć... ewentualnie możesz to zrobic domowymi sposobami, lub na siłę wyszarpnąć z auta... ale osobiscie nie polecam... czy tak czy tak to nie powinno ci zająć więcej czasu niż 2 godzinki
[ Dodano: 03-09-08, 15:46 ]
wiesz co lukjar7, tam sprężyna jest przykręcana od góry jakims mocowaniem... nie wiem jak to wygląda dokładnie bo nigdy tego nie robiłem... ale patrząc na zdjęcia zawieszeń to od góry jest jakieś mocowanie sprężyny które trzeba odkręcić pod tylna kanapą albo w podłodze bagażnika... tyle co mogę na ten temat powiedzieć
[ Dodano: 03-09-08, 15:50 ]
zerknij na tej aukcji... wiem że to gwint, ale mocowanie jest do serii:P
http://moto.allegro.pl/item422514981_za ... od_fk.html
http://allegro.pl/item425800954_sciagac ... ratis.html
żeby je ścisnąć i swobodnie wyjąć... ewentualnie możesz to zrobic domowymi sposobami, lub na siłę wyszarpnąć z auta... ale osobiscie nie polecam... czy tak czy tak to nie powinno ci zająć więcej czasu niż 2 godzinki
[ Dodano: 03-09-08, 15:46 ]
wiesz co lukjar7, tam sprężyna jest przykręcana od góry jakims mocowaniem... nie wiem jak to wygląda dokładnie bo nigdy tego nie robiłem... ale patrząc na zdjęcia zawieszeń to od góry jest jakieś mocowanie sprężyny które trzeba odkręcić pod tylna kanapą albo w podłodze bagażnika... tyle co mogę na ten temat powiedzieć
[ Dodano: 03-09-08, 15:50 ]
zerknij na tej aukcji... wiem że to gwint, ale mocowanie jest do serii:P
http://moto.allegro.pl/item422514981_za ... od_fk.html
Ostatnio zmieniony śr wrz 03, 2008 15:39 przez -=ren=-, łącznie zmieniany 1 raz.
- miko
- black point
- Posty: 1408
- Rejestracja: pn kwie 07, 2008 13:12
- Lokalizacja: Poznań/Dąbrówka
- Kontakt:
przód opisany OK ale z tyłu sprężynki są niezależne od amorków - maja swoje gniazda jak podniesiesz tył auta (najlepiej obie strony na raz) to wymiana dość intuicyjna i zajmie ci max. 40 minut Powodzenia mam takie same sprężynki i jeźdxi się super
[ Dodano: Czw 04 Wrz, 2008 ]
a i co najważniejsze nie wiem skąd koledze się to wzięło ale od góry sprężynki nie są przykręcane
[ Dodano: Czw 04 Wrz, 2008 ]
a i co najważniejsze nie wiem skąd koledze się to wzięło ale od góry sprężynki nie są przykręcane
- lukjar7
- Użytkownik
- Posty: 435
- Rejestracja: sob wrz 15, 2007 15:17
- Lokalizacja: Bielsk P. - Hajnówka
- Kontakt:
mógłbyś wyjaśnić bo nie bardzo Cię zrozumiałem, z tyłu geometria się nie zmienia, ale z przodu przeciez tak.lolo_golf pisze:Co do sciagania sprezyn to tak jak koledzy pisza.
Geometri nie trzeba ustawiać bo w mk4 kąty są stałe.
[ Dodano: 04 Wrz 2008 11:16 ]
a masz je załozone pod orginalne amorki ??miko pisze:przód opisany OK ale z tyłu sprężynki są niezależne od amorków - maja swoje gniazda jak podniesiesz tył auta (najlepiej obie strony na raz) to wymiana dość intuicyjna i zajmie ci max. 40 minut Powodzenia mam takie same sprężynki i jeźdxi się super
[ Dodano: Czw 04 Wrz, 2008 ]
a i co najważniejsze nie wiem skąd koledze się to wzięło ale od góry sprężynki nie są przykręcane
powiedz jak z trakcja w zakretach i na wybojach
- miko
- black point
- Posty: 1408
- Rejestracja: pn kwie 07, 2008 13:12
- Lokalizacja: Poznań/Dąbrówka
- Kontakt:
tak mam pod oryginalne amorki i spisują się dobrze wczoraj mialem przegląd i przeszedł bez problemu w zakrętach trzyma dobrze jednak przy bardzo dużych wybojach auto ma małą tendencję do podskakiwania czyli amorki nie do końca dają radę więc jak te się skończą to na pewno kupię o skróconym skokulukjar7 pisze:a masz je załozone pod orginalne amorki ??
powiedz jak z trakcja w zakretach i na wybojach
PS. geometrii nie ustawiałem po wymianie
- lukjar7
- Użytkownik
- Posty: 435
- Rejestracja: sob wrz 15, 2007 15:17
- Lokalizacja: Bielsk P. - Hajnówka
- Kontakt:
jeszcze ostanie pytanie, masz -35??miko pisze:tak mam pod oryginalne amorki i spisują się dobrze wczoraj mialem przegląd i przeszedł bez problemu w zakrętach trzyma dobrze jednak przy bardzo dużych wybojach auto ma małą tendencję do podskakiwania czyli amorki nie do końca dają radę więc jak te się skończą to na pewno kupię o skróconym skokulukjar7 pisze:a masz je załozone pod orginalne amorki ??
powiedz jak z trakcja w zakretach i na wybojach
PS. geometrii nie ustawiałem po wymianie
kurcze z checia kupiłbym uzywki ale nie widac za bardzo na allegro i forum
- lolo_golf
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2756
- Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
No z tyłu to wiadomo że sie nie zmienia bo masz stałą belke.lukjar7 pisze:olo_golf napisał/a:
Co do sciagania sprezyn to tak jak koledzy pisza.
Geometri nie trzeba ustawiać bo w mk4 kąty są stałe.
mógłbyś wyjaśnić bo nie bardzo Cię zrozumiałem, z tyłu geometria się nie zmienia, ale z przodu przeciez tak.
A z przodu w mk4 też nie musisz ustawiać po wymianie sprzężn/ amorów bo nie masz regulcji na amorze tak jak w mk3. Kąty są bez regulacji.
Możesz ustawić tylko zbierzość np. w przypadku wymiany końcowki drążka kierowniczego...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 74 gości