Falujace obroty lecz bardzo gwaltownie i czestotliwie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tursky
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 09:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Falujace obroty lecz bardzo gwaltownie i czestotliwie

Post autor: tursky » pn wrz 01, 2008 14:17

Panowie posiadam silnik PN. Wiem ze ten temat powienien byc gdzie indziej ale tam zadko kto zwraca uwage.
W dniu dzisiejszym chcialem wymienic filtr powietrza bo stary byl juz czarny. Po wymianie na nowy, po zapaleniu silnika strasznie zaczely skakc obroty w stalej przedzialce od ok 1500 do 2500 obrotow tyle ze bardzo gwaltownie. Tak jakbym rozgrzewal silnik na swiatlach do wyscigow. Poprostu sam energicznie dodaje sobie gazu. Problem pojawial sie kiedys ale byl nieco inny. Poprostu wciskal sie gaz i trzymal np. 5 tys obr. A tu jest inaczej.
Zalozylem stary filtr powietrza, przeczyscilem styki od gaznika i od kompa, wyczyscilem jakies tam masy i dodatkowo odlaczylem mase akumulatora na chwile. Narazie nie pomoglo choc z tym akumulatorem nie sprawdzalem.
Przewody byly rok temu wymieniane a gaznik byl w regeneracji. Co to moze byc??
Pomozcie mi to jakos rozwiazac. Czy to cos w gazniku padlo?

....akcja z akumulatorem nie pomogla. Ale tam po lewej stronie gaznika gdzie jest dwie wtyczki, (dolna-wieksza i mniejsza-gorna) jezeli odlacze ta gorna to obroty juz nie faluja tylko utrzymuja sie ok 1500 obr. Co tam jest? nastawnik przepustnicy czy cos od wolnych obrotow? to moze byc wadliwe? kiedy ta wtyczka jest podlaczona to zaraz po odlaczeniu zaplonu ten mechanizm ktory sie znajduje pod ta wtyczka wydaje troche inne dzwieki niz np wczoraj. (bradziej swiszczy). Czekam na propozycje... niecierpliwie :(

Panowie i panie - POMOCY!
Ostatnio zmieniony wt wrz 02, 2008 13:05 przez tursky, łącznie zmieniany 5 razy.


Szukasz idealnej kobiety??...wez piwo i idz do garażu ;)

casper255
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 13:29
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: casper255 » wt wrz 02, 2008 10:14

To o czym mowisz to nastawnik przeslony wstepnej.
Odpowiada on za wzbogacanie i zubozenie mieszanki.
Proponuje zrobic kody migowe, postrawdzac za pomoca miernika wszystkie trzy urzadzenia tj. nastawnik przepustnicy (ten po proawej patrzac z przodu auta) potencjometr przepustnicy (po lewej nizej na gazniku wieksza wtyczka) i nastawnik przeslony wstepnej (po lewej wyzej mniejsza wtyczka).
Sprawdz tez czy sonda dziala bo moze zawisla i przez to mieszanke masz zrabana.
Jak sprawdzic poszczegolne urzadzenia masz w serwisowce.
Sprawdz tez czujniki temp na kruccu i w kolektorze.
Zobacz czy w nastawniku przepustnicy membrana jest ok (pruboj go wsinac-powinien wejsc z dosyc duzym oporem ok 1cm)


Byla VW Jetta 1,6PN
jest Seat Toledo II 1,8 20V AGN

Awatar użytkownika
tursky
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 09:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: tursky » wt wrz 02, 2008 12:07

bylem dzis u mechanika zeby sie cos doradzic. Mowil zeby zaczac od podstawy gaznika (mimo ruszania gaznikiem nic sie nie zmienialo). Ale zauwazylismy ze te obroty sa spowodowane wlaczaniem i wylaczaniem ssania. Caly czas pracuje ta klapka i silownik obok niej. Czy to moze byc czujnik na kroccu wodnym? To jest ten niebieski, nie?
Dziekuje za podpowiedz i czekam na dalsze propozycje. Dzis kupie czujnik i zobacze czy cos pomoze.


Szukasz idealnej kobiety??...wez piwo i idz do garażu ;)

casper255
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 13:29
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: casper255 » wt wrz 02, 2008 21:53

zamiast kupowac najpierw sprawdz go miernikiem
na zimnym powinien miec 2-3kohmy a rozgrzany chyba 300-400ohm

a drugi masz jeszcze w kolektorze ssacym po prawej stronie patrzac z przodu
rezystancje ma taka sama
komp mierze info o temperaturze z obu czujnikow

sorawdz jeszcze sonde bo jak padnieta po potrafia sie rozne cuda dziac
Ostatnio zmieniony wt wrz 02, 2008 21:55 przez casper255, łącznie zmieniany 1 raz.


Byla VW Jetta 1,6PN
jest Seat Toledo II 1,8 20V AGN

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt wrz 05, 2008 08:42

Jak tak regularnie dodaje gazu - to jest uszkodzony potencjometr w nastawniku, lub przewody od niego nie łączą. Kiedyś robiłem taki eksperyment, ze odłączałem sam potencjometr nastawnika, zawory były podłączone - i tak właśnie się działo. Silnik dodawał-odejmował gazu, obroty raz rosły, raz malały, a wszystko działo się dokładnie w jednakowych odstępach czasu, ze stałą częstotliwością. I tak jak w Twoim przypadku - elementem wykonawczym powodującym ten stan był własnie nastawnik przepustnicy wstępnej. Pamiętaj, że nastawnik przepustnicy wstępnej jest elementem wykonawczym poleceń z układu sterującego, a ponieważ ten układ otrzymuje błędne dane (nieprawidłowy sygnał z potencjometru nastawnika przepustnicy), to i błędnie steruje przesłoną wstępną.
Zrób sobie kody błyskowe - jeżeli przyczyną jest ten potencjometr, to wyjdzie to na kodach.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 257 gości