Poważny problem z elektryką
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 50
- Rejestracja: pt sty 13, 2006 09:00
- Lokalizacja: Jasło
- Kontakt:
Poważny problem z elektryką
Witam,
Parę dni temu stało się coś takiego że autko zgasło pdczas jazdy. Przyczyna było całkowite odcięcie zasilania tzn. zgasło wszystko liczniki i zegar sie zresetowały, światła zgasły wskazówki stają w miejscu tam gdzie były itd czyli ciemność widzę. Od tej pory dzieje mi się tak codziennie po kilka razy.
Główne przyczyny:
-bez przyczyny np. podczas jazdy (lub nie skojarzyłem ale może być kierunkowskaz)
-po nacisnięciu pilota w kluczyku - otwórz/ zamknij
- po włączeniu świateł mijania - tu zauważyłem dziwna zależność nieraz po włączeniu zapłonu i włączeniu światej mijania-świateł brak i wtedy nie odpale silnika mimo że kontrolki świecą dopiero jak światła wrócą same mogę odpalić silnik.
- czasami mam wszystko tzn świecą wskażniki ale nie zapalę silnika.
Jak wszystko zgaśnie to to po przekręceniu kluczyka większośći wypadków zaczyna kręcić rozrusznik i zasilanie sie pojawia potem.
Podłączyłem u kumla do VAG' i oczywiście wykrył okesowe spadki lub zaniki zasilania i tam jakies mniejsze błędy.
Jak sobie radzę?
No tak jak napisałem lewą ręką za włącznik świateł i kręce prawą za kluczyk i kręcę i wcześniej czy później wraca wszystko aż do następnego razu.
Stawiam na jakiś główny przekaźnik pewnie - w komorze silnika znalazłem 2 szt. i pod deską rozdzielczą parę innych.
Akumulator sprawny oczywiście klemy przeczyszczone.
No i co wy na to?
Samochód to Varia(n)t z silnikiem AXR @130KM by Masters
Pozdrawiam
Piotr
Parę dni temu stało się coś takiego że autko zgasło pdczas jazdy. Przyczyna było całkowite odcięcie zasilania tzn. zgasło wszystko liczniki i zegar sie zresetowały, światła zgasły wskazówki stają w miejscu tam gdzie były itd czyli ciemność widzę. Od tej pory dzieje mi się tak codziennie po kilka razy.
Główne przyczyny:
-bez przyczyny np. podczas jazdy (lub nie skojarzyłem ale może być kierunkowskaz)
-po nacisnięciu pilota w kluczyku - otwórz/ zamknij
- po włączeniu świateł mijania - tu zauważyłem dziwna zależność nieraz po włączeniu zapłonu i włączeniu światej mijania-świateł brak i wtedy nie odpale silnika mimo że kontrolki świecą dopiero jak światła wrócą same mogę odpalić silnik.
- czasami mam wszystko tzn świecą wskażniki ale nie zapalę silnika.
Jak wszystko zgaśnie to to po przekręceniu kluczyka większośći wypadków zaczyna kręcić rozrusznik i zasilanie sie pojawia potem.
Podłączyłem u kumla do VAG' i oczywiście wykrył okesowe spadki lub zaniki zasilania i tam jakies mniejsze błędy.
Jak sobie radzę?
No tak jak napisałem lewą ręką za włącznik świateł i kręce prawą za kluczyk i kręcę i wcześniej czy później wraca wszystko aż do następnego razu.
Stawiam na jakiś główny przekaźnik pewnie - w komorze silnika znalazłem 2 szt. i pod deską rozdzielczą parę innych.
Akumulator sprawny oczywiście klemy przeczyszczone.
No i co wy na to?
Samochód to Varia(n)t z silnikiem AXR @130KM by Masters
Pozdrawiam
Piotr
-
- Mały gagatek
- Posty: 50
- Rejestracja: pt sty 13, 2006 09:00
- Lokalizacja: Jasło
- Kontakt:
Też mi tak własnie ktoś doradził. Tylko sobie tak myśle że jeżeli się to dzieje również jak kluczyka nie ma w stacyjce np. podczas zamykania samochodu z pilota to stacyjka też wtedy odgrywa rolę???Mirek39m pisze:sprawdzić trzeba przekażnik odcinający na schemacie mam zaznaczony jako J59 no i kabelki pod stacyjką
-
- Mały gagatek
- Posty: 50
- Rejestracja: pt sty 13, 2006 09:00
- Lokalizacja: Jasło
- Kontakt:
-
- Mały gagatek
- Posty: 50
- Rejestracja: pt sty 13, 2006 09:00
- Lokalizacja: Jasło
- Kontakt:
Jeszcze raz ponawiam pytanie jeżeli mi się to dzieje bez kluczyka w stacyjce np. podczas zamykania auta z pilota to stacyjka też odgrywa rolę????? Jest to ważne ponieważ pewnie naprawa sprowadzi się do eliminacji punkt po punkcie usterek w instalacji elektrycznej. Tak by było jeden punkt mniej.Zico63b pisze:Luźna kostka stacyjki może...
Pozdrawiam
-
- Mały gagatek
- Posty: 50
- Rejestracja: pt sty 13, 2006 09:00
- Lokalizacja: Jasło
- Kontakt:
[quote="Mirek39m"]poszukaj pod stacyjką , a oświetlenie kabiny i postojówki działa normalnie?
Jak gaśnie to tylko pozamiatać nic nie ma włacznie z oświetleniem kabiny. Natomiast tak jak pisałem czasami postojówki są wszystko jest ale nie ma świateł mijania ani długich i wtedy nie zapalę dziada.
Czasami mi się zdarzają sekundowe przerwy takie cyk - poznaje po tym że zegar i liczniki są zresetowane. W tej chwili mój zegarek w samochodzie to pokazuje czas od ostatniego razu a nie czas rzeczywisty .
Jak gaśnie to tylko pozamiatać nic nie ma włacznie z oświetleniem kabiny. Natomiast tak jak pisałem czasami postojówki są wszystko jest ale nie ma świateł mijania ani długich i wtedy nie zapalę dziada.
Czasami mi się zdarzają sekundowe przerwy takie cyk - poznaje po tym że zegar i liczniki są zresetowane. W tej chwili mój zegarek w samochodzie to pokazuje czas od ostatniego razu a nie czas rzeczywisty .
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kostka stacyjki może mieć wpływ na zegary, jest sygnał zapłonu do zegarów z tej kostki.
Ale przyszło mi na myśl czy te wtyki z tyłu OBU skrzynek bezpieczników nie są zaśniedziałe lub luźne, są tam takie grube czerwone kable.
W każdym razie sprawa leży gdzieś przed dojściem do stacyjki bo potem obwody się rozdzielają i szwankowałoby jedno a nie tyle.
Np. kabel główny zasilający: w miejscu wchodzenia do klemy czy nie jest luźny, upalony.
Ale przyszło mi na myśl czy te wtyki z tyłu OBU skrzynek bezpieczników nie są zaśniedziałe lub luźne, są tam takie grube czerwone kable.
W każdym razie sprawa leży gdzieś przed dojściem do stacyjki bo potem obwody się rozdzielają i szwankowałoby jedno a nie tyle.
Np. kabel główny zasilający: w miejscu wchodzenia do klemy czy nie jest luźny, upalony.
-
- Mały gagatek
- Posty: 50
- Rejestracja: pt sty 13, 2006 09:00
- Lokalizacja: Jasło
- Kontakt:
Niestety nie. Wszsystko czyściutkie. Targałem nawet tymi kablami oraz tym grubym od masy żeby coś sprowokować ale nic się nie stało.Zico63b pisze:Kostka stacyjki może mieć wpływ na zegary, jest sygnał zapłonu do zegarów z tej kostki.
Ale przyszło mi na myśl czy te wtyki z tyłu OBU skrzynek bezpieczników nie są zaśniedziałe lub luźne, są tam takie grube czerwone kable.
W każdym razie sprawa leży gdzieś przed dojściem do stacyjki bo potem obwody się rozdzielają i szwankowałoby jedno a nie tyle.
Np. kabel główny zasilający: w miejscu wchodzenia do klemy czy nie jest luźny, upalony.
[ Dodano: Czw Wrz 04, 2008 22:23 ]
Witam,
Problem się okazał z masą samochód tracił masę spadki napięcie pomiędzy klemą masy a najbliższym punktem odniesienia czyli błotnikiem to było ok 1V bez obciążenia. W związku z tym mam pytanie gdzie są główne przewody masy w samochodzie. Tymczasowo zrobiłem bypass za pomocą grubego kabla. Z tego co widziałem kabel z klemy masowy idzie bezpośredno do silnika. A gdzie jest połączenie główne masy silnika z karoserią???? Gdzie szukać generalnie.
Ostatnio zmieniony czw wrz 04, 2008 22:22 przez toolpusher, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 366 gości