[MkIII 1,9TDI 1Z - wymiana napinacza paska wieloklinowego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

[MkIII 1,9TDI 1Z - wymiana napinacza paska wieloklinowego

Post autor: Razal » sob paź 08, 2005 17:08

Proszę o porady (od czego zacząć wymianę napinacza paska wieloklinowego). Może ktoś już to robił i wie jak się do tego zabrać ??

Napinacz kupiłem ,kosztował 230zł brrrrrrrrrrrrr.


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » sob paź 08, 2005 18:55

to i tak tanio kupiles, chyba podroba:)
a wiec tak najpierw zwal pasek musisz jakimis rolcengami naprzec na pret trzymajacy rolke i zdjac pasek, wtdy odkrecasz ta srodkowa srube wyjmujesz rolke z pretem a nastepnie odkrecasz dwie kolejne sruby od napinacza, wyciagasz napinacz i to samo ale od konca. jesli cos sie kopnalem niech ktos mnie poprawi



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

nie sa w takich cenach :)

Post autor: Razal » sob paź 08, 2005 19:22

widziałem nawet za 180 zł Firmy Ruvil

To chyba wymienię sam - bo mechanior chciał za wymianę 100zł
Jeszcze skocze w poniedziałek do innego dobrego fachowca może bedzie taniej :hmm:


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

jarosek

Post autor: jarosek » wt lis 08, 2005 12:46

Czołem. Mi też sie skopsał napinacz.
Słyszałał ktoś może o jakimś sposobie naprawy wytartego napinacza?
Ponoć da sięto jakoś naprawić, bo 250zł za kawałek zagiętego pręta to totalna porażka...



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Jesteś pewien że masz walnięty napinacz ??

Post autor: Razal » wt lis 08, 2005 19:44

Piszesz o zagiętym pręcie,

W skład zestawu napinającego pasek wchodzą :
-NAPINACZ, PRĘT, ROLKA PROWADZĄCA PASEK (czarna z tworzywa), + dodatkowo 2 tulejki (fot).

Obrazek

Sam pręt to nie wydaje mi się żeby kosztował 250, ale jak masz walniętą tulejkę to jest ona nienaprawialna i kosztuje w okolicach 160-200zł, potem najczęściej się okazuje że ta czarna rolka prowadząca pasek też jest do wymiany 70zł, obowiązkowo 2 tulejki ustalajęce pręt w odlewie 2x12zł i to tyle. Jak byś robił to u mechanika to nie powinien wziąść więcej jak 30zł za robote + przesmarowanie pręta !!


- jak masz walnięty pręt to nie wiem jak z odlewem - ale przy walniętym odlewie (luzy wyrobione od drgającego pręta powstałe w wyniku niewymiany uszkodzonej tulejki) jest dużo większy koszt i więcej roboty :hmm:

Jeśli narazie masz uszkodzoną tylko tuleje to radze Ci ją szybko wymienić bo później może kosztować dużo wiecej :hmm:

Pozdroooo...


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 95 gości