Sygnał dźwiękowy i kontrolka smarowania mruga
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
wie ktos moze jaki jest numer na pompie oleju do tego silnika (1.6 abu) ?
na alledrogo widzilaem ze nowe pompy mozna kupic ponizej 100 zeta - a jako ze nie moge sie doprosic u zadnego mechanika zeby mi zmierzyl cisnienie, to moze wymienie sobie pompe ? (koszt nie jest jakos duuuzo wyzszy niz samego badania na ktore nie moge sie nigdzie zalapac, bo wiecznie cos... )
[ Dodano: 09 Sie 2008 11:54 ]
ok - to teraz pytanie do kogos, kto sie zna....
jakie w tym silniku powinno byc cisnienie oleju na niskich a jakie na wysokich obrotach ?
[ Dodano: 12 Sie 2008 14:42 ]
no to odwiedzilem kolejnego "mechanika" i... powiedzial , ze jest to uszkodzony uklad w zegarach - i zaproponowal oddanie zegarow do naprawy / kupno nowych.
pytanko - czy podlaczenie samochodu pod kompa moze potwierdzic taka diagnoze ?
na alledrogo widzilaem ze nowe pompy mozna kupic ponizej 100 zeta - a jako ze nie moge sie doprosic u zadnego mechanika zeby mi zmierzyl cisnienie, to moze wymienie sobie pompe ? (koszt nie jest jakos duuuzo wyzszy niz samego badania na ktore nie moge sie nigdzie zalapac, bo wiecznie cos... )
[ Dodano: 09 Sie 2008 11:54 ]
ok - to teraz pytanie do kogos, kto sie zna....
jakie w tym silniku powinno byc cisnienie oleju na niskich a jakie na wysokich obrotach ?
[ Dodano: 12 Sie 2008 14:42 ]
no to odwiedzilem kolejnego "mechanika" i... powiedzial , ze jest to uszkodzony uklad w zegarach - i zaproponowal oddanie zegarow do naprawy / kupno nowych.
pytanko - czy podlaczenie samochodu pod kompa moze potwierdzic taka diagnoze ?
Ostatnio zmieniony sob sie 09, 2008 12:07 przez chase1, łącznie zmieniany 2 razy.
1,6 ABU + LPG ; 93'
Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397
Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397
Ok, w takim razie ja podziele sie takze moimi wiadomosciami na ten temat...
u mnie sytuacja jest identyczna - obroty ~2100 i zaczyna piszczec, troche po mechanikach pojezdzilem i nikt nic nie potrafil stwierdzic... jedyne co mi utkwilo w pamieci to slowa "taka przypadlosc tych golfow" :d nie powiem - nie ucieszylo mnie to...
z problemem borykam sie juz tez dosc dlugo wiec jak ktos tylko bedzie mial jakies rozwiazanie warto byloby chyba podpiac to do faq`u
pozdro
u mnie sytuacja jest identyczna - obroty ~2100 i zaczyna piszczec, troche po mechanikach pojezdzilem i nikt nic nie potrafil stwierdzic... jedyne co mi utkwilo w pamieci to slowa "taka przypadlosc tych golfow" :d nie powiem - nie ucieszylo mnie to...
z problemem borykam sie juz tez dosc dlugo wiec jak ktos tylko bedzie mial jakies rozwiazanie warto byloby chyba podpiac to do faq`u
pozdro
[url=http://bushqn.mybrute.com]Pokonasz mnie?[/url]
[img]http://fazi.karolin.pl/golfforum.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1350413#1350413]mk3 PINK FLOYD by bsq[/url]
[img]http://fazi.karolin.pl/golfforum.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1350413#1350413]mk3 PINK FLOYD by bsq[/url]
dwa pytanka -
1 - masz ABU ?
2 - czy powyzej 2500 / 26000 obrotow przestaje piszczec ? i piszczy tylko jak jest cieply
bylem ostatnio w "volksklinice" (na naramowickiej) i mimo iz nie zostawilem tam samochodu - brak wolnych terminow na nastepne pare tyg , pogadalem z pracownikami i po wypytaniu mnie o pomiar cisnienia, terminy/rodzaj oleju filtra stwierdzili, ze to wina elektryki i oni zaczeli by sprawdzanie od .... wymiany zegarow.
tak wiec zegary juz kupilem (badziew bo badziew, ale sprawne - niestety bez obrotomierza) i... nie mam czasu ani zeby wreszcie zegary zalozyc, ani pojezdzic zeby nagrzac mocniej silnik.
1 - masz ABU ?
2 - czy powyzej 2500 / 26000 obrotow przestaje piszczec ? i piszczy tylko jak jest cieply
bylem ostatnio w "volksklinice" (na naramowickiej) i mimo iz nie zostawilem tam samochodu - brak wolnych terminow na nastepne pare tyg , pogadalem z pracownikami i po wypytaniu mnie o pomiar cisnienia, terminy/rodzaj oleju filtra stwierdzili, ze to wina elektryki i oni zaczeli by sprawdzanie od .... wymiany zegarow.
tak wiec zegary juz kupilem (badziew bo badziew, ale sprawne - niestety bez obrotomierza) i... nie mam czasu ani zeby wreszcie zegary zalozyc, ani pojezdzic zeby nagrzac mocniej silnik.
Ostatnio zmieniony czw sie 28, 2008 13:17 przez chase1, łącznie zmieniany 1 raz.
1,6 ABU + LPG ; 93'
Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397
Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397
ee... jezeli dobrze patrze to ja mam aab...
problem jest praktycznie tylko i wylacznie na 2100... na wyzszych/nizszych problem znika...
czekam wiec na Ciebie czy wymiana zegarow pomoze.
problem jest praktycznie tylko i wylacznie na 2100... na wyzszych/nizszych problem znika...
czekam wiec na Ciebie czy wymiana zegarow pomoze.
[url=http://bushqn.mybrute.com]Pokonasz mnie?[/url]
[img]http://fazi.karolin.pl/golfforum.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1350413#1350413]mk3 PINK FLOYD by bsq[/url]
[img]http://fazi.karolin.pl/golfforum.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1350413#1350413]mk3 PINK FLOYD by bsq[/url]
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
A jaki to jest ori filtr z serwisu? Podaj producenta.bsq pisze:ja mam orginalny filtr z serwisu vw...
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
- Maro_GT
- Ma gadane
- Posty: 187
- Rejestracja: czw wrz 13, 2007 23:59
- Lokalizacja: Gdańsk / Orneta / NLI
- Kontakt:
Ja się podzielę spostrzeżeniami dotyczącymi tego problemu.
mk 3 1.6 abu z podtlenkiem lpg, czujniki ciśnienia biały 1,8 bara +-0,2 i niebieski 0,3 bara +- 0,15, problem z kontrolką, a tym samy z ciśnieniem zaczął się jakieś 2 lata temu, tylko wtedy czasami migała, a czasami nie, problem nasilił się jakieś pół roku temu, na rozgrznym silniku przekraczając 2 tys obrotów włączała się kontrolka. Mierząc ciśnienie u mechanika niby na rozgrzanym silniku wszystko było ok. Ciśnienie przy tych 2 tys. było w granicach 1,9 - 2,0 bara czyli ok. Wkręciłem ciśnieniomierz i w drogę, jakieś 20km dynamicznej jazdy, zatrzymałem się, nie gasząc samochodu, sprawdzam ciśnienia przy 2 tys obrotów,a tu około 1,6 bara, czyli ma prawo kontrolka dzwonić. Wymiana oleju, filtra nie rozwiązuje tego problemu. Pradopodobnie żeby to naprawić trzeba by wymienić pompę oleju, panewki główne i korbowodowe, uszczelniacze, pierścienie, oraz zrobić szlif wału, koszt tego wszystkiego jest dosyć wysoki. Od czasu kiedy kontrolką odezwała się poraz pierwszy minęły jakiś 2 lata, golfik przejechał jakieś 40 tys kielometrów, silnik pracuje tak jak pracował, nie widać jakiegoś spadku mocy, zapala bez najmniejszych problemów. Zeby kontrolka nie migała został zastosowany szary czujnik zamiast białego, nie jest to rozwiązanie problemu, ale golfik normalnie jeździ i kontrolka nie denerwuje. Wychodzi na to że te 1,6 bara patrząc na parametry czujników jest taką wartością graniczną, czyli niby tragedii nie ma. Co będzie dalej się zobaczy, tylko trzeba co jakiś czas skontrolować ciśnienie oleju.
mk 3 1.6 abu z podtlenkiem lpg, czujniki ciśnienia biały 1,8 bara +-0,2 i niebieski 0,3 bara +- 0,15, problem z kontrolką, a tym samy z ciśnieniem zaczął się jakieś 2 lata temu, tylko wtedy czasami migała, a czasami nie, problem nasilił się jakieś pół roku temu, na rozgrznym silniku przekraczając 2 tys obrotów włączała się kontrolka. Mierząc ciśnienie u mechanika niby na rozgrzanym silniku wszystko było ok. Ciśnienie przy tych 2 tys. było w granicach 1,9 - 2,0 bara czyli ok. Wkręciłem ciśnieniomierz i w drogę, jakieś 20km dynamicznej jazdy, zatrzymałem się, nie gasząc samochodu, sprawdzam ciśnienia przy 2 tys obrotów,a tu około 1,6 bara, czyli ma prawo kontrolka dzwonić. Wymiana oleju, filtra nie rozwiązuje tego problemu. Pradopodobnie żeby to naprawić trzeba by wymienić pompę oleju, panewki główne i korbowodowe, uszczelniacze, pierścienie, oraz zrobić szlif wału, koszt tego wszystkiego jest dosyć wysoki. Od czasu kiedy kontrolką odezwała się poraz pierwszy minęły jakiś 2 lata, golfik przejechał jakieś 40 tys kielometrów, silnik pracuje tak jak pracował, nie widać jakiegoś spadku mocy, zapala bez najmniejszych problemów. Zeby kontrolka nie migała został zastosowany szary czujnik zamiast białego, nie jest to rozwiązanie problemu, ale golfik normalnie jeździ i kontrolka nie denerwuje. Wychodzi na to że te 1,6 bara patrząc na parametry czujników jest taką wartością graniczną, czyli niby tragedii nie ma. Co będzie dalej się zobaczy, tylko trzeba co jakiś czas skontrolować ciśnienie oleju.
nie chce nic mowic, ale... w 1.6 abu nie powinno byc czujnika 1,8 tylko 0.9 +/-0,15 bara. (przynajmniej wg etki i katalogow w serwisach tak jest)
dziwi mnie jednak, ze wg etki w tym silniku zamontowano 2 czujniki -> i tu problem, bo albo 0.9 albo 1,4bara..
tak czy inaczej - 1,8 bara w tym silniku nie powinno byc
dziwi mnie jednak, ze wg etki w tym silniku zamontowano 2 czujniki -> i tu problem, bo albo 0.9 albo 1,4bara..
tak czy inaczej - 1,8 bara w tym silniku nie powinno byc
1,6 ABU + LPG ; 93'
Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397
Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397
- Maro_GT
- Ma gadane
- Posty: 187
- Rejestracja: czw wrz 13, 2007 23:59
- Lokalizacja: Gdańsk / Orneta / NLI
- Kontakt:
chase1, to ja już nie wiem, czytałem że właśnie 1,8 powinien być , a tak na logikę to jak teraz w silniku przy 2 tys obrotów jest 1,6 bara to przy zamontowaniu czujnika 0,9 kontrolka odzywała by się gdzieś tak około 0,8 bara, a to byłoby o połowę mniejsze ciśnienie niż jest teraz, czyli pewnie byłoby już po silniku
[ Dodano: 29 Sie 2008 21:50 ]
chase1, a mógłbyś mi podrzucić printscrena z etki ?
[ Dodano: 29 Sie 2008 21:50 ]
chase1, a mógłbyś mi podrzucić printscrena z etki ?
LOLnorek111 pisze:to zapytaj jeszcze o cisnienie paliwa i w oponach
a ja podłącze sie do tematu z 1.6td mam podobny porblem, tyle ze cykaja mi szklanki, a te byly wymieniane, po wymianie oleju jest ok, prze 3 tys km spokmoj, ozniej zaczyna kłapać. z rana jak odpalam auto chodzi jak sieczkarnia ale nie kłapie, pozniej sieczkarnia ustaje i zaczyna sie cykanie. zjezdzilem pol miasta, wymienialem rozne filtry czujniki (bo czasem mruga mi bezsensu cisnienie oleju) i nadal to samo.... pompa oleju??
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 326 gości