Czy przy wymianie paska rozrzadu trzeba wymieniac napinacz?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
maverik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: sob wrz 10, 2005 18:56
Lokalizacja: Whitestock

Czy przy wymianie paska rozrzadu trzeba wymieniac napinacz?

Post autor: maverik » pn lis 07, 2005 19:17

Dokladnie jak w temacie
Czy przy wymianie paska rozrzadu trzeba wymieniac napinacz w Golfie 3 ?
Jesli tak to moze ktos zna przyblizone ceny tych elementow?



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pn lis 07, 2005 19:21

Napisz jaki motor. Benzyna, diesel, pojemność, kod literowy? Bo jest różnie, czasem rolę napinacza pełni np. pompa wody (dalibóg w 1.4 ichyba 1.6, ale tego ostatniego nie jestem pewny na 100%)



Awatar użytkownika
maverik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: sob wrz 10, 2005 18:56
Lokalizacja: Whitestock

Post autor: maverik » pn lis 07, 2005 19:24

Golfik 3, silnik 1,4 ABD z katalizatorem rok 94



wejlantf

Post autor: wejlantf » pn lis 07, 2005 19:31

w 1.6 PN jest napinacz, który zawsze powinno się wymieniać. Ponadto warto wymienić wszystkie oringi (nie tylko te cieknące).



Awatar użytkownika
Kaczor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: śr paź 12, 2005 23:11
Lokalizacja: Uć ...
Kontakt:

Post autor: Kaczor » pn lis 07, 2005 20:24

w 1.4 i 1.6 w mk III (1.6 jest tu inny niż w mk II ) należy wymienić pompę bo na 90 % po wymianie samego paska szlag ją trafi ( nowy pasek jest mocniej naciągnięty i zmienają się warunki pracy pompy)


Kleić , Taśmić , Trytytkować ...

ku_bi
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2202
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:51
Lokalizacja: ex4
Kontakt:

Post autor: ku_bi » pn lis 07, 2005 20:37

pasek Bosch - 59 zł, contitech 57 zł
napinacz EVR -154 zł, SKF - 176 zł



Awatar użytkownika
MrSalieri
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 833
Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: MrSalieri » pn lis 07, 2005 21:53

Razem z paskiem powinno sie wymienic napinacz a juz Ci powiem dlaczego na wlasnym przykladzie.
Wymienilem u jednego mechanika pasek. Pozniej u innego robilem cos z silnikeim i mowie ze pasek wymienilem a on sie pyta czy napinacz tez. Ja zrobielm oczy a on ze jak to pasek bez napinacza ktos wymienil. No to mu mowie "wymien pan napinacz".
Co sie okazalo.
Przyjezdzam do niego a ten mi pokazuje napinacz kreci nim i mowi ze juz sie prawie zacieral. Biore do reki krece i faktycznie juz chrobotal. Co z tego ze wymienisz sobie pasek jak zatrze ci sie napinacz.
Tak ze rob pasek razem z napinka ;)


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45061]Moj Mk3[/url]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]

siwy224
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: sob paź 01, 2005 19:07
Lokalizacja: Warszawa-Grochów

Post autor: siwy224 » pn lis 07, 2005 22:13

Pasek napinacz jak huczy zobacz zimeringi czy ciekną szkoda żeby ciekło na pasek,olej niszczy pasek a grosze kosztują napinacz powinno sie wym razem z paskiem nie prędko tam zajrzysz chyba że masz bezkol. silnik niemam pojęcia



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » wt lis 08, 2005 11:08

Spece od 1.8 i 1.6 w mk2 - cisza :) Jak jest napinacz, to z reguły się go wymienia.
W mk3 1.4 (i chyba w 1.6) rolę napinacza pełni pompa wody i osobnego napinacza (tj. np. mimośrodowej rolki jak w 1.8 i w mk2 też w 1.6) to tam nie ma.
Spotkałem się z poglądem, że pompę powinno się wymieniać co drugą wymianę paska. Ale wkładając zamiennik to zmieniałbym przy każdym pasku. Nie wymieniana w porę pompa zaczyna niemiłosiernie rzęzić, a późniejsza wymiana pompy i tak wymaga rozbiórki rozrządu. O ile się nie mylę, to w 1.4 w mk3 jest tak samo jak w 1.3 w mk2, to prawie ten sam motor.



Awatar użytkownika
Browix
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 09:09
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Browix » wt lis 08, 2005 11:32

jak masz napinacz to wymien razem z paskiem , koszt niewiele wiekszy ale jak ci zatrze sie napinacz to i pasek strzeli .



Awatar użytkownika
maverik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: sob wrz 10, 2005 18:56
Lokalizacja: Whitestock

Post autor: maverik » wt lis 08, 2005 17:26

A moze ktos sie orientuje czy silnik ABD jest kolizyjny czy tylko sie zatrzyma przy uszkodzeniu paska?



Awatar użytkownika
Kaczor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: śr paź 12, 2005 23:11
Lokalizacja: Uć ...
Kontakt:

Post autor: Kaczor » wt lis 08, 2005 20:44

nie jest kolizyjny - chociaż jak się urwie przy dużej prędkości obrotowej to szkód może narobić


Kleić , Taśmić , Trytytkować ...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 148 gości