Przygasają mi światła (mrygają)
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- lukaszch23
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: sob sie 23, 2008 23:31
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Przygasają mi światła (mrygają)
Witam problem mam tego typu iż, gdy zapalam samochód i włączam światła to widzę na zewnątrz jak mi światła przygasają a po chwili świecą normalnie. Nie wiem co się dzieje ale wiem że nie świecą one jednolicie. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw sie 28, 2008 19:08 przez lukaszch23, łącznie zmieniany 1 raz.
lukaszch23
Hans-Hans, napewno żarówki nie maja tutaj nic do "gadania"
lukaszch23, po pierwsze sprawdź ładowanie, czyli napięcie jakie masz na zaciskach akumulatora podczas przeciętnej pracy silnika musi byc większe niż 13,3V i wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika w okolice 3,5 - 4 tysiecy musi byc w okolicy 14,4V (jak za duże to też niedobrze:))
takie przygasanie może być też winą zużycia pierścieni na wirniku alternatora (wytarte zwłaszcza w autach o wysokim przebiegu); od wytarcia szczotek alternatora, a ostatecznie może to być uszkodzenie mostka diodowego w samym alternatorze...
lukaszch23, po pierwsze sprawdź ładowanie, czyli napięcie jakie masz na zaciskach akumulatora podczas przeciętnej pracy silnika musi byc większe niż 13,3V i wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika w okolice 3,5 - 4 tysiecy musi byc w okolicy 14,4V (jak za duże to też niedobrze:))
takie przygasanie może być też winą zużycia pierścieni na wirniku alternatora (wytarte zwłaszcza w autach o wysokim przebiegu); od wytarcia szczotek alternatora, a ostatecznie może to być uszkodzenie mostka diodowego w samym alternatorze...
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
Najprawdopodobniej masz do wymiany regulator napiecia. Wystarczy że go wykręcisz to przy okazji sprawdzisz stan szczotek i komutatorów...
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
palen, nie to żebym sie czepiał ale w alternatorze nie ma komutatora... tylko tak jak napisałem pierścienie, jest subtelna różnica...
a ja osobiście miałem problem z diodami w alternatorze, jeśli dobrze kojarze to jest ich tam 6 więc jeśli któraś z nich się uszkodzi, to nie dostajemy przebiegu prądu takiego który jest najbardziej zbliżony do przebiegu prądu stałego, tylko dostajemy duże tętnienia, które są widoczne przy niskiej prędkości obrotowej alternatora właśnie w przygasaniu i rozjaśnianiu oświetlenia naprzemian...
a regulator to koszt w zależności od prroducenta wydatek rzędu 25 - 45 pln wiec też możesz podmienić.... nie zaszkodzi
a ja osobiście miałem problem z diodami w alternatorze, jeśli dobrze kojarze to jest ich tam 6 więc jeśli któraś z nich się uszkodzi, to nie dostajemy przebiegu prądu takiego który jest najbardziej zbliżony do przebiegu prądu stałego, tylko dostajemy duże tętnienia, które są widoczne przy niskiej prędkości obrotowej alternatora właśnie w przygasaniu i rozjaśnianiu oświetlenia naprzemian...
a regulator to koszt w zależności od prroducenta wydatek rzędu 25 - 45 pln wiec też możesz podmienić.... nie zaszkodzi
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
No z tego co pamietam jak robiłem alternator to że szczotki ślizgają się po komutatorkach... Ale jeśli pomyliłem nazwę to sorki-=ren=- pisze:palen, nie to żebym sie czepiał ale w alternatorze nie ma komutatora...
[ Dodano: 2008-08-29, 06:11 ]
A o to cytat który potwierdza to o czym mówiłem z taką różnicą że są to segmenty komutatora :
"Generatory energii elektrycznej dzieli się na dwie główne kategorie: prądu stałego (dynama) i prądu przemiennego (alternatory). Ogólnie, głównymi zespołami zarówno jednych jak i drugich są stojan, zamontowany w obudowie, oraz element wirujący (wirnik), osadzony wewnątrz stojana na wale napędzanym przez źródło napędu. W generatorach prądu stałego na wirującym wale wirnika jest osadzony segmentowy komutator. Wytwarzany prąd zbierają węglowe szczotki ślizgające się po segmentach komutatora, po czym przekazują go do obwodu zewnętrznego.[...]"
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
może odrobinę odbiegamy od tematu, ale to co piszesz o komutatorze to nie jest wykorzystywane w autach, bo jest mało wydajne... polecam bardzo fajny artykuł na wiki:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Alternator
tam jest zawarte to o czym pisałem wcześniej...
tylko jakoś najbardziej zainteresowany kolega lukaszch23, coś małomówny jest
http://pl.wikipedia.org/wiki/Alternator
tam jest zawarte to o czym pisałem wcześniej...
tylko jakoś najbardziej zainteresowany kolega lukaszch23, coś małomówny jest
- lukaszch23
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: sob sie 23, 2008 23:31
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Wielkie dzięki wszystkim którzy pomagają
Hejka no słuchajcie będę musiał pokombinować z tymi światłami. Serdecznie pozdrawiam wszystkich którzy pomagają, i nie tylko. heja
lukaszch23
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 329 gości