Przygasają mi światła (mrygają)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
lukaszch23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob sie 23, 2008 23:31
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Przygasają mi światła (mrygają)

Post autor: lukaszch23 » czw sie 28, 2008 19:05

Witam problem mam tego typu iż, gdy zapalam samochód i włączam światła to widzę na zewnątrz jak mi światła przygasają a po chwili świecą normalnie. Nie wiem co się dzieje ale wiem że nie świecą one jednolicie. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw sie 28, 2008 19:08 przez lukaszch23, łącznie zmieniany 1 raz.


lukaszch23

Awatar użytkownika
Hans-Hans
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 580
Rejestracja: wt maja 06, 2008 14:00
Lokalizacja: Dądrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Hans-Hans » czw sie 28, 2008 19:31

Pierwsz co sprawdz sobie ładowanie jakie masz możesz to zrobic zwykłym miernikiem jesli bendze oki to zmien żaruwki i bendze ok.



Awatar użytkownika
VwDarek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: pt sie 11, 2006 17:54
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: VwDarek » czw sie 28, 2008 20:04

lukaszch23, A jak się zachowuje oświetlenie licznika i podświetlenie przycisków? Bo ja jak nie miałem masy na liczniku to też ch*jowo świeciły i mrygały sobie od czasu do czasu ;)



Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » czw sie 28, 2008 20:08

Stawiam na regulator napięcia :hmm:



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » czw sie 28, 2008 22:53

Hans-Hans, napewno żarówki nie maja tutaj nic do "gadania"

lukaszch23, po pierwsze sprawdź ładowanie, czyli napięcie jakie masz na zaciskach akumulatora podczas przeciętnej pracy silnika musi byc większe niż 13,3V i wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika w okolice 3,5 - 4 tysiecy musi byc w okolicy 14,4V (jak za duże to też niedobrze:))

takie przygasanie może być też winą zużycia pierścieni na wirniku alternatora (wytarte zwłaszcza w autach o wysokim przebiegu); od wytarcia szczotek alternatora, a ostatecznie może to być uszkodzenie mostka diodowego w samym alternatorze...


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » czw sie 28, 2008 23:07

Najprawdopodobniej masz do wymiany regulator napiecia. Wystarczy że go wykręcisz to przy okazji sprawdzisz stan szczotek i komutatorów...


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » czw sie 28, 2008 23:16

palen, nie to żebym sie czepiał ale w alternatorze nie ma komutatora... tylko tak jak napisałem pierścienie, jest subtelna różnica...
a ja osobiście miałem problem z diodami w alternatorze, jeśli dobrze kojarze to jest ich tam 6 więc jeśli któraś z nich się uszkodzi, to nie dostajemy przebiegu prądu takiego który jest najbardziej zbliżony do przebiegu prądu stałego, tylko dostajemy duże tętnienia, które są widoczne przy niskiej prędkości obrotowej alternatora właśnie w przygasaniu i rozjaśnianiu oświetlenia naprzemian...

a regulator to koszt w zależności od prroducenta wydatek rzędu 25 - 45 pln wiec też możesz podmienić.... nie zaszkodzi :)


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » pt sie 29, 2008 06:04

-=ren=- pisze:palen, nie to żebym sie czepiał ale w alternatorze nie ma komutatora...
No z tego co pamietam jak robiłem alternator to że szczotki ślizgają się po komutatorkach... Ale jeśli pomyliłem nazwę to sorki :)

[ Dodano: 2008-08-29, 06:11 ]
A o to cytat który potwierdza to o czym mówiłem z taką różnicą że są to segmenty komutatora :
"Generatory energii elektrycznej dzieli się na dwie główne kategorie: prądu stałego (dynama) i prądu przemiennego (alternatory). Ogólnie, głównymi zespołami zarówno jednych jak i drugich są stojan, zamontowany w obudowie, oraz element wirujący (wirnik), osadzony wewnątrz stojana na wale napędzanym przez źródło napędu. W generatorach prądu stałego na wirującym wale wirnika jest osadzony segmentowy komutator. Wytwarzany prąd zbierają węglowe szczotki ślizgające się po segmentach komutatora, po czym przekazują go do obwodu zewnętrznego.[...]"


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pt sie 29, 2008 10:58

może odrobinę odbiegamy od tematu, ale to co piszesz o komutatorze to nie jest wykorzystywane w autach, bo jest mało wydajne... polecam bardzo fajny artykuł na wiki:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Alternator
tam jest zawarte to o czym pisałem wcześniej...

tylko jakoś najbardziej zainteresowany kolega lukaszch23, coś małomówny jest :bajer:


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pt sie 29, 2008 16:12

Wymień regulator napięcia. To napewno on. :D


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Jurek99
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 21:38
Lokalizacja: Elblag

Post autor: Jurek99 » pt sie 29, 2008 18:15

Witam. Miałem taki sam problem. Po wymianie regulatora napięcia jest cacy. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
lukaszch23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob sie 23, 2008 23:31
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Wielkie dzięki wszystkim którzy pomagają

Post autor: lukaszch23 » pt sie 29, 2008 22:13

Hejka no słuchajcie będę musiał pokombinować z tymi światłami. Serdecznie pozdrawiam wszystkich którzy pomagają, i nie tylko. heja


lukaszch23

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » śr wrz 03, 2008 12:50

lukaszch23, nie zapomnij napisać czy coś udało ci się zrobić... chętnie poznamy właściwą usterkę :chytry:


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
...OSA...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 692
Rejestracja: pt lip 27, 2007 21:04
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: ...OSA... » śr wrz 03, 2008 18:04

sprawdz sobie bezpieczniki czy maja dobry styk. bo umnie tez migalo i musialem nozki bezpiecznika od lewej lampy troche wygiac i dzialaja swiatelka juz ponad rok bez problemu:) pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 329 gości