Swap z 1.6 na 2E z Passata

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Swap z 1.6 na 2E z Passata

Post autor: -=ren=- » śr sie 27, 2008 00:29

Plan jest taki żeby do dobrego nadwozia G2 wstawić motor od passata B3 o oznaczeniu 2E, ma to byc 2 litry 8 zaworów czyli 115 koni mechanicznych.

dawcą jest Vw passat z 90 roku z tym silniczkiem 2e ale z automatem.
wiem że konsekwencją robienia takeigo swapu jest to że auto znacznie polepszy swoje osiągi:)

wstępnie G2 jest przygotowany do mocniejszego motoru, tzn ma założone twardsze zawieszenie, z przodu amortyzatory Koni + springi Weitec czerwone, z tyłu auto jest postawione na zestawie Weiteca sprężyny zielone + amortyzatory z regulacja twardości i wysokości. Dodatkowo założone są hamulce takie jak w wersji GTI golfa, również pochodzące z passata B3 - przód 256/20mm, tył 239/10. w planie przy modernizacji napędu jest założenie rozpórek na kielichy z przodu i z tyłu, oraz założenie przednich wahaczy ze stabilizatorem...

jednak najwięcej pytań jest odnoścnie silnika...
Napewno zmieści się do środka ale co trzeba zrobić, dopiszcie jeśli o czymś zapomniałem:
- silnik i jego mocowanie z 1,6 na 2,0 napewno jest odrobinę inne ale poduszki są w tych samych miejscach. CZY NAPEWNO??
- chłodnica musi byc założona większa od passata, czy podpasuje??
- wydech zmodyfikowany z passata, tzn skrócone rury ale tłumiki te same do 2 od końca, ostatni standardowy z g2 1,8 lub może od wersji gti... taki plan
- instalacja elektryczna, czyli przednia wiążka z komputerem, ALE PYTANIEco z reszta i jak wpiąć wiązkę przednia w skrzynkę bezpieczników, jakieś porady i pomysły mile widziane.
ewentualnie przełożenie całej instalacji łącznie z tyłem...
- umocowanie elektrycznej pompy paliwa

dalszy problem to skrzynia biegów, poniewąż w passacie jest automat, a ja jednak nie zamierzam tego wkładać, co ze skrzynią biegów z mjego 1,6? da się ją założyć do takiego motoru? co ze sprzęgłem...?

passat ma jeszce wspomaganie układu kierowniczego czego ja w golfie nie mam. odnośnie wkładanai wahaczy ze stabilizatorem, można byłoby się pokusic o włożenie maglownicy z hydrauliką i pompy wspomagania... czy maglownica jest tej samej długości czy trzeba zmieniać drążki??

najbardziej mnie interesuje pomysł na spięcie elektroniki silnika z istniejącą instalacją, reszta jakoś pójdzie...

czekam na wasze pomysły rady i ostrzeżenia.
P.S. tylko nie piszcie ze nie ma sensu robic tego albo że nie warto bo za drogo... to już ustalone jak ma być... :D
Ostatnio zmieniony śr sie 27, 2008 14:25 przez -=ren=-, łącznie zmieniany 1 raz.


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr sie 27, 2008 10:51

-=ren=- pisze:przód 256/20mm, tył 239/10.
tyl to chyba miales na msyli 226?
-=ren=- pisze:silnik i jego mocowanie z 1,6 na 2,0 napewno jest odrobinę inne ale poduszki są w tych samych miejscach. CZY NAPEWNO
tak potiwrdzam, łapy wyhcodza na te same punkty mocowania
-=ren=- pisze: chłodnica musi byc założona większa od passata, czy podpasuje??
moze nie wyrabiac i wiatrak non stop bedzie krecil
-=ren=- pisze:wydech zmodyfikowany z passata, tzn skrócone rury ale tłumiki te same do 2 od końca, ostatni standardowy z g2 1,8 lub może od wersji gti... taki plan
to oki
-=ren=- pisze:czy maglownica jest tej samej długości czy trzeba zmieniać drążki??
nie wiem ale prosty katalog czesci typu www.sklep.intercars.com.pl prawdopodobnie udzieli ci odp na ty pytanie po porownaniu
-=ren=- pisze:najbardziej mnie interesuje pomysł na spięcie elektroniki silnika z istniejącą instalacją, reszta jakoś pójdzie...
nie rozumiem. Nie chcesz chyba rpzerabiac wiazki z Twojego PNa na zeby pasowała do 2e. Musisz mieć wiązkę przedziału silnika z 2e.

Co do skrzyni to potrzebujesz skrzynię na wodziki tzw cięgna lub cięgła i same wodziki, a w zasadzie caly mechanizm od wybieraka az do lewarka.



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » śr sie 27, 2008 13:06

tyl to chyba miales na msyli 226?
to akurat mało ważne bo są już zainstalowane... :chytry:
nie rozumiem. Nie chcesz chyba rpzerabiac wiazki z Twojego PNa na żeby pasowała do 2e. Musisz mieć wiązkę przedziału silnika z 2e.
Chodziło mi o to żeby wpiąć właśnie przednią wiązkę od silnika z 2E razem z komputerem, do mojego golfa... nie wiem sam jak to ma być czy wystarczy wpiąć w odpowiednie miejsce w skrzynce z bezpiecznikami, czy trzeba będzie robic odpowiednie patenty (ciecie i łączenie istniejących kabli)... co do silnika pn to tam prawie nie ma instalacji do silnika, kilka zaworów przy gaźniku i wiącha do sterownika.
Co do skrzyni to potrzebujesz skrzynię na wodziki tzw cięgna lub cięgła i same wodziki, a w zasadzie caly mechanizm od wybieraka az do lewarka.
ale ale, ja mam skr5zynie można powiedzieć właśnie na wodziki, mechanizm na "rurki" a nie na linki, tylko czy ta skrzynka którą mam podejdzie obudową pod blok, czy wytrzyma i co ze sprzęgłem...


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr sie 27, 2008 14:03

jeśli masz mk2 po sierpniu 89 to skrzynka jest nowszego typu i nic nie będzie trzeba ciąć. Pamiętaj o pompie paliwa, musisz mieć 3 lub 4 barową. Są takie do MK3 ale do zbiornika od mk2 nie pasują z tego co wiem, trzeba będzie kombinować z mocowaniem kosza z taką pompą w zbiorniku.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » śr sie 27, 2008 14:35

jest cały układ paliwowy od tego passata wiec nie będzie kłopotu, auto mam z listopada 1990 tzn taki gdzieś znalazłem wpis w briefie. czyli co jak skrzynka będzie pasować a sprzęgło też, bo mi osobiście wydaje się że nie :(

wracając do pompy paliwa to nie wiem dokładnie jak jest tutaj w pasku, ale jak miałem golfa gti to pompkę razem z akumulatorem paliwa miałem obok zbiornika... tak mi sie wydaje... że nie była w środku w zbiorniku ale na zewnątrz... więc nie powinno być kłopotu, bo wystarczy podpiąć prąd i przewody paliwowe w dobrym kierunku.


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » śr sie 27, 2008 14:55

czyli co jak skrzynka będzie pasować a sprzęgło też, bo mi osobiście wydaje się że nie
Sprzęgło w 1.6 jest mniejsze niż w 2.0 nie wiem czy jak zmienisz tarcze sprzęgłową na taką od 2.0 to czy ci ona podpasi na wałek w skrzyni. Może zaraz ktos podpowie



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » śr sie 27, 2008 15:24

panie tam jest automat w tym passacie wiec nawet nie bede mial z czym porównać :grrr: musi byc mniejsze tylko ciekawe jak jest skonstruowane... tarcza to kosz rzedu 80 - 100 docisk i koło zamachowe może bym kupił za jakieś 100-150 złotych... ale muszę się psychicznie nastawic i porozbijac wszystkie "świnki" w domu...


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr sie 27, 2008 15:25

ja pisałem o elektryce i skrzynce bezpieczników, że wiązka będzie do niej pasować bez przeróbek.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » śr sie 27, 2008 18:34

Paweł Marek, no właśnie o to mi chodziło, na pewno trzeba będzie coś dołożyć - jakiś przekaźnik od pompy paliwa i ewentualnie zmienić wartość bezpieczników, tak mi się wydaję... a teoretycznie skrzynkę bezpieczników wyjmowałem tylko raz kiedy spalił mi się przewód od włącznika świateł, i wiem że teoretycznie nie ma 2 takich samych kostek z przewodami wchodzących w skrzynkę bezpieczników, ale praktycznie opisywałem sobie każdą kostkę z numerem od lewej do prawej...

aha byłem dziś i oglądałem dawcę dokładniej :bajer: ale pojawiają się problemy, koleżka sprzedał już z niego puszkę filtra powietrza z przepływomierzem, rurą i silnikiem krokowym... czyli tego nie ma i jeszcze takiej czarnej puszki od odmy chyba (montowana na pokrywie zaworów z lewej strony). troszkę mnie to zmartwiło bo przepływka to chodliwy towar w cenie a z krokowcami z allegro różnie bywa...
Ostatnio zmieniony śr sie 27, 2008 18:39 przez -=ren=-, łącznie zmieniany 1 raz.


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr sie 27, 2008 18:42

słabo sie dogadales skoro wysprzedaje twoj przyszły silnik na czesci :crazy:
Do skłądania przydała by ci sie AUTODATA z pinoutem ECU i schematami wszystkich innych urządeń, polecam, można zassać z sieci, niecałe 1 gb



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr sie 27, 2008 18:49

Przepływkę ciężko będzie wyrwać poniżej 200 zeta, regulator wolnych poniżej 100, trochę ta zabawa robi się za droga. Dobrze się zastanów


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
krzysio1985
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: czw lis 15, 2007 23:40
Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa
Kontakt:

Post autor: krzysio1985 » czw sie 28, 2008 17:53

-=ren=- pisze:passat ma jeszce wspomaganie układu kierowniczego czego ja w golfie nie mam. odnośnie wkładanai wahaczy ze stabilizatorem, można byłoby się pokusic o włożenie maglownicy z hydrauliką i pompy wspomagania... czy maglownica jest tej samej długości czy trzeba zmieniać drążki??

ja mam wspomaganie z paska b3.wszystko pasi.



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » czw sie 28, 2008 18:31

krzysio1985, ale co do wspomagania to mam taki pytanie, odnośnie drążka tego kierowniczego centralnego. wymienialismy kiedys z kolegas w bmw e i drążek musiał byc krótszy, bo maglownica była odrobinę wyższa od tej bez wspomagania...

Paweł Marek, no nie wiem ale myślę że przepływomierz znajdę taniej niż za 200 :chytry: może znajdę jakiś komplet :P dolotu... ale muszę poszukać.

[ Dodano: 28-08-08, 18:33 ]
no myslę że za 200 to trafiłbym i przepływke i krokowca może z rurą... :P


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw sie 28, 2008 18:36

rowniez mysle ze przeplywki ponizej 200 bedzie znalżć ciężko
Np do mojego kilka dni temu na allegro były 4 sztu a ceny od 250-450. Z tym łatwo nie ma...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 321 gości