Swap z 1.6 na 2E z Passata
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Swap z 1.6 na 2E z Passata
Plan jest taki żeby do dobrego nadwozia G2 wstawić motor od passata B3 o oznaczeniu 2E, ma to byc 2 litry 8 zaworów czyli 115 koni mechanicznych.
dawcą jest Vw passat z 90 roku z tym silniczkiem 2e ale z automatem.
wiem że konsekwencją robienia takeigo swapu jest to że auto znacznie polepszy swoje osiągi:)
wstępnie G2 jest przygotowany do mocniejszego motoru, tzn ma założone twardsze zawieszenie, z przodu amortyzatory Koni + springi Weitec czerwone, z tyłu auto jest postawione na zestawie Weiteca sprężyny zielone + amortyzatory z regulacja twardości i wysokości. Dodatkowo założone są hamulce takie jak w wersji GTI golfa, również pochodzące z passata B3 - przód 256/20mm, tył 239/10. w planie przy modernizacji napędu jest założenie rozpórek na kielichy z przodu i z tyłu, oraz założenie przednich wahaczy ze stabilizatorem...
jednak najwięcej pytań jest odnoścnie silnika...
Napewno zmieści się do środka ale co trzeba zrobić, dopiszcie jeśli o czymś zapomniałem:
- silnik i jego mocowanie z 1,6 na 2,0 napewno jest odrobinę inne ale poduszki są w tych samych miejscach. CZY NAPEWNO??
- chłodnica musi byc założona większa od passata, czy podpasuje??
- wydech zmodyfikowany z passata, tzn skrócone rury ale tłumiki te same do 2 od końca, ostatni standardowy z g2 1,8 lub może od wersji gti... taki plan
- instalacja elektryczna, czyli przednia wiążka z komputerem, ALE PYTANIEco z reszta i jak wpiąć wiązkę przednia w skrzynkę bezpieczników, jakieś porady i pomysły mile widziane.
ewentualnie przełożenie całej instalacji łącznie z tyłem...
- umocowanie elektrycznej pompy paliwa
dalszy problem to skrzynia biegów, poniewąż w passacie jest automat, a ja jednak nie zamierzam tego wkładać, co ze skrzynią biegów z mjego 1,6? da się ją założyć do takiego motoru? co ze sprzęgłem...?
passat ma jeszce wspomaganie układu kierowniczego czego ja w golfie nie mam. odnośnie wkładanai wahaczy ze stabilizatorem, można byłoby się pokusic o włożenie maglownicy z hydrauliką i pompy wspomagania... czy maglownica jest tej samej długości czy trzeba zmieniać drążki??
najbardziej mnie interesuje pomysł na spięcie elektroniki silnika z istniejącą instalacją, reszta jakoś pójdzie...
czekam na wasze pomysły rady i ostrzeżenia.
P.S. tylko nie piszcie ze nie ma sensu robic tego albo że nie warto bo za drogo... to już ustalone jak ma być...
dawcą jest Vw passat z 90 roku z tym silniczkiem 2e ale z automatem.
wiem że konsekwencją robienia takeigo swapu jest to że auto znacznie polepszy swoje osiągi:)
wstępnie G2 jest przygotowany do mocniejszego motoru, tzn ma założone twardsze zawieszenie, z przodu amortyzatory Koni + springi Weitec czerwone, z tyłu auto jest postawione na zestawie Weiteca sprężyny zielone + amortyzatory z regulacja twardości i wysokości. Dodatkowo założone są hamulce takie jak w wersji GTI golfa, również pochodzące z passata B3 - przód 256/20mm, tył 239/10. w planie przy modernizacji napędu jest założenie rozpórek na kielichy z przodu i z tyłu, oraz założenie przednich wahaczy ze stabilizatorem...
jednak najwięcej pytań jest odnoścnie silnika...
Napewno zmieści się do środka ale co trzeba zrobić, dopiszcie jeśli o czymś zapomniałem:
- silnik i jego mocowanie z 1,6 na 2,0 napewno jest odrobinę inne ale poduszki są w tych samych miejscach. CZY NAPEWNO??
- chłodnica musi byc założona większa od passata, czy podpasuje??
- wydech zmodyfikowany z passata, tzn skrócone rury ale tłumiki te same do 2 od końca, ostatni standardowy z g2 1,8 lub może od wersji gti... taki plan
- instalacja elektryczna, czyli przednia wiążka z komputerem, ALE PYTANIEco z reszta i jak wpiąć wiązkę przednia w skrzynkę bezpieczników, jakieś porady i pomysły mile widziane.
ewentualnie przełożenie całej instalacji łącznie z tyłem...
- umocowanie elektrycznej pompy paliwa
dalszy problem to skrzynia biegów, poniewąż w passacie jest automat, a ja jednak nie zamierzam tego wkładać, co ze skrzynią biegów z mjego 1,6? da się ją założyć do takiego motoru? co ze sprzęgłem...?
passat ma jeszce wspomaganie układu kierowniczego czego ja w golfie nie mam. odnośnie wkładanai wahaczy ze stabilizatorem, można byłoby się pokusic o włożenie maglownicy z hydrauliką i pompy wspomagania... czy maglownica jest tej samej długości czy trzeba zmieniać drążki??
najbardziej mnie interesuje pomysł na spięcie elektroniki silnika z istniejącą instalacją, reszta jakoś pójdzie...
czekam na wasze pomysły rady i ostrzeżenia.
P.S. tylko nie piszcie ze nie ma sensu robic tego albo że nie warto bo za drogo... to już ustalone jak ma być...
Ostatnio zmieniony śr sie 27, 2008 14:25 przez -=ren=-, łącznie zmieniany 1 raz.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
tyl to chyba miales na msyli 226?-=ren=- pisze:przód 256/20mm, tył 239/10.
tak potiwrdzam, łapy wyhcodza na te same punkty mocowania-=ren=- pisze:silnik i jego mocowanie z 1,6 na 2,0 napewno jest odrobinę inne ale poduszki są w tych samych miejscach. CZY NAPEWNO
moze nie wyrabiac i wiatrak non stop bedzie krecil-=ren=- pisze: chłodnica musi byc założona większa od passata, czy podpasuje??
to oki-=ren=- pisze:wydech zmodyfikowany z passata, tzn skrócone rury ale tłumiki te same do 2 od końca, ostatni standardowy z g2 1,8 lub może od wersji gti... taki plan
nie wiem ale prosty katalog czesci typu www.sklep.intercars.com.pl prawdopodobnie udzieli ci odp na ty pytanie po porownaniu-=ren=- pisze:czy maglownica jest tej samej długości czy trzeba zmieniać drążki??
nie rozumiem. Nie chcesz chyba rpzerabiac wiazki z Twojego PNa na zeby pasowała do 2e. Musisz mieć wiązkę przedziału silnika z 2e.-=ren=- pisze:najbardziej mnie interesuje pomysł na spięcie elektroniki silnika z istniejącą instalacją, reszta jakoś pójdzie...
Co do skrzyni to potrzebujesz skrzynię na wodziki tzw cięgna lub cięgła i same wodziki, a w zasadzie caly mechanizm od wybieraka az do lewarka.
to akurat mało ważne bo są już zainstalowane...tyl to chyba miales na msyli 226?
Chodziło mi o to żeby wpiąć właśnie przednią wiązkę od silnika z 2E razem z komputerem, do mojego golfa... nie wiem sam jak to ma być czy wystarczy wpiąć w odpowiednie miejsce w skrzynce z bezpiecznikami, czy trzeba będzie robic odpowiednie patenty (ciecie i łączenie istniejących kabli)... co do silnika pn to tam prawie nie ma instalacji do silnika, kilka zaworów przy gaźniku i wiącha do sterownika.nie rozumiem. Nie chcesz chyba rpzerabiac wiazki z Twojego PNa na żeby pasowała do 2e. Musisz mieć wiązkę przedziału silnika z 2e.
ale ale, ja mam skr5zynie można powiedzieć właśnie na wodziki, mechanizm na "rurki" a nie na linki, tylko czy ta skrzynka którą mam podejdzie obudową pod blok, czy wytrzyma i co ze sprzęgłem...Co do skrzyni to potrzebujesz skrzynię na wodziki tzw cięgna lub cięgła i same wodziki, a w zasadzie caly mechanizm od wybieraka az do lewarka.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
jeśli masz mk2 po sierpniu 89 to skrzynka jest nowszego typu i nic nie będzie trzeba ciąć. Pamiętaj o pompie paliwa, musisz mieć 3 lub 4 barową. Są takie do MK3 ale do zbiornika od mk2 nie pasują z tego co wiem, trzeba będzie kombinować z mocowaniem kosza z taką pompą w zbiorniku.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
jest cały układ paliwowy od tego passata wiec nie będzie kłopotu, auto mam z listopada 1990 tzn taki gdzieś znalazłem wpis w briefie. czyli co jak skrzynka będzie pasować a sprzęgło też, bo mi osobiście wydaje się że nie
wracając do pompy paliwa to nie wiem dokładnie jak jest tutaj w pasku, ale jak miałem golfa gti to pompkę razem z akumulatorem paliwa miałem obok zbiornika... tak mi sie wydaje... że nie była w środku w zbiorniku ale na zewnątrz... więc nie powinno być kłopotu, bo wystarczy podpiąć prąd i przewody paliwowe w dobrym kierunku.
wracając do pompy paliwa to nie wiem dokładnie jak jest tutaj w pasku, ale jak miałem golfa gti to pompkę razem z akumulatorem paliwa miałem obok zbiornika... tak mi sie wydaje... że nie była w środku w zbiorniku ale na zewnątrz... więc nie powinno być kłopotu, bo wystarczy podpiąć prąd i przewody paliwowe w dobrym kierunku.
panie tam jest automat w tym passacie wiec nawet nie bede mial z czym porównać musi byc mniejsze tylko ciekawe jak jest skonstruowane... tarcza to kosz rzedu 80 - 100 docisk i koło zamachowe może bym kupił za jakieś 100-150 złotych... ale muszę się psychicznie nastawic i porozbijac wszystkie "świnki" w domu...
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Paweł Marek, no właśnie o to mi chodziło, na pewno trzeba będzie coś dołożyć - jakiś przekaźnik od pompy paliwa i ewentualnie zmienić wartość bezpieczników, tak mi się wydaję... a teoretycznie skrzynkę bezpieczników wyjmowałem tylko raz kiedy spalił mi się przewód od włącznika świateł, i wiem że teoretycznie nie ma 2 takich samych kostek z przewodami wchodzących w skrzynkę bezpieczników, ale praktycznie opisywałem sobie każdą kostkę z numerem od lewej do prawej...
aha byłem dziś i oglądałem dawcę dokładniej ale pojawiają się problemy, koleżka sprzedał już z niego puszkę filtra powietrza z przepływomierzem, rurą i silnikiem krokowym... czyli tego nie ma i jeszcze takiej czarnej puszki od odmy chyba (montowana na pokrywie zaworów z lewej strony). troszkę mnie to zmartwiło bo przepływka to chodliwy towar w cenie a z krokowcami z allegro różnie bywa...
aha byłem dziś i oglądałem dawcę dokładniej ale pojawiają się problemy, koleżka sprzedał już z niego puszkę filtra powietrza z przepływomierzem, rurą i silnikiem krokowym... czyli tego nie ma i jeszcze takiej czarnej puszki od odmy chyba (montowana na pokrywie zaworów z lewej strony). troszkę mnie to zmartwiło bo przepływka to chodliwy towar w cenie a z krokowcami z allegro różnie bywa...
Ostatnio zmieniony śr sie 27, 2008 18:39 przez -=ren=-, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- krzysio1985
- Ma gadane
- Posty: 202
- Rejestracja: czw lis 15, 2007 23:40
- Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa
- Kontakt:
-=ren=- pisze:passat ma jeszce wspomaganie układu kierowniczego czego ja w golfie nie mam. odnośnie wkładanai wahaczy ze stabilizatorem, można byłoby się pokusic o włożenie maglownicy z hydrauliką i pompy wspomagania... czy maglownica jest tej samej długości czy trzeba zmieniać drążki??
ja mam wspomaganie z paska b3.wszystko pasi.
krzysio1985, ale co do wspomagania to mam taki pytanie, odnośnie drążka tego kierowniczego centralnego. wymienialismy kiedys z kolegas w bmw e i drążek musiał byc krótszy, bo maglownica była odrobinę wyższa od tej bez wspomagania...
Paweł Marek, no nie wiem ale myślę że przepływomierz znajdę taniej niż za 200 może znajdę jakiś komplet dolotu... ale muszę poszukać.
[ Dodano: 28-08-08, 18:33 ]
no myslę że za 200 to trafiłbym i przepływke i krokowca może z rurą...
Paweł Marek, no nie wiem ale myślę że przepływomierz znajdę taniej niż za 200 może znajdę jakiś komplet dolotu... ale muszę poszukać.
[ Dodano: 28-08-08, 18:33 ]
no myslę że za 200 to trafiłbym i przepływke i krokowca może z rurą...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 174 gości