do czego jest ta zatyczka przy silniku ? [mk3]

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Forester
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 503
Rejestracja: czw sty 27, 2005 23:45
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

do czego jest ta zatyczka przy silniku ? [mk3]

Post autor: Forester » pn lis 07, 2005 18:19

ten plastikowy "kapsel" (zdjecie ponizej) mozna wyciagnac. jka to znalazlem to kapsel/zatyczka byl wyciagniety

nie mam pojecia co to jest i do czego sluzy?

moze ktos wie?

pozdro!!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


POZDRO !!
----------------------------------------------------
>>>EUROPE EDITION --- ZAGAZOWANY<<<

Awatar użytkownika
blackwhite
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 376
Rejestracja: ndz sie 07, 2005 14:51
Lokalizacja: Dumfries
Kontakt:

Post autor: blackwhite » pn lis 07, 2005 18:22

Może do dolewania oleju w skrzyni biegów?


Black

Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » pn lis 07, 2005 18:28

blackwhite pisze:Może do dolewania oleju w skrzyni biegów?
To jest okienko kontrolne do ustawiania zapłonu (po zdjęciu tej zaślepki widać koło zamachowe i jest na nim znak do ustawiania zapłonu na lampę stroboskopową). Nie lej tam oleju tylko heheh bo nie zajedziesz daleko. :rotfl:

Aby było widać znaki trzeba wykręcić całą tą zaślepkę a nie tylko ten korek ze środka.

Potem możesz na 5 biegu popchać auto do przodu do momentu aż ci sie pokaże znak na kole zamachowym. Jeśli pokrywa się on ze strzałką (takim trójkącikiem na obudowie skrzyni) to w tym położeniu powinna być iskra na świecy 1-wszego cylindra
Ostatnio zmieniony pn lis 07, 2005 18:32 przez paulox, łącznie zmieniany 1 raz.


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » pn lis 07, 2005 18:31

to zatyczka otworu przez który ustawia sie znak zwrotu zewnętrznego 1 i 4cylidra-przez otworekm po wyjęciu zatyczki szuka się znaku 0 (czytaj zero) ,przydatne to jest przy ustawianiu zapłonu czy wymianie lub przy konieczności zdięcia paska rozrządu


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Awatar użytkownika
radziodm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw maja 26, 2005 17:44
Lokalizacja: Warmia i Mazury /W-wa

Post autor: radziodm » pn lis 07, 2005 18:32

mi jak mechanik zmienial razrzad to wlasnie sprawdzal czy znak sie zgadzaja, no oleju tam lepiej nie lej haha :)



Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » pn lis 07, 2005 18:33

t-tas pisze:to zatyczka otworu przez który ustawia sie znak zwrotu zewnętrznego 1 i 4cylidra-przez otworekm po wyjęciu zatyczki szuka się znaku 0 (czytaj zero) ,przydatne to jest przy ustawianiu zapłonu czy wymianie lub przy konieczności zdięcia paska rozrządu
A ten znak zero jak wygląda bo ja znalazłem tylko nacięty na kole zamachowym rowek w kształcie trójkąta.


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Awatar użytkownika
Forester
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 503
Rejestracja: czw sty 27, 2005 23:45
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Forester » pn lis 07, 2005 18:45

dzieki wszytskim !!

czlowiek sie cale zycie uczy i uczy a i tak glupcem umiera :hmm:

pozdro!!


POZDRO !!
----------------------------------------------------
>>>EUROPE EDITION --- ZAGAZOWANY<<<

Awatar użytkownika
Kiler
Forum Master
Forum Master
Posty: 1240
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 19:55
Lokalizacja: SMI

Post autor: Kiler » pn lis 07, 2005 19:23

Dokładnie, to do ustawiania zapłonu :hmm: ... Tylko ja się podczepię :food: z taki pytankiem - nie mam zatkanego tego otworku :chytry: ... - to źle :kac: ...???

Pozdr :pub: .


:bylo: :bajer:

Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » pn lis 07, 2005 19:27

Kiler pisze:Dokładnie, to do ustawiania zapłonu :hmm: ... Tylko ja się podczepię :food: z taki pytankiem - nie mam zatkanego tego otworku :chytry: ... - to źle :kac: ...???

Pozdr :pub: .
Zatkaj bo ci piachu sie tam nasypie wody i wogole syf bedzie


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » pn lis 07, 2005 19:33

może z biegiem czasu zamiast cyry 0 zastosowano inny znak,trzeba wziąć pod uwagę,że z wiekiem sam znak może stać się niewidoczny(znak 0 jest jakby nabity) z powodu korozji-osobiście w mk2 1,6 znalazłem 0

jeśli chodzi o obecność czy też brak tej zatyczki- w wolfsburgu po coś ją wymyślili ale ja wychodzę z założenia,że niektóre elementy to zbędne kilogramy


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » pn lis 07, 2005 19:56

t-tas pisze:może z biegiem czasu zamiast cyry 0 zastosowano inny znak,trzeba wziąć pod uwagę,że z wiekiem sam znak może stać się niewidoczny(znak 0 jest jakby nabity) z powodu korozji-osobiście w mk2 1,6 znalazłem 0

jeśli chodzi o obecność czy też brak tej zatyczki- w wolfsburgu po coś ją wymyślili ale ja wychodzę z założenia,że niektóre elementy to zbędne kilogramy
Ale zapłon sie ustawia na to nacięcie tak? Tylko ono jest widoczne w swietle lampy stroboskopowej. A wg ksiazki to miejsce wyprzedzenia zaplonu jest chyba w 1,6 37mm od znaku 0. Ale i tak 0 nie znalazlem.


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » pn lis 07, 2005 20:04

o nacięciu nic nie wiem a jak przeglądałem książkę kolegi(wydawnictwo auto) to tam też było chyba o znaku 0,co do odległości to gdy miałem sprawny diagnoskop to ustawiałem wymagany kąt wyprzedzenia zapłonu(z książki) potencjometrem na lampie i gdy kąt się zgadzał (podczas pracy silnika)widziałem znak 0 w okienku, teraz robie to po charcersku-ustawiam 0, odpalam silnik i dalej ustawiam na wyczucie-troche to prowizorka ,ale mam już wprawę


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 116 gości