bardzo duze obroty po dolaczeniu akumulatora

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

psutek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt lip 22, 2008 19:01
Lokalizacja: TM
Kontakt:

bardzo duze obroty po dolaczeniu akumulatora

Post autor: psutek » czw sie 21, 2008 16:45

witam,

dzisiaj po ladowaniu akumulatro bardzo wzrosly obroty w moim golfie zarowno na gazie jak i bezynie nie mam obrotomierza ale powyzje 3000 to pewnie jest. prosze o pomoc ponowne odlaczanie akumulatora nic nie daje. Nie wiem czy to ma jakis zwiazek ale wczesniej nie bawilem sie radiem i pozniej nie chcial mi odpalic myslalem ze akumulator padl co sie okazalao odlaczyl sie kabel od rozrusznika a i jeszcze dodam ze silnik to 1.8 rp



Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » czw sie 21, 2008 17:09

odlaczanie akumulatora nic nie daje
Odłączałeś na pracującym silniku?

Jeśli tak to raczej możesz sie pożegnać z diodami w alternatorze



psutek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt lip 22, 2008 19:01
Lokalizacja: TM
Kontakt:

Post autor: psutek » czw sie 21, 2008 17:51

na pracujacym nie odlaczalem - chodzi mi ze nie nie pomoga reste kompa / prosil bym o szybka pomoc bo na 22 zdalo by sie do pracy pojechac
Ostatnio zmieniony czw sie 21, 2008 17:52 przez psutek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » czw sie 21, 2008 18:25

Odpięcie grubego kabla od rozrusznika ma takie efekty jak zdjęcie klemy - prąd z altera idzie przecież przez śrubę na rozruszniku. Komputer silnika ma funkcję podwyższania obrotów w razie małego napięcia. I teraz - jeśli alternator nie łączył się chociaż przez chwilę z akumulatorem i coś się spaliło (np. diody wzbudzenia czy regler) i nie ładuje - to obroty będą się podwyższały.
Sprawdzić ładowanie na śrubie alternatora i na klemie plusowej akumulatora.
Pierwszym elementem do uszkodzenia są zwykle diody wzbudzenia w alternatorze.



psutek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt lip 22, 2008 19:01
Lokalizacja: TM
Kontakt:

Post autor: psutek » czw sie 21, 2008 18:47

dokladnie to nie odpial sie ten gruby czerwony ale czarno-czerwonny ale chyba na to samo wychodzi ??



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » czw sie 21, 2008 19:46

Nie, czarno-czerwony to na szczęście tylko włączanie rozrusznika: po przekręceniu stacyjki żadnego dźwięku - tak? Czyli alternator nie ucierpiał a jakaś inna, nie znana mi przyczyna powoduje te obroty. A po zdjęciu klem i ich zwarciu ze sobą oraz ponownym założeniu nadal takie są obroty? Gdzieś czytałem że tak się kasuje komputer.



psutek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt lip 22, 2008 19:01
Lokalizacja: TM
Kontakt:

Post autor: psutek » czw sie 21, 2008 20:08

podjechalem do znajomego mechanika i postawil diagnoze mianowicie zatarty gaznik podobno to sie zdaza w tym silniku



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » pt sie 22, 2008 12:08

zatarty gaźnik??, dziwne
przeciez masz silnik 1.8 RP - to jaki gaźnik????
moze silniczek krokowy Ci sie zawiesił....
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt sie 22, 2008 12:10 przez kawowy19, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Post autor: Gashkas » pt sie 22, 2008 14:34

psutek pisze:podjechalem do znajomego mechanika i postawil diagnoze mianowicie zatarty gaznik podobno to sie zdaza w tym silniku
a to jakis prawdziwy mechanik czy tylko tak sie nazywa?
dolaczam sie do wypowiedzi poprzedniej, to moze byc silniczek krokowy. zdemontuj, wyczysc, sprawdz :bajer:


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

psutek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt lip 22, 2008 19:01
Lokalizacja: TM
Kontakt:

Post autor: psutek » sob sie 23, 2008 14:23

no mowil o krokowcu i zeby go kupic do duzo kasy by poszlo wiec ze lepiej caly ten "gazik" uzywany nie bedacy na gazie. Ale to chyba wlasnie krokowiec sie zawiesil ;p ale cos tam nim chyba poruszal i sie odwiesil ale przy obrotach okolo 1500-2000 spadaly mi praktycznie obroty do zera i przygasal ale reset pomogl i teraz jest wszystko ok. Sory ze tak pogmatwalem ale nie mam absolutnie zadnego doswiadczenia w tej dziedzinie ;p



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 235 gości