Wymiana uszczelniaczy w skrzyni biegów na półosiach

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

master_graphic
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: ndz gru 02, 2007 21:45
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: master_graphic » śr sie 06, 2008 20:41

Ok więc pisze:

oprócz mnie który zakładałem ten segerek, potrzeba 2 kolegów i browczyki

Jeden od dołu zapiera rurkę (strona kierowcy) o taki słupek od łapy skrzyni biegów i ciśnie
drugi kolega drugą rurką pomaga od góry (rozpiołem wodziki)

Ja szybciutko segerek i po bulu.


Z kolegami obcykaliśmy jeszcze patent, trzeba będzie wyprubować na drugiej stronie - jak kiedyś zacznie lać:
kawałek płaskowniczka wielkości ciut więcej niż satelitka, wywiercić otwór w środku na srubę taką jaką można wkręcić w ten wałek w skrzyni.

Na srubę nakręcić nakrętkę która posłuży nam jako kontra wciskająca płaskownik

Dostawić do satelitki płaskowniczek, wkręcić srubę w ośkę i wciskać płaskownik nakrętką wkręconą na srubę.

Może nasz patent okaże się trafionym i się przyda.

Pozdrowionka



Tomek_Dx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pt sty 07, 2005 01:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomek_Dx » śr sie 06, 2008 21:28

Patent ze śrubą i płaskownikiem oczywiście dobry, stosowany dobre dwie dekady przez mechaników:)) Ja nie musiałem sie męczyć z wciskaniem flansz ale przyznam sie że znajomy mechanik uprzedził mnie o problemie. Grunt to kupić dobra hartowaną śrubę i nakrętkę ponieważ zwykła ocynkowana ze sklepu metalowego może nie wytrzymać i po prostu pęknąć lub zerwać gwint. Oczywiście podobny patent polecam np do wyciągania końcówek drążków kierowniczych ze zwrotnicy. Są takie "przyrządy" na allegro ale jak zwykle problemem jest jakość materiału. Jak taki zakup z allegro musiałem wzmocnić spawarką wstawiając parę wzmocnień. Zawsze polecam jak najmniej rurek, łomów i młotków przy naprawach. Nieraz lepiej jest posiedzić z browarkiem i pogłówkować niż pocić się w w kanale z łomem. WYmieniajmy łomy na klucze dynamometryczne a wtedy problemy z urwanymi śrubami, zerwanymi gwintami itp całkowicie znikną!!!


Tomek Dx

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr sie 06, 2008 22:09

Podejrzewam, że ten gwintowany otwór w ośce właśnie po to jest, bo tam chyba potem juz nic sie nie wkreca - dobrze mowie?


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Tomek_Dx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pt sty 07, 2005 01:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomek_Dx » śr sie 06, 2008 22:18

Dobrze mówisz tam się nic nie wkręca


Tomek Dx

smirk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: wt lis 06, 2007 11:22
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: smirk » śr sie 06, 2008 22:48

Zgadza się, musi do tego właśnie ten otwór. Jest nawet specjalne narzędzie VW #201, służące dokładnie do mocowania flansz. Składa się ze śruby i dwustronnego haka, który opiera się o przód flanszy po jej dwóch przeciwnych stronach.
Pewnie VW, jak już konstruktorzy wymyślili flansze, też piłował początkowo te sprężyny :grin:


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228669.html][img]http://images.spritmonitor.de/228669_3.png[/img][/url]

Maniek S L
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: śr lip 30, 2008 18:12
Lokalizacja: Jaroty city
Kontakt:

Post autor: Maniek S L » sob sie 23, 2008 12:18

a jaka tam powinna być śruba i mniej wiecej jakiej długości bo muszę zrobić sobie taki przyrząd bo u mnie się posikały obie strony i to mocno.
Gdzieś słyszałem opinie że niestety wymiana tych uszczelniaczy niewiele pomaga, jak jest u was po wymianie? sucho wszędzie?


SLOW & LOW SQUAD Pozdro olsztyńskie kiziory
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/5778][img]http://www.motostat.pl/user_images/5778/icon4.png[/img][/url]
Tak było http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=188123

smirk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: wt lis 06, 2007 11:22
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: smirk » ndz sie 24, 2008 22:11

a jaka tam powinna być śruba i mniej wiecej jakiej długości
Jeszcze niestety nie mialem okazji sprawdzic, ale jak tylko cos bede wiedzial, zaraz napisze (nie wczesniej niz na poczatku wrzesnia).

Moze ktos inny bedzie wiedzial wiecej. Ale poszukaj jeszcze na forum, pamietam ze czytalem o wymianie flanszy, byc moze w poscie o wymianie przegubow wewnetrznych. Nie kojarze niestety dokladnie. Byla tam na 100% dlugosc sruby podana, co do gwintu, chyba tylko "na oko".

pozdrawiam

EDIT:
Tutaj co nieco jest:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=94007
Ostatnio zmieniony wt sie 26, 2008 21:26 przez smirk, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 274 gości