odpowietrzanie układu hamulcowego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ma-ciej
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: wt maja 08, 2007 12:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ma-ciej » czw sie 21, 2008 09:03

Paweł Marek pisze: wyobraź sobie bąbel powietrza przyklejony do ścianki przewodu. Płyn przy twojej metodzie przepływa obok niego, a bąbel zostaje. Na dodatek sa przecież odcinki gdzie przewód biegnie nawet pod górę potem w dół i w najwyższych miejscach bąble zostają. Przy wciśnięciu hamulca płyn szybko wypychany popchnie dalej i odpowietrzenie przebiega prawidłowo.
Dlatego, ponieważ rzecz dotyczy ważnego układu hamulcowego pozwolę sobie napisać, że ta porada jest do kitu.
Zrób eksperyment: weź kawałek wężyka gumowego o średnicy 2-3mm, przeźroczystego, wlej do niego płynu hamulcowego, pozostaw bąbelek powietrza i zatkaj z obydwu stron. Teraz spróbuj zmienić położenie wężyka tak aby bąbelek się przykleił, a płyn obok niego przepływał :grin:
Poza tym napisałem, że dotyczy to napraw, gdy w przewodach ham. płyn pozostaje.
I oczywiście po każdej naprawie dot. ukł. ham. trzeba obowiązkowo zrobić diagnostykę, więc niebezpieczeństwa nie ma.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sie 21, 2008 13:57

ma-ciej pisze:I oczywiście po każdej naprawie dot. ukł. ham. trzeba obowiązkowo zrobić diagnostykę, więc niebezpieczeństwa nie ma.
aha, zmieniasz klocki hamulcowe na nowe i od razu stawiasz auto na rolki. Swietny pomysł. Ok. Wyraziłem juz swoje zdanie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » czw sie 21, 2008 14:26

luqua pisze:Byłem wczoraj u mechanika i po namyśle powiedział że jak zalałem układ nowym płynem hamulcowym to mogła pójść pompa ( bo jak to on stwierdził - nowy płyn zeżarł elementy gumowe w pompie ). Niestety czeka mnie kolejny wydatek - ale chyba faktycznie ma racje bo wszystkiego już próbowałem i bez skutku.
ja to samo zrobilem nowy plyn uklad stal posty 4 tygodnie i co z tego ?? pompa dziala... watpie aby plyn zjadl gumy uszczelniajace... no chyba ze to byl plyn DA-1 ;]


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

luqua
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt paź 17, 2006 23:14
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: luqua » czw sie 21, 2008 21:01

nie płyn to DOT 4. A wracając do pompy to ją wymieniłem ( nówka sztuka 150zł) i lipa nic sie nie zmieniło czyli na off silniku hamulec twardy a jak tylko włączę motor ( czyli działa SERVO ) to hamulec jest miękki i tak jakby coś przepuszczał - tylko że ja wymieniłem i zaciski - przód + nowe klocki i cylinderek tylni lewy bo urwany był odpowietrznik. Już nie mam pomysłów. Jeżeli ktoś może to proszę o pomoc - bo mnie rozerwie :grrr: .
Ostatnio zmieniony czw sie 21, 2008 21:06 przez luqua, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » czw sie 21, 2008 21:45

mechanik nie pomoze tutaj ??


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

luqua
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt paź 17, 2006 23:14
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: luqua » czw sie 21, 2008 21:49

chyba będę musiał jakoś dostarczyć autko ( lawetka ) tylko że problem polega na tym, że pewnie coś wynajdzie - chodzi mi tutaj o kupno następnej części - kolejny wydatek a efekt będzie ten sam. Myślałem, że ktoś już miał taki problem, albo jakaś podpowiedź.



ma-ciej
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: wt maja 08, 2007 12:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ma-ciej » pt sie 22, 2008 09:04

Wg mnie są dalej zapowietrzone, skoro i tak nie działa to możesz spróbować mojej metody, jak nie zadziała to i tak niczego nie pogorszy, choć podobno jest do kitu... :chytry:

Off-topic:
Paweł Marek pisze: aha, zmieniasz klocki hamulcowe na nowe i od razu stawiasz auto na rolki. Swietny pomysł. Ok. Wyraziłem juz swoje zdanie
Są warsztaty w których tak robią. Każdy amator grzebiący przy hamulcach musi się liczyć z tym, że coś zrobi nie tak. Po prostu pierwsza jazda po naprawie powinna się odbyć powolutku i ostrożnie na diagnostykę (oczywiście jeżeli pedał nam nie wpada w podłogę, albo, tak jak u kolegi, nie mamy kompletnego braku hamowania).



Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » pt sie 22, 2008 14:18

pozostaje reczny na nim spokojnie mozna dojechac.. ;]


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

husik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: sob mar 15, 2008 17:06
Lokalizacja: Leszno

Post autor: husik » pt sie 22, 2008 15:07

jezeli masz servo to na moje trza odpowietrzyc układ na właczonym silniku tez



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 97 gości