Wielowypust przegubu półosi
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wielowypust przegubu półosi
Mam na oku półosie od Passata VR6, chciałbym je wstawić do mojego mk3.
Wszystkie wymiary samych osi się zgadzają, gwint przy łożysku też. Różnica polega na ilości wypustów, które wchodzą w piastę i średnicy wielowypustu. W mk3 jest piasta z 22 wypustami, przeguby od VR6 mają 36 wypustów. Średnica od mk3 - 2,45cm, VR6 - 2,85.
Co warto zrobić? Wymienić całe przeguby na 22 wypustowe 100mm czy lepiej wymienić łożysko/piastę w kole? A może w ogóle nie warto się brać za te półosie?
Pozdrawiam
Wszystkie wymiary samych osi się zgadzają, gwint przy łożysku też. Różnica polega na ilości wypustów, które wchodzą w piastę i średnicy wielowypustu. W mk3 jest piasta z 22 wypustami, przeguby od VR6 mają 36 wypustów. Średnica od mk3 - 2,45cm, VR6 - 2,85.
Co warto zrobić? Wymienić całe przeguby na 22 wypustowe 100mm czy lepiej wymienić łożysko/piastę w kole? A może w ogóle nie warto się brać za te półosie?
Pozdrawiam
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228669.html][img]http://images.spritmonitor.de/228669_3.png[/img][/url]
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
smirk, jezeli myslisz ze zazloysz połosie od VRki i bedziesz mial wiecej mocy to musze Cie rozszczarowac
nie wiem czy wymiana samego przegubu cokolwiek zmieni, bo cos mi sie zdaje ze sama połoska ma inny frez wiec zwykły przegub nie podjedzie, kolejna sprawa to przegub wewn , tam o ile nie jest czasem tez inny frez na polosi, to flansza moze byc wieksza, 100mm, bodajże,
prosciej byłoby chyba znalezc połoske do 1,4 niz kombinowac z flanszami, przegubami i nowych felg szukac
nie wiem czy wymiana samego przegubu cokolwiek zmieni, bo cos mi sie zdaje ze sama połoska ma inny frez wiec zwykły przegub nie podjedzie, kolejna sprawa to przegub wewn , tam o ile nie jest czasem tez inny frez na polosi, to flansza moze byc wieksza, 100mm, bodajże,
prosciej byłoby chyba znalezc połoske do 1,4 niz kombinowac z flanszami, przegubami i nowych felg szukac
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
paulo22, robię właśnie swap na PF z mk2, jest prawie 2 razy mocniejszy od poprzedniego, więc co najmniej muszę wymienić przeguby. Tak dla świętego spokoju, żebym nagle na jakichś światłach nie miał niespodzianki
guti, z tą mocą wynikającą z wymiany samych półosi to może i prawda, ale zapas miałbym spory . A przy swapie z 60 koni na 107 nie byłoby dobrze jednak przegubów zmienić? W końcu oryginalnie w PFie jednak były 100mm-owe.
guti, z tą mocą wynikającą z wymiany samych półosi to może i prawda, ale zapas miałbym spory . A przy swapie z 60 koni na 107 nie byłoby dobrze jednak przegubów zmienić? W końcu oryginalnie w PFie jednak były 100mm-owe.
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228669.html][img]http://images.spritmonitor.de/228669_3.png[/img][/url]
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
u mnie sa tez takie setki, wiec mozesz smiało szukac od RPka,:) pomysl o wymianie tez tych wewnetrznych o ile nie masz ich 100 to wypadałoby miec je wieksze, ale to sie wiaze z wymiana flanszy poki co mozesz załozyc takie od 1,8 zwyklego nie musi byc od VRki, bo musiałbys wiele kombinacji robic , poczynajac od flanszy , to poznie cala połoska z przegubami od VRki no i pozniej hamulce ( tarcze i zaciski ) i felgi na 5 srub wiec sprawa zupełnie nieoplacalna zamiast tego mozesz zainwestowac np w tarcze wentylowane z przodu , bo sporo daja podczas hamowania i zalozyc normalne przegubu od 1,8 i w zupełnosci starczysmirk pisze:107 nie byłoby dobrze jednak przegubów zmienić? W końcu oryginalnie w PFie jednak były 100mm-owe.
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
guti, i tak liczę się z wymianą flansz, w końcu 90 wewnątrz a 100 na zewnątrz jakoś tak nieprzyzwoicie by wyglądało Wyczytałem co nieco na temat wymiany, zmontuję sobie ściągacz i zobaczymy. W razie czego, jak napisał jeden z kolegów - deska, piwo i kolega i jakoś pójdzie
A same flansze w ogóle daje się kupić poza ASO albo szrotem? Przeszukałem całego googla , ale samych flansz chyba nikt nie sprzedaje.
Jakieś sugestie?
A same flansze w ogóle daje się kupić poza ASO albo szrotem? Przeszukałem całego googla , ale samych flansz chyba nikt nie sprzedaje.
Jakieś sugestie?
Ostatnio zmieniony pn sie 18, 2008 13:47 przez smirk, łącznie zmieniany 2 razy.
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228669.html][img]http://images.spritmonitor.de/228669_3.png[/img][/url]
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
peszek bo wysiozlem diw skrzynki 4T na złom ostatnio poniewiera sie gdzies skrzynka 8N , ale ona jest od NZta i podejrzewam ze tez sa mniejsze.smirk pisze:A same flansze w ogóle daje się kupić poza ASO albo szrotem? Przeszukałem całego googla , ale samych flansz chyba nikt nie sprzedaje.
Jakieś sugestie?
co do wymiany to jak masz skrzynke na stole to bedzie super robota,
tam sie odkreca lekko i przyjemnie i z załozeniem nie bedzie tez problemów, bo jak masz wszystko na wierzchu to pokonasz opór tej sprezyny i sobei zmienisz, wypadałoby sie zainteresowac zimerongiem nowym na flanszy.
[ Dodano: Pon Sie 18, 2008 1:45 pm ]
sory za literowki, ale klawiatura mi nawala i pisze sama co chce
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
teraz Ci dokladnie nie powiem , ale stawiałbym na 22, a chyba 33 jest od strony połoski , ale zastrzel mnie ale Ci nie powiem dokladnie.
[ Dodano: Pon Sie 18, 2008 1:54 pm ]
33 albo 30 nie wiem musiałbym gdzies znalezc przegub, moge Ci powiedziec pozniej jakos pod wieczór jak sie dogrzebe w garazu do jakiegos
[ Dodano: Pon Sie 18, 2008 1:54 pm ]
33 albo 30 nie wiem musiałbym gdzies znalezc przegub, moge Ci powiedziec pozniej jakos pod wieczór jak sie dogrzebe w garazu do jakiegos
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Ok, dzięki piękne za pomoc.
To jak będziesz pamiętał, to się dogrzeb i daj znać
To jak będziesz pamiętał, to się dogrzeb i daj znać
Ostatnio zmieniony pn sie 18, 2008 13:56 przez smirk, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228669.html][img]http://images.spritmonitor.de/228669_3.png[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 390 gości