Wielowypust przegubu półosi

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

smirk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: wt lis 06, 2007 11:22
Lokalizacja: Brwinów

Wielowypust przegubu półosi

Post autor: smirk » pn sie 18, 2008 11:42

Mam na oku półosie od Passata VR6, chciałbym je wstawić do mojego mk3.

Wszystkie wymiary samych osi się zgadzają, gwint przy łożysku też. Różnica polega na ilości wypustów, które wchodzą w piastę i średnicy wielowypustu. W mk3 jest piasta z 22 wypustami, przeguby od VR6 mają 36 wypustów. Średnica od mk3 - 2,45cm, VR6 - 2,85.

Co warto zrobić? Wymienić całe przeguby na 22 wypustowe 100mm czy lepiej wymienić łożysko/piastę w kole? A może w ogóle nie warto się brać za te półosie?

Pozdrawiam


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228669.html][img]http://images.spritmonitor.de/228669_3.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
paulo22
Black Devil.
Black Devil.
Posty: 237
Rejestracja: sob sty 05, 2008 12:37
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: paulo22 » pn sie 18, 2008 12:19

tak w ogole to po co ci polosie od VR'a do mk3 1.4?jesli nie robisz swapu silnika na cos o wiele mocniejszego to ta operacja jest w ogole niepotrzebna :bigok:


[b]Mój Czarnuch:[/b]SPRZEDANY
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=163570

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn sie 18, 2008 12:29

smirk, jezeli myslisz ze zazloysz połosie od VRki i bedziesz mial wiecej mocy to musze Cie rozszczarowac :P
nie wiem czy wymiana samego przegubu cokolwiek zmieni, bo cos mi sie zdaje ze sama połoska ma inny frez wiec zwykły przegub nie podjedzie, kolejna sprawa to przegub wewn , tam o ile nie jest czasem tez inny frez na polosi, to flansza moze byc wieksza, 100mm, bodajże,
prosciej byłoby chyba znalezc połoske do 1,4 niz kombinowac z flanszami, przegubami i nowych felg szukac :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

smirk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: wt lis 06, 2007 11:22
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: smirk » pn sie 18, 2008 12:47

paulo22, robię właśnie swap na PF z mk2, jest prawie 2 razy mocniejszy od poprzedniego, więc co najmniej muszę wymienić przeguby. Tak dla świętego spokoju, żebym nagle na jakichś światłach nie miał niespodzianki ;-)

guti, z tą mocą wynikającą z wymiany samych półosi to może i prawda, ale zapas miałbym spory :). A przy swapie z 60 koni na 107 nie byłoby dobrze jednak przegubów zmienić? W końcu oryginalnie w PFie jednak były 100mm-owe.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228669.html][img]http://images.spritmonitor.de/228669_3.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn sie 18, 2008 13:22

smirk pisze:107 nie byłoby dobrze jednak przegubów zmienić? W końcu oryginalnie w PFie jednak były 100mm-owe.
u mnie sa tez takie setki, wiec mozesz smiało szukac od RPka,:) pomysl o wymianie tez tych wewnetrznych o ile nie masz ich 100 to wypadałoby miec je wieksze, ale to sie wiaze z wymiana flanszy :) poki co mozesz załozyc takie od 1,8 zwyklego :) nie musi byc od VRki, bo musiałbys wiele kombinacji robic , poczynajac od flanszy , to poznie cala połoska z przegubami od VRki no i pozniej hamulce ( tarcze i zaciski ) i felgi na 5 srub wiec sprawa zupełnie nieoplacalna :) zamiast tego mozesz zainwestowac np w tarcze wentylowane z przodu , bo sporo daja podczas hamowania i zalozyc normalne przegubu od 1,8 i w zupełnosci starczy :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

smirk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: wt lis 06, 2007 11:22
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: smirk » pn sie 18, 2008 13:37

guti, i tak liczę się z wymianą flansz, w końcu 90 wewnątrz a 100 na zewnątrz jakoś tak nieprzyzwoicie by wyglądało ;) Wyczytałem co nieco na temat wymiany, zmontuję sobie ściągacz i zobaczymy. W razie czego, jak napisał jeden z kolegów - deska, piwo i kolega i jakoś pójdzie :D

A same flansze w ogóle daje się kupić poza ASO albo szrotem? Przeszukałem całego googla :) , ale samych flansz chyba nikt nie sprzedaje.
Jakieś sugestie?
Ostatnio zmieniony pn sie 18, 2008 13:47 przez smirk, łącznie zmieniany 2 razy.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228669.html][img]http://images.spritmonitor.de/228669_3.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn sie 18, 2008 13:44

smirk pisze:A same flansze w ogóle daje się kupić poza ASO albo szrotem? Przeszukałem całego googla :) , ale samych flansz chyba nikt nie sprzedaje.
Jakieś sugestie?
peszek bo wysiozlem diw skrzynki 4T na złom ostatnio :) poniewiera sie gdzies skrzynka 8N , ale ona jest od NZta i podejrzewam ze tez sa mniejsze.
co do wymiany to jak masz skrzynke na stole to bedzie super robota,
tam sie odkreca lekko i przyjemnie i z załozeniem nie bedzie tez problemów, bo jak masz wszystko na wierzchu to pokonasz opór tej sprezyny i sobei zmienisz, wypadałoby sie zainteresowac zimerongiem nowym na flanszy.

[ Dodano: Pon Sie 18, 2008 1:45 pm ]
sory za literowki, ale klawiatura mi nawala i pisze sama co chce :D


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

smirk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: wt lis 06, 2007 11:22
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: smirk » pn sie 18, 2008 13:48

guti, jeszcze jedno pytanie. Ile wypustów masz w RP? 22 standardowo? Grubość wałka wielowypustu 2,45? Chodzi mi o to, że jak kupię przeguby, nie okazało się, że wypustów będzie np. 24 :)


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228669.html][img]http://images.spritmonitor.de/228669_3.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn sie 18, 2008 13:53

teraz Ci dokladnie nie powiem , ale stawiałbym na 22, a chyba 33 jest od strony połoski , ale zastrzel mnie ale Ci nie powiem dokladnie.

[ Dodano: Pon Sie 18, 2008 1:54 pm ]
33 albo 30 :) nie wiem musiałbym gdzies znalezc przegub, moge Ci powiedziec pozniej jakos pod wieczór jak sie dogrzebe w garazu do jakiegos :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

smirk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: wt lis 06, 2007 11:22
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: smirk » pn sie 18, 2008 13:56

Ok, dzięki piękne za pomoc.
To jak będziesz pamiętał, to się dogrzeb i daj znać :)
Ostatnio zmieniony pn sie 18, 2008 13:56 przez smirk, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228669.html][img]http://images.spritmonitor.de/228669_3.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn sie 18, 2008 13:58

smirk pisze:Ok, dzięki piękne za pomoc.
poczekaj , ide do garazu , moze go znajde

[ Dodano: Pon Sie 18, 2008 2:10 pm ]
wedle moich obliczen 22 na zew i 30 na połoske :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 224 gości