Jak sprawdzić jaki mam silnik

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rafalm10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob sie 16, 2008 18:27
Lokalizacja: Końskie
Kontakt:

Jak sprawdzić jaki mam silnik

Post autor: rafalm10 » sob sie 16, 2008 22:47

Witam. Otóż chodzi mi o to jak mam poznać czy mam silnik ABS. W karcie pojazdu mam napisane ABS, ale na silniku niemoge nigdzie znaleźć tego oznaczenia. Czy są jakieś znaki szczególne po których można rozrużnić ABS od AAM. Mój golf to 92r.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » sob sie 16, 2008 22:49

na bloku powinny byc numery 3 pierwsze literki to oznaczenie motoru

[ Dodano: 16 Sie 2008 22:50 ]
poza tym kod powinien byc na obudowie rozrządu


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » sob sie 16, 2008 22:52

rafalm10 pisze:Czy są jakieś znaki szczególne po których można rozrużnić ABS od AAM
jaką moc masz napisana w karcie pojazdu ????? tak dla scisłości

[ Dodano: Sob Sie 16, 2008 22:53 ]
http://www.google.pl/custom?domains=for ... %3A1&hl=pl



rafalm10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob sie 16, 2008 18:27
Lokalizacja: Końskie
Kontakt:

Post autor: rafalm10 » sob sie 16, 2008 22:57

No właśnie z bloku silnika niemożna się doczytać w żaden sposób. W karcie jest 90 kM. Na obudowie rozrządu jest ABS, ale obudowe można sobie przecież zmienić



Tomek_Dx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pt sty 07, 2005 01:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomek_Dx » sob sie 16, 2008 23:17

ABS w odróżnieniu od AAM powinien mieć chłodnicę oleju, poza tym możesz odczytać oznaczenie np komputera i po numerach dojść czy jest on od ABS czy AAM


Tomek Dx

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » sob sie 16, 2008 23:20

skoro masz w karcie ABS i na deklu rozrządu to masz na 99%ABS :bigok:
Ostatnio zmieniony sob sie 16, 2008 23:24 przez Fahoo, łącznie zmieniany 1 raz.


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

rafalm10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob sie 16, 2008 18:27
Lokalizacja: Końskie
Kontakt:

Post autor: rafalm10 » sob sie 16, 2008 23:32

a gdzie mam szukać tej chłodnicy i tego komputera?



Tomek_Dx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pt sty 07, 2005 01:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomek_Dx » sob sie 16, 2008 23:39

Nad filtrem oleju powinna byc taka kwadratowa chłodniczka do której powinny dochodzic wężyki z płynem chłodzącym. Komputer jest na podszybiu. Odkręcasz 4 plastikowe śrubki z prawej części (prawa siedząc w samochodzie) na wysokosci wycieraczek jakbyś chciał wymienić filtr kabinowy (przy okazji mozesz go faktycznie wymienić koszt 26 pln a pewnie jest zasyfiony i pełno w nim lisci). Widzisz metalową kwadratową puszkę to komputer. Zczytujesz numery i sprawdzasz czy jest od ABS i AAM. Te silniki właśnie różnią się komputerem, tłokami, wałkiem rozrządu. Najłatwiej sprawdzić komputer.


Tomek Dx

rafalm10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob sie 16, 2008 18:27
Lokalizacja: Końskie
Kontakt:

Post autor: rafalm10 » sob sie 16, 2008 23:44

ok. dzięki, jutro sprawdze.

[ Dodano: 17 Sie 2008 13:59 ]
Siemka. Co do komputera to mam boscha 0 261200784, 1h0907311h i chyba wychodzi na to że to ABS.
Obrazek
A jeżeli chodzi o chłodnice to raczej jej niemam
Obrazek Obrazek
I jeszcze jedno, na zdięciu komputera jest nr.nadwozia na białym tle - czy to znaczy że samochód był wcześniej malowany? dodam że na wlepce jest nr.LA9V ---- ---- CC, a to znaczy że powinien być kolor Brillantschw metalik. Golf jest czarny. I co oznaczają te dwie literki CC przy numerze lakieru?



gawroon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz cze 22, 2008 21:58
Lokalizacja: Poznań / Śrem

Post autor: gawroon » ndz sie 17, 2008 22:17

Tomek_Dx pisze:Nad filtrem oleju powinna byc taka kwadratowa chłodniczka do której powinny dochodzic wężyki z płynem chłodzącym. Komputer jest na podszybiu. Odkręcasz 4 plastikowe śrubki z prawej części (prawa siedząc w samochodzie) na wysokosci wycieraczek jakbyś chciał wymienić filtr kabinowy (przy okazji mozesz go faktycznie wymienić koszt 26 pln a pewnie jest zasyfiony i pełno w nim lisci). Widzisz metalową kwadratową puszkę to komputer. Zczytujesz numery i sprawdzasz czy jest od ABS i AAM. Te silniki właśnie różnią się komputerem, tłokami, wałkiem rozrządu. Najłatwiej sprawdzić komputer.
Kolego...
Zarówno ABS jak i AAM nie mają chłodnicy oleju.



Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Yuri » ndz sie 17, 2008 22:26

Tomek_Dx pisze:Najłatwiej sprawdzić komputer.
Najłatwiej to sprawdzić naklejkę w bagażniku. Jeśli jest, to pierwszy z brzegu zapis to kod silnika.
Ostatnio zmieniony ndz sie 17, 2008 22:32 przez Yuri, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » ndz sie 17, 2008 22:28

Tomek_Dx pisze:ABS w odróżnieniu od AAM powinien mieć chłodnicę oleju
Co rusz to jakieś nowości :panna: :panna: :panna: :panna: :panna:



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » ndz sie 17, 2008 23:29

Nad filtrem oleju powinna byc taka kwadratowa chłodniczka do której powinny dochodzic wężyki z płynem chłodzącym.

tzw wymiennik ciepła zgadza się ale drogi kolego zauwaz ze w książce na fotkach
układ smarowania jest przedstawiony odzielnie dla silnika AAM ,ABS w tych silnikach brak (chłodnicy oleju) i odzielnie zaznaczony literką A dla silnika 2E coś ci się pokręciło
patrz uważnie na fotki co one przedstawiaja :bajer:
Ostatnio zmieniony ndz sie 17, 2008 23:51 przez dziejo, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz sie 17, 2008 23:35

Tomek_Dx pisze:ABS w odróżnieniu od AAM powinien mieć chłodnicę oleju,
witki opadaja


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 240 gości