Wycieraczki -problem [mk2]

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Woski
Forum Master
Forum Master
Posty: 1482
Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 12:13
Lokalizacja: bad homburg

Wycieraczki -problem [mk2]

Post autor: Woski » ndz lis 06, 2005 10:42

Co może byc powodem takiego stanu rzeczy:

Nie działaja wycieraczki w trybie przerywanym , a w każdym innym trybie po wyłączeniu nie wracaja do poczatkowej pozycji , tylko po prostu od razu staja w miejscu. (nawet na srodku szyby)?

Z gory dzieki za odpowiedzi



Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » ndz lis 06, 2005 11:00

sprawdzales przekaznik?? u mnie tez tak bylo i byla to wina przekaznika



Awatar użytkownika
Woski
Forum Master
Forum Master
Posty: 1482
Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 12:13
Lokalizacja: bad homburg

Post autor: Woski » ndz lis 06, 2005 11:36

ok dzieki

Zaczne od tego!! Moze jakies inne propozycje??



Awatar użytkownika
piotreq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: sob lis 13, 2004 15:59
Lokalizacja: Płock

Post autor: piotreq » ndz lis 06, 2005 12:00

Tez to mialem, u kumpla w MK2 bylo to samo. Tylna wycieraczka robila co chciala.
Rozebralismy mechanizm wycieraczki. Jest tam slimak i taka dosc duza zebatka, po ktorej slizgaja sie 2 styki. To bylo kiedys nasmarowane, ale po 14 latach smar w miejscu tych stykow przypominal klej i zamiast pomagac to szkodzil bo nie bylo dobrego kontaktu. Czyszczenie, smarowanie i wycieraczka pracuje jak nowa :bigok:
Mysle ze z przodu jest ta sama konstrukcja.



Awatar użytkownika
Ryś Stepowy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
Kontakt:

Post autor: Ryś Stepowy » ndz lis 06, 2005 14:02

Co do braku pracy w trybie przerywanym to miałem wszystko oprócz tego własnie trybu i okazało się że jakiś Gamoń który wkładał wtyk przy manetce wygiął jeden bolec i po jego wyprostowaniu wszystko śmiga jak trzeba, możesz mieć podobnie.



Awatar użytkownika
Woski
Forum Master
Forum Master
Posty: 1482
Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 12:13
Lokalizacja: bad homburg

Post autor: Woski » ndz lis 06, 2005 14:18

Co to dokładnie za bolec??

dodam ze objaw wystapił po zmianie kierownicy



Awatar użytkownika
Ryś Stepowy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
Kontakt:

Post autor: Ryś Stepowy » ndz lis 06, 2005 15:25

Jest tam (przy kierownicy) taka wtyczka która ma kilka przewodów i wpina się ją do przełącznika zespolonego (kierunki, wycieraczki) Dokładnie jest ona umiejscowiona na dole pod plastikową osłoną po lewej stronie pod kierownikiem. Zajrzyj tam na pewno znajdziesz tą wtyke i zobacz czy jest dobrze wpięta, ewentualnie rozłącz ja i wsadź :grin: ponownie.



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » pn lis 07, 2005 02:30

Ja mam to samo. Ale przy przerabianiu wycieraczki na jedna wyciągnałem silniczek i sprawdziłem u kolesia zachowywał sie podobne. Więc to prawdopodobnie silniczek.Tylko nie mam go jak rozebrać, bo tych dwóch śrób nie mogę odkręcić :(


Obrazek

Awatar użytkownika
Woski
Forum Master
Forum Master
Posty: 1482
Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 12:13
Lokalizacja: bad homburg

Post autor: Woski » pn lis 07, 2005 16:56

Ale byloby to dziwne , bo silnik odpowiada za prace we wszystkich trybach , a nie tylko w przerywanym... Stawiam na co innego. Lada dzien wstawiam auto do mechanika , to dam wam znac co to bylo dokladnie



Awatar użytkownika
Gwiazdor
_
_
Posty: 3415
Rejestracja: sob gru 11, 2004 19:55
Lokalizacja: TK/WW
Kontakt:

Post autor: Gwiazdor » pn lis 07, 2005 17:05

Everwhite pisze:Ale byloby to dziwne , bo silnik odpowiada za prace we wszystkich trybach , a nie tylko w przerywanym... Stawiam na co innego. Lada dzien wstawiam auto do mechanika , to dam wam znac co to bylo dokladnie
Skorzystaj z opcji szukaj...opisywałem tam wszystkie możliwe problemy z wycieraczkami.

Miałem to samo.

Może być przekaźnik i styki w manetkach wyrobione. Można wymienić same styki. Bez problemu można to zrobić samemu. W razie czego służę pomocą.

Numer przekaźnika to 19 (odpowiada za pracę wycieraczek)


Obrazek

Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » pn lis 07, 2005 17:58

Przekaźnik u mnie jest OK manetki też. A wszystko to było sprawdzane tak, że podłączyłem silniczek u kolegi, u którego wszystko działa. Ja mam problem nie tylko na przerywanym ale na wszystkich trybach, jak tylko przełącze manetke w pozycję wyłącz to ycieraczki staja w miejscu, a czasami maja tak, że sobie jakoś tam skokami powrócą na miejsce.


Obrazek

Awatar użytkownika
Q.bak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: śr lut 23, 2005 16:53
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Q.bak » pn lis 07, 2005 18:04

na 99.9% winne są styki w silniczku. jest tam taka bieżnia a na niej przesuwają się 3 blaszki, ze starości wycierają się one i nie ma styku. u mnie wystarczyło przeczyścić i przejechać papierem ściernym i wycieraczki działają jak nowe.
(a dokładnie jest to wina braku styku na tzw plusie powrotnym)
pozdr



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » pn lis 07, 2005 18:07

No dzięki za info. Do tego właśnie doszedłem, tylko,że nie mogę odkręcić tych 2 śrubek na gwiazdkę. Coś się zapiekły i ni hu hu nie chcą ruszyć...


Obrazek

Tjac
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob sie 06, 2005 15:06
Lokalizacja: Iława

Post autor: Tjac » pn lis 07, 2005 22:21

Co Ci powiem jak to jest dokładnie. Do silniczka idą 2 lub 3 przewody: 1(+ na stałe), 2(+impuls załączenia) i 3 jeśli jest to masa.Jeśli 3 nie ma to idzie przez obudowę. U Ciebie jest następujący problem>Silniczek w porządku, manetki w porządku, masa w porządku więc czego brakuje?? 1(+na stałe) przy podaniu impulsu załączenia i przy włączonych wycieraczkach silniczek bierze cały czas napięcie przez 2 i wycieraczki działają. Lecz gdy wyłączysz manetką po prostu od razu gasisz napięcie zasilające silnik. Sprawdź przewody, wtyczkę albo jeszcze coś po drodze.
A jeśli nie mam racji to jedyną dobrą opcję masz od Q.bak.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 491 gości