1,3 gaźnik problem z ciśnieniem oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

skrziwan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn cze 02, 2008 23:25
Lokalizacja: bielsko-biała

1,3 gaźnik problem z ciśnieniem oleju

Post autor: skrziwan » sob sie 16, 2008 16:55

Witam wszystkich forumowiczów:)

z góry mówię, że przeszukałem forum, pare podobnych tematów przeczytałem i mam parę wskazówek, jednak nie było wyczerpujących wypowiedzi.

początkiem czerwca kupiłem swoje pierwsze auto, padło na golfa mkII z 1989r. z silnikiem 1.3 kat na gaźniku. Auto miało być oszczędne, proste w obsłudze i tanie w eksploatacji, bo jak na maturzystę, a teraz już biednego studenta nie narzekam na nadmiar kasy:)

Przechodząc do rzeczy. Jakiś czas temu na dłuższych trasach, przy niskich obrotach silnika zapala mi się kontrolka oleju (olej jest gęsty (15w) i wymieniony ok 2tyś km temu razem z filtrem). wyczytałem, że może to być kwestia panewek, pompy oleju, bądź czujników. Kontrolka gaśnie, kiedy zredukuję bieg i obroty wzrosną.

Zależy mi na tym, żeby zdiagnozować konkretną przyczynę jak najniższym kosztem.

Gdybyście mieli jeszcze jakieś linki jak wymienić te części, jak dobrać się do pompy, do panewek itd to bardzo proszę:) no i jeszcze jak sprawdzić ciśnienie oleju? byłem w serwisie opla, gdzie pracuje moja mama i tam nie dali rady mi tego zmierzyć, bo mają inne aparaty mierzące.

I gdzie jeszcze można dostać pompę i panewki? W interwelmie sie nie pytam nawet, bo ceny pewnie będą kosmiczne...

pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość, dla mojej niewiedzy:)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob sie 16, 2008 18:02

skrziwan pisze:pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość, dla mojej niewiedzy:)
ok, ale jako student łatwo wchłoniesz wiedzę. A pytania masz z zakresu bardzo rozległego i w jednym temacie komuś to opisywać jest bez sensu. Wszystko przecież jest na forum opisane wielokrotnie. Wymiana panewek to już jest prawie remont silnika, który musi być poprzedzony diagnozą czyli zgrubsza rozmontowaniem na cześci i pomiarami. Do pomiaru ciśnienia oleju trzeba znaleźć mechanika co ma odpowiedni manometr wkręcany zamiast czujnika oleju. Golf jest tak popularny że nie będzie z tym żadnego problemu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Marek 81l
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt lis 30, 2004 20:38
Lokalizacja: Ruda Śl
Kontakt:

Post autor: Marek 81l » sob sie 16, 2008 18:33

Wymien czujnik cisnienia oleju,ten problem jest dosc częsty.
Wystarczy wymienic olej na bardzo gorącym silniku i juz masz czujnik cisnienia oleju do wymiany.
Drugi powód to gdy z silnika został spuszczony olej a nowy nalany jest po np.godzinie.
W teori niby nic stac sie nie powinno,praktyka mówi inaczej.
Ja to juz przerobilem i to nie raz i nie na jednym aucie.
Wymien czujnik i bedzie ok.
Ostatnio zmieniony sob sie 16, 2008 18:35 przez Marek 81l, łącznie zmieniany 1 raz.


Był Mk2 :)
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS

skrziwan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn cze 02, 2008 23:25
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: skrziwan » sob sie 16, 2008 18:34

z całym szacunkiem, ale szukajka na forum jest bardzo mocno dysfunkcyjna... naprawdę od dłuższego czasu szukam informacji na ten temat, ale znalezienie czegokolwiek graniczy z cudem. nie zakladałbym tematu, gdyby nie było to konieczne.

postaram się oczywiście dalej szukać, jednak gdyby ktoś mial przybliżone koszta naprawy tego to byłbym bardzo wdzięczny:)



Awatar użytkownika
Marek 81l
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt lis 30, 2004 20:38
Lokalizacja: Ruda Śl
Kontakt:

Post autor: Marek 81l » sob sie 16, 2008 18:38

Koszt czujnika cisnienia oleju
- ok.15zł
- wymiana do 10 min.


Był Mk2 :)
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS

snajperinio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob mar 22, 2008 12:45
Lokalizacja: Zamość

Post autor: snajperinio » sob sie 16, 2008 20:23

Witam,miałem ten sam problem,w tym samym aucie nawet z takim samym silnikiem,do tego grał mi jescze ten brzęczyk...a więc pojechałem do mechanika,wsadził zamiast czujnika manometr,okazalo sie ze cisnienie dobre,powiedział ze to wina czujnika,niewymieniałem czujnika,bo problem sie juz niepojawił,czytałem potem ze gdy takie cos sie moze pomóc zwykle wykrecenie czujnika i ponowne wkręcenie...pozdrawaim



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 47 gości