Jak zwiększyć komfort jazdy (resorowanie), zawieszenie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Jak zwiększyć komfort jazdy (resorowanie), zawieszenie

Post autor: Maćkooo » śr sie 13, 2008 16:48

Heya wszystkim :D
Jak wszyscy wiedzą golfy są delikatnie mówiąc twarde, sztywne :panna: .
Jest jakiś sposób (sensowny) aby sprawić aby zawieszenie bardziej miękko resorowało.
Mam spręzyny fabryczne , amortyzatory gazowe (wiem podobno są nieco twardsze , ale to seria Carbon comfort w której nic z tej nazwy nie wynika :kac: ).Poza tym wątpię aby amorki olejowe były bardziej komfortowe , tak odcyuwalnie. Aha jeszcze jedno mam opony R14 195/60.
Czym tutaj można znacznie poprawić wygode jazdy. Kiedys nawet slszalem o gumach pod sprezyzny ale to chyba przesada. Macie jakies pomysly.
Ostatnio zmieniony śr sie 13, 2008 22:51 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr sie 13, 2008 17:18

myślę ze nieda się z tym nic zrobić a gumy ci nic nie pomogą wręcz przeciwnie



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » czw sie 14, 2008 15:59

Osobiscie wydaje mi się że problem leży w sprężynach. U brata w astrze F 95' sprezyny przód sa cieńsze. Jesli nawet nie dałoby sie z tym nic zrobic to moze wiecie skąd wynika ta sztywność golfów? Chodzi konkretnie o budowe zawieszenia. :D Napewno Niemcom to nie przeszkadz bo na autostradach dziur nie znajdą. :kac:


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » czw sie 14, 2008 16:35

Maćkooo, nie wiem po co Ci to po zakretach teraz na seryjnych juz golf lata pewnie nieźle, znaczy sie ze za miekko a ty chcesz citroena zrobic z golfa ??

Mozesz zmienic opony na wyższe i cisnienie w nich lekko zmniejszyc.
np. 185/65 i do tego wylatane sprezynki :>


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
szopek87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: czw kwie 24, 2008 19:43
Lokalizacja: Lublin

Post autor: szopek87 » czw sie 14, 2008 16:57

niom tutaj chyba tylko oponki wchoidza w gre ja w swoim mam obnizone zawieszenie i jakis wloch wsadzil go na r15/205/50 to po miescie to jest woz zelazniak ale za to na zakretach i przy wiekszej predkosci to trzyma sie jak przyklejony asfaltu


nigdy nie jest tak nisko by nie mogło być niżej
7 cali czystej stali a wahacz o asfalt wali :)

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw sie 14, 2008 18:29

rozwiązniem dla Maćkooo jest AIRRIDE
A z tym ze golfy są sztywne to sie osobiscie kompletnie nie zgadzam. Problem kładzenia się w zakrętach to bolączka mk2 , mk3 , corrado o czym mozna bylo czytac czesto w testach tych aut gd sie na rynku pojawiały. Duże przechyły boczne to minus tych zawieszeń - w/g mnie trzeba usztywniać a nie zmiękczać :p

[ Dodano: Czw Sie 14, 2008 18:30 ]
tu jest errajdzik do mk2 :bigok:
Obrazek



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » czw sie 14, 2008 22:31

Opony jak napisałem mam nieco wieksze od zalecanych - R14 195 60. Powietrza mam tyle ile zaleca fabryka przód 2,0 bar,tyl 1,8bara. Spuscic cos jeszcze z tego? Nie bedzie brał wtedy za duzo beny? Poza tym najbardziej wkurza mnie ze to twarde zawieszenie powoduje dziwne trzeszczenie we wnetrzu. Niby nawaliłem filcu pod podsufitke i pupa. :panna: . Teraz zaczynam myslec czy to jenak nie te boczne plastiki na słupkach. Dzwiek jakby dochodzi ze strony łaczenia podsufitki z uszczelkami szyb. Czym to zwalczyc? Jest to odgłos jakby łamania styropianu.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Alva
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: sob wrz 15, 2007 15:25
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Alva » pt sie 15, 2008 10:55

Maćkooo pisze:Poza tym najbardziej wkurza mnie ze to twarde zawieszenie powoduje dziwne trzeszczenie we wnetrzu. Niby nawaliłem filcu pod podsufitke i pupa. :panna: . Teraz zaczynam myslec czy to jenak nie te boczne plastiki na słupkach.
mi przy seryjnych amorach olejowych, oponach 185/60/R14, -40/-40 nic nie skrzypiało... wystarczyło że amory zmieniłam na gazówki (przód) i już 2 razy dokręcałam śrubki na słupkach :) i wraz z ową wymianą wszystko skrzypi niemiłosiernie. Teraz czeka mnie wymiana tylnych amorów też na gazówki (tak do kompletu żeby było), ale coś mi się wydaje, że kolejne to będą olejówki niestety, bo przy nich nic nie skrzypiało :(


co do spuszczania powietrza, to nie warto moim zdaniem, bo przy naszych koleinach to będzie męka nie jazda. Swego czasu się zagapiłam i powietrze mi zeszło do 0.9 bara :grin: i się auta z kolein nie dało wyprowadzić :P
Ostatnio zmieniony pt sie 15, 2008 10:57 przez Alva, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt sie 15, 2008 12:35

Maćkooo pisze:Poza tym najbardziej wkurza mnie ze to twarde zawieszenie powoduje dziwne trzeszczenie we wnetrzu. Niby nawaliłem filcu pod podsufitke i pupa.
pracuje stalowa konsturkcja i powoduje trzeszczenie plastyków. Z tym się wiele nie zrobi. Usztywnić budę można obspawując nadwozie , ale to jest bardziej przygotowanie pod rajdówkę a do cywilnego auta.

[ Dodano: Pią Sie 15, 2008 12:37 ]
nieraz na ONBOARDach z rajdów widać że klatka bezpieczeństwa oddala się i zbliża do słupka karoserii. To daje nieco pojęcie jak bardzo karoseria ugina się pod wpływem różnych sił. To samo jest jak auto stoi na lewarku - drzwi otwierają i zamykaja się nieco ciężej



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pt sie 15, 2008 20:15

sas_gti pisze:pracuje stalowa konsturkcja i powoduje trzeszczenie plastyków
Zgodzę się z tym twierdzeniem.
Alva pisze:wystarczyło że amory zmieniłam na gazówki (przód) i już 2 razy dokręcałam śrubki na słupkach
No niestety masz racje gazówki sa nieco twardsze. Warto omijac wszelkie dziury.

Wiec pozostaje mi chyba pokombinowac z mniejszym rozmiarem opon , ew. nieco powietrza upuscic bo zdaje mi sie ze auto zachowuje sie jak rower napompowany na maxa - skacze po dziurach.
Jesli ktos jeszcze ma cos do dodania to prosze bardzo o wypowiedz. Za dotychczasowe dzieki wielkie. Bonusy rozdam wkrótce.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

gailbraith

Post autor: gailbraith » śr paź 22, 2008 22:25

Witam kolegów, pytanie z mojej strony czy do zwiększenia komfortu jazdy dobrym byłoby wywalenie stabilizatora przedniego? Mój Golf jest ogromnie sztywny, choć jest na seryjnym zawiasie. Szczerze to nigdy nie jeździłem tak twardym i czułym na nierówności autem. Wywalenie stabilizatora odbiło by się dużo na własnościach jezdnych? Podobno pomaga on bardzo przy przechyłach na zakrętach, no sportowo to ja nie jeżdżę więc tak strasznie jest przydatny?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 193 gości