Jak podłączyć instalację MFA w 1.8 ABS?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

greg

Post autor: greg » wt cze 03, 2008 07:59

macbu, możesz zamienić - wszystko będzie ok - on działa na zasadzie zmiennego oporu (pod wpływem temperatury_ pomiędzy jednym a drugim pinem



Awatar użytkownika
conrad20
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt lis 20, 2007 23:03
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

Post autor: conrad20 » wt sie 12, 2008 22:43

Witam! też sie szykuje do wstawienia mfa w moim ABS-ie. Chcialem teraz zadać pare pytań. Co jest potrzebne do kompletnego mfa? Wiem ze licznik, manetka, wiążka od manetki, wiązka od licznika, czujnik temp. oleju, czujnik temp. zewnętrznej. Czy coś jeszcze.
Drugie pytanie. Gdzie podpiąć dokładnie wiązki? Wiem już gdzie podpiąć wiązke od manetki i wiązke od licznika te dwie niebieskie. Nie wiem dalej gdzie ten fioletowy przewód ktory idzie chyba do komputera, i nie wiem gdzie tą drugą kostke od licznika od temp. zewnętrznej.
Chcialem zapytać czy ten przewód fioletowy trzeba go aż ciągnąć do sterownika czy jego się podłącza gdzieś w skrzynce bezpieczników tak samo jak z kostką od temp. zewnętrznej. Z góry dziękuje



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » wt sie 12, 2008 22:46

conrad20 pisze:Witam! też sie szykuje do wstawienia mfa w moim ABS-ie. Chcialem teraz zadać pare pytań. Co jest potrzebne do kompletnego mfa? Wiem ze licznik, manetka, wiążka od manetki, wiązka od licznika, czujnik temp. oleju, czujnik temp. zewnętrznej. Czy coś jeszcze.
Drugie pytanie. Gdzie podpiąć dokładnie wiązki? Wiem już gdzie podpiąć wiązke od manetki i wiązke od licznika te dwie niebieskie. Nie wiem dalej gdzie ten fioletowy przewód ktory idzie chyba do komputera, i nie wiem gdzie tą drugą kostke od licznika od temp. zewnętrznej.
Chcialem zapytać czy ten przewód fioletowy trzeba go aż ciągnąć do sterownika czy jego się podłącza gdzieś w skrzynce bezpieczników tak samo jak z kostką od temp. zewnętrznej. Z góry dziękuje
wpisz w szukajke wszystko było opisane



Awatar użytkownika
conrad20
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt lis 20, 2007 23:03
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

Post autor: conrad20 » wt sie 12, 2008 22:50

wiem że było ale coś nie moge się połapać z tymi kostkami dwoma od licznika do spalania i czujnika temp. zewnętrznej. reszte już wyczytałem gdzie podlączyć kostki od manetki i licznika(te niebieskie). nie wiem tylko jak te podlączyć i gdzie dokładnie....



Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1483
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Post autor: kwadrat » wt sie 12, 2008 22:55

Ja tez mam pytanie. Ostatnio w moim RPku MFA przestało pokazywac spalanie (to na 100km, chwilowe pokazuje). Co moze byc nie tak i gdzie tego szukac?


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

Awatar użytkownika
macbu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 444
Rejestracja: pt lis 03, 2006 22:43
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław
Kontakt:

mfa

Post autor: macbu » śr sie 13, 2008 05:40

conrad20 pisze:wiem że było ale coś nie moge się połapać z tymi kostkami dwoma od licznika do spalania i czujnika temp. zewnętrznej. reszte już wyczytałem gdzie podlączyć kostki od manetki i licznika(te niebieskie). nie wiem tylko jak te podlączyć i gdzie dokładnie....
masz u opisane na zdjatku

co do skrzyni

Obrazek

kolory ktorymi naznaczylem ramiona gniazd odpowiadaja kolorom wtyczek

i tak jak na zdjeciu G2/1 temp. oleju i dalej G2/2 i G1/2 czujnik tem. zew.

a co do podpiecia tego fioletowego przeodzika z wiazki licznik- skrzynka to musisz go wpiac pod 27 pin komputera (ECU)
tu masz foto Obrazek

wyzej masz kabelek pod ktory powinenes podpiac ten fioletowy z wiazki]

nie sugeruj sie kolorem (zolto - brazowy) u mnie np. go nie bylo musialem dorobic... czyms cienkim wyciagasz biala gumeczke (zaślepienie) i wrrzucasz kabelek z konektorkiem

pamietaj że przewod od temp. oleju musisz poprowadzic od skrrzynki bez do kostki okragłej wystepujacej nad aparatem zapłonowym, niestety kabeek od konektorka ktory nachodzi na ten czujanik konczy sie wlasnie tam... powodzeniea i czekam n awiadomosc czy wsio gra

[ Dodano: 13 Sie 2008 05:49 ]
kwadrat pisze:Ja tez mam pytanie. Ostatnio w moim RPku MFA przestało pokazywac spalanie (to na 100km, chwilowe pokazuje). Co moze byc nie tak i gdzie tego szukac?
Nie wydaje mnei sie zeby golfiki 2 i nawet 3 mialy dwi opcji pokzywania spalania... masz tylko chwilowe

masz opcje
1.czas jazdy
2.przejechane km
3.srednia predkosc
4.spalanie
5. temp. oleju
6. temp. zew. (otoczenia)

no chyba ze w moim mk3 jest jakis ubogi mfa ale mi sie nie wydaje
Ostatnio zmieniony śr sie 13, 2008 06:08 przez macbu, łącznie zmieniany 2 razy.


Macbu

Awatar użytkownika
conrad20
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt lis 20, 2007 23:03
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

Post autor: conrad20 » śr sie 13, 2008 07:30

macbu pisze:wyzej masz kabelek pod ktory powinenes podpiac ten fioletowy z wiazki]
może być tak że ten kabelek bedzie kawałek wystawał?? ale ten fioletowy musze ciągnąć go aż do komputera(sterownika). nigdzie się nie podpina pod skrzynke bezpieczników??
macbu pisze:kolory ktorymi naznaczylem ramiona gniazd odpowiadaja kolorom wtyczek

i tak jak na zdjeciu G2/1 temp. oleju i dalej G2/2 i G1/2 czujnik tem. zew.
a jeśli mam kabelek koło filtra oleju pod czujnik temp. oleju to nie bedzie on już gotowy?? też trzeba go podłączać osobno.

samochód z ktorego bede wyciągal instalacje nie ma czujnika temp. zewnętrznej. i teraz jak to zrobić zeby on działał. to że podłącze do skrzynki bezpieczników to i tak nic mi nie da. jak zrobić i gdzie podłączyć czujnik temp zewnętrznej. trzeba też jakieś kable ciągnąć aż do zderzaka?? jeśli tak to skąd?

czy to działa tak ze te podpięcia pod G2/1 G2/2 G1/2 są pociągnięte pod te czujniki bezpośrednio?

[ Dodano: 13 Sie 2008 07:32 ]
jutro będe jechał wyciągać instalacje z tego auta.popatrze też dokładnie gdzie te kabelki są podpięte. Wyciągne też moze sterownik i tam bedzie gdzies podpięcie pod komputer to podpatrze jak to ma być



Awatar użytkownika
macbu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 444
Rejestracja: pt lis 03, 2006 22:43
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: macbu » śr sie 13, 2008 09:02

conrad20 pisze:
macbu pisze:wyzej masz kabelek pod ktory powinenes podpiac ten fioletowy z wiazki]
może być tak że ten kabelek bedzie kawałek wystawał?? ale ten fioletowy musze ciągnąć go aż do komputera(sterownika). nigdzie się nie podpina pod skrzynke bezpieczników??
macbu pisze:kolory ktorymi naznaczylem ramiona gniazd odpowiadaja kolorom wtyczek

i tak jak na zdjeciu G2/1 temp. oleju i dalej G2/2 i G1/2 czujnik tem. zew.
a jeśli mam kabelek koło filtra oleju pod czujnik temp. oleju to nie bedzie on już gotowy?? też trzeba go podłączać osobno.

samochód z ktorego bede wyciągal instalacje nie ma czujnika temp. zewnętrznej. i teraz jak to zrobić zeby on działał. to że podłącze do skrzynki bezpieczników to i tak nic mi nie da. jak zrobić i gdzie podłączyć czujnik temp zewnętrznej. trzeba też jakieś kable ciągnąć aż do zderzaka?? jeśli tak to skąd?

czy to działa tak ze te podpięcia pod G2/1 G2/2 G1/2 są pociągnięte pod te czujniki bezpośrednio?

[ Dodano: 13 Sie 2008 07:32 ]
jutro będe jechał wyciągać instalacje z tego auta.popatrze też dokładnie gdzie te kabelki są podpięte. Wyciągne też moze sterownik i tam bedzie gdzies podpięcie pod komputer to podpatrze jak to ma być
co do czyjnika temp. oleju kabalek który Ci tatam fruwa wolno z konektorkiem konczy sie we wtycze tej okraglej i od nie dalej musisz pociagnac przewod do skrzynki


co do czujnika temp. zew. poprostu bierzesz dwa przewody podlanczasz pod czujnik i bezposrednio do skrzynki bezpieczniokw... moze Ci sie to logiczne nie wydaje ale ta jest a cale te swoje przeliczenia i wartosci caly komputeerek znajduje sie w liczniku

a co do czujnika tem zew. [popatrz dobzre za tym czujnikiem znajdowac sie powiniem w kratce w zderzaku z prawej strony (ta dolna kratka tam jest dziurka - to jest wlasnie miejsce jego montowania) moze tam gdzies wtyczka wisi i sobie ja tez wez...
Ostatnio zmieniony śr sie 13, 2008 09:06 przez macbu, łącznie zmieniany 1 raz.


Macbu

Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1483
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Post autor: kwadrat » śr sie 13, 2008 09:27

macbu, Nie działa mi jedna z podstawowych funkcji czyli to
macbu pisze:4.spalanie
. A te funkcje dodatkowe (te które zeby uruchomic trzeba przy wcisnietym MFA najpierw przekrecic zapłon, wyłącvzyc i odpalic samochod) czyli chyba np. spalanie na godz. (przy wolnych obrotach pokazuje 1,2l) mi działa. Nie działa tylko to główne spalanie l/100km
Ostatnio zmieniony śr sie 13, 2008 09:28 przez kwadrat, łącznie zmieniany 1 raz.


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

Awatar użytkownika
macbu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 444
Rejestracja: pt lis 03, 2006 22:43
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław
Kontakt:

mfa

Post autor: macbu » śr sie 13, 2008 10:22

w zyciu nie slyszalem o spalaniu na godzine...

ale ok wiem juz o co chodzi... ciezka sprawa chyba cos w liczniku...

a oprocz tego spalanai chwiliowego sa jeszce jakies dodatkowe funkcjie orientujesz sie?
Ostatnio zmieniony śr sie 13, 2008 10:34 przez macbu, łącznie zmieniany 2 razy.


Macbu

Awatar użytkownika
conrad20
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt lis 20, 2007 23:03
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

Post autor: conrad20 » śr sie 13, 2008 17:19

te kabelki co są od czujników idą prosto pod skrzynke bezpieczników w te kostki G1/1 G2/1 G2/2???
macbu pisze:a co do czujnika tem zew. [popatrz dobzre za tym czujnikiem znajdowac sie powiniem w kratce w zderzaku z prawej strony (ta dolna kratka tam jest dziurka - to jest wlasnie miejsce jego montowania) moze tam gdzies wtyczka wisi i sobie ja tez wez...
nie ma napewno czujnika bo kolega z tego golfa co bede bral mfa wziął przedni zderzak i nic tam takiego nie było, nawet w liczniku się nie włącza temp. zewnętrzna



wojoo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz gru 23, 2007 13:43
Lokalizacja: WarSzawa
Kontakt:

Post autor: wojoo » wt gru 02, 2008 10:37

... teraz pytanie co mi jest jeszcze potrzebne do prawidlowego podlaczenia ...
Ostatnio zmieniony śr gru 03, 2008 23:03 przez wojoo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » wt gru 02, 2008 11:21

zaglądnij tutaj link


Obrazek

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » wt mar 17, 2009 15:01

Mam takie pytanie. Czy nie posiadajac wiazki od licznika (tzn zostawiajac swoja stara wiazke bez mfa) da sie pozenic stare kostki z licznikiem zeby mfa dzialal?


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 332 gości