petrygo Vs Borygo czy koncentrat G12?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Piotrunia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 18:59

Post autor: Piotrunia » wt paź 16, 2007 19:16

kuilem borygo co ma byc to bedzei :)

jutro spróbuję wymienić sobie, tylko poszukam ksiazki "sam naprawiam" :)
pozdrawiam i dzieki
Ostatnio zmieniony wt paź 16, 2007 19:28 przez Piotrunia, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
toroblanco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt sty 30, 2007 11:52
Lokalizacja: B-B
Kontakt:

Post autor: toroblanco » śr paź 17, 2007 20:50

a ja w odróżnieniu od innych kolegów ( sory Luca :grin: ) przejeździłem 100 000 km w Polo 6N i trochę mniej w gofeerku na G11. Nie narzekam, czyli jestem zadowolony :jezor:



Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1470
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Post autor: kwadrat » śr paź 17, 2007 21:35

A ja własnie zawsze sie zastanawiałem jaka jest róznica miedzy Petrygo a Borygo.
Mój ojciec jak kupił Golfa 5 lat temu to zalał Dynagel 2000(czy jakos tak) bo duzo osób go polecało i od tamtej pory cały czsas jezdzi na Dynagelu. Nic sie nie dzieje, w lato nie ma problemów, w zime nie ma problemów :smoke:


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

dev
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pt sie 31, 2007 04:58
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: dev » pn sie 11, 2008 23:11

Borygo i Petrygo to w zasadzie to samo. Oba mają pH 7,5-8,5 i nie żrą aluminium wbrew obiegowym opiniom (wersja Borygo dla aluminium to chwyt marketingowy). Oba produkty są oparte na glikolu etylenowym - paskudztwo uszkadzające nerki, mózg i wątrobę... NIE WDYCHAĆ, NIE DOTYKAĆ.


[img]http://img167.imageshack.us/img167/7706/userbar440508xw1.gif[/img]

Awatar użytkownika
Gr@rM!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: czw sie 02, 2007 23:53
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: Gr@rM! » wt sie 12, 2008 15:24

po zalaniu borygo do swojego starego mk3 rozszczelnilo mi chlodniece :grrr: nigdy wiecej tego gowna nie wleje, u mnie kazdy vw w rodzinie jezdzi na G12.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1971948#1971948][size=134][color=grey][b]AFNik by Gr@rM! [/b][/color][/size][/url]

[img]http://img91.imageshack.us/img91/1672/podpissr.jpg[/img]

xVito

Post autor: xVito » wt sie 12, 2008 15:49

Niedawno wymieniłem płyn na borygo (te różowe).
Po przejechaniu 400 km (wyjazd nad morze) rozszczelniło mi rurę (taka metalowa pod kolektorem, idzie chyba do pompy wody - prawie zawału dostałem jak pomyślałem o wymianie pompy). Ale tylko na łączeniu puściło, uszczelka yyy chyba w ogóle jej nie było, silikon i wszystko w porządku.
Ogólnie zawsze odkąd pamiętam jeżdżę na borygo, i jak chcesz mieć pewność że masz szczelny układ musisz zalać borygo :bigok:



Awatar użytkownika
borostfor
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: wt cze 03, 2008 16:12
Lokalizacja: Wroclaw/London

Post autor: borostfor » wt sie 12, 2008 15:50

Cyt. Wikipedia "Nazwa handlowa Borygo odnosi sie do producenta tego płynu – zakładów Boryszew ERG (obecnie Boryszew SA) koło Sochaczewa – produkującego płyny przeciwmroźne do chłodnic od 1947 r."

Wnioskujac z wikipedi to jedno i to samo :-) tylko pod innymi nazwami i kolorem.

A btw plynu to raczej proponuje zainwestowac w jakis lepszy troszke mniej zracy :)
Borygo moze dobre bylo w 125 czy 126. :)

pozdro
boro


[center]
Is fuel efficiency really what we need most desperately?
- I say that what we really need is a car that can be shot when it breaks down.

[img]http://img516.imageshack.us/img516/2060/8466nc9.gif[/img]
[img]http://sopot.i365.pl/neo/i/us4.jpg[/img]
[img]http://img.userbarz.com/57/11270.jpg[/img]
[img]http://img.userbarz.com/72/14306.jpg[/img]
[img]http://img170.imageshack.us/img170/5906/17361gt4.png[/img]
[/center]

GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » wt sie 12, 2008 16:31

BOROSTFOR
Borygo moze dobre bylo w 125 czy 126.
126 :bigok: miał chłodzenie POWIETRZEM !!!

A co do płynów, ciut nie rozumiem tej dyskusji. Było już ich wiele i to na różnych forach, zawsze powtarzają się te same tematy i podobne odpowiedzi. Widzę tu pewną zbierzność, pomiędzy ,,mechanikami" twierdzącymi, że wtryski w TDI dokręca się cyt...,,ile pary w łapach" a tymi, którzy tak bardzo zachwalają produkty pet/borygo(bo nie dla siebie). No i robią to do pewnego czasu, do czasu przykrej niespodzianki. Najczęściej i najszybciej, po użyciu tych płynów mamy do czynienia z wymianą nagrzewnicy. Osobiście miałem 2 takie przypadki ale wiem także o wielu innych.
Co do płynu, to osobiście stosują ORGINALNE zalecane produkty przez producenta, jedynym odstępstwem jest właśnie płyn. Od wielu lat używam plynu ALMATIN. Nie jest najtańszy ale napewno znacznie tańszy od nagrzewnicy lub chłodnicy. Zresztą wystraczy wpisać almatin w google i poczytać opinie o tym plynie.
Ostatnio zmieniony wt sie 12, 2008 16:32 przez GRIZLI, łącznie zmieniany 1 raz.


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

Awatar użytkownika
marcin.w
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: pn lip 28, 2008 21:40
Lokalizacja: Łódź/Monachium

Post autor: marcin.w » wt sie 12, 2008 17:10

GRIZLI pisze:BOROSTFOR
Borygo moze dobre bylo w 125 czy 126.
126 :bigok: miał chłodzenie POWIETRZEM !!!
Ale 126 BIS miał już chłodzenie cieczą :grin:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt sie 12, 2008 19:02

dopisze tylko do tej dyskusji że rozwazanie czy w aucie cos sie rozszczelniło od Boryga czy od tego że ma najechane pół miliona kilometrów niema zadnego sensu. I każdy ma prawo proponować co chce, ale nikt z nas nie jest w stanie przeprowadzić badań płynu oleju itp,więc opieramy sie tylko na przypadkowych doswiadczeniach.
No i więc własnie leje Borygo autku o przebiegu 300 tys. i wszystko gra.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

promo211
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: śr sty 18, 2006 20:41
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: promo211 » wt sie 12, 2008 19:25




Awatar użytkownika
borostfor
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: wt cze 03, 2008 16:12
Lokalizacja: Wroclaw/London

Post autor: borostfor » wt sie 12, 2008 19:44

marcin.w pisze:
GRIZLI pisze:BOROSTFOR
Borygo moze dobre bylo w 125 czy 126.
126 :bigok: miał chłodzenie POWIETRZEM !!!
Ale 126 BIS miał już chłodzenie cieczą :grin:

Dzieki za ratunek :-)


pozdro
boro


[center]
Is fuel efficiency really what we need most desperately?
- I say that what we really need is a car that can be shot when it breaks down.

[img]http://img516.imageshack.us/img516/2060/8466nc9.gif[/img]
[img]http://sopot.i365.pl/neo/i/us4.jpg[/img]
[img]http://img.userbarz.com/57/11270.jpg[/img]
[img]http://img.userbarz.com/72/14306.jpg[/img]
[img]http://img170.imageshack.us/img170/5906/17361gt4.png[/img]
[/center]

Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » wt sie 12, 2008 21:01

a ja leje Prestona. Cena jest nie wygórowana a zbierał bardzo dobre noty w testach przeprowadzanych przez różne pisma motoryzacyjne i do tego ma bardzo ładny zieloniutki kolorek =]]]]]]]]]]]]]]]]


Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
budzio18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: pt lip 28, 2006 16:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: budzio18 » wt sie 12, 2008 21:32

ja polecam dynagel!!
leje to juz do 3 samochodu jaki posiadam ....
teraz plynem tym zalany jest od ok 60tys MK3 GTI z przebiegiem 250tys i od 15tys 6N2 1,4TDI
wczesniej po niemilych wspomnieniach z borygo w skodzie zaczalem stosowac wlasnie dynagel, po wymienia uszczelek skodzina przesmigala na nim 140tys i nigdy nie bylo zadnych problemow ...
kuzyn ma zalane dynagelem audi 80 i tez smiga ...
naprwde polecam!!


by GTI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/169608.html][img]http://images.spritmonitor.de/169608_5.png[/img][/url]

by TDI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/207964.html][img]http://images.spritmonitor.de/207964_5.png[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 290 gości