Wymiana płynu chłodzącego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Mariusz D.
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: śr sty 05, 2005 17:25
Lokalizacja: Katowice

Wymiana płynu chłodzącego

Post autor: Mariusz D. » pn paź 10, 2005 06:42

Witam wszystkich.

Mam pytanie jaka jest chłodnica w mk II z 1986 roku w dieslu aluminiowa czy jakaś inna (np. stalowa). Ile do niego wchodzi litrów płynu chłodzącego? I czy może być borygo? A może znacie coś lepszego a w podobnej cenie. Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam.



Alatus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: pt paź 01, 2004 21:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Alatus » pn paź 10, 2005 14:31

Zwykla aluminiowa chłodnica oczywiście odpowiednia wielkościa do tego silnika. Borygo jest ok przy czym ja preferuję płyn dynagel(zabezpiecza układ i ma lepsze parametry) ale oczywiście borygo zawsze jest ok. Do 1.6D i 1.6TD wchodzi okolo 6.5 litra plynu. Pozdr


I'm love in MK. Zanabyte digifiz, abs, tempomat, elektryczne lusterka i podgrzewane fotele czekają na swoją kolej :)))

Mariusz D.
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: śr sty 05, 2005 17:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Mariusz D. » pn paź 10, 2005 16:13

Dzięki za info , dziś po pracy się za to biorę.

Pozdrowienia.



Alatus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: pt paź 01, 2004 21:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Alatus » wt paź 11, 2005 22:46

Aby odpowietrzyć układ po wymianie powinieneś wlać płyn i włączyć silnik aby pochodził ok 15 minut (aż włączy się wentylator).powodzenia


I'm love in MK. Zanabyte digifiz, abs, tempomat, elektryczne lusterka i podgrzewane fotele czekają na swoją kolej :)))

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » śr paź 12, 2005 00:03

proponuje ci kupic jakis koncentrat
raz ze duzo lepsze ma własciwosci to mozna dorbe proporcje ułozyc

najszybciej spuscic plyn jest odpinajac dolny waz od chłodnicy jak juz zleci wszystko co ma zleciec to dmuchnij w zbiorniczek wyrownawczy zeby wszystko wylecialo



Awatar użytkownika
GEORG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 255
Rejestracja: śr gru 22, 2004 10:55
Lokalizacja: TYCHY
Kontakt:

Post autor: GEORG » śr paź 12, 2005 08:14

Alatus pisze:Aby odpowietrzyć układ po wymianie powinieneś wlać płyn i włączyć silnik aby pochodził ok 15 minut (aż włączy się wentylator).powodzenia
I włączyć ogrzewanie :chytry:


VW RULEZ :)

Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » śr paź 12, 2005 11:17

GEORG pisze:
Alatus pisze:Aby odpowietrzyć układ po wymianie powinieneś wlać płyn i włączyć silnik aby pochodził ok 15 minut (aż włączy się wentylator).powodzenia
I włączyć ogrzewanie :chytry:
A na koniec po wylaczeniu silnika powoli odkrecic korek od zbiorniczka wyrównaczego zeby to powietrze wyszlo ;)



wejlantf

Post autor: wejlantf » śr paź 12, 2005 11:19

A na koniec po wylaczeniu silnika powoli odkrecic korek od zbiorniczka wyrównaczego zeby to powietrze wyszlo ;)
dokładnie



Mariusz D.
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: śr sty 05, 2005 17:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Mariusz D. » czw paź 13, 2005 11:03

Wielkie dzieki chłopaki :pub:



Alatus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: pt paź 01, 2004 21:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Alatus » ndz paź 16, 2005 22:41

lolo_golf pisze:
GEORG pisze:
Alatus pisze:Aby odpowietrzyć układ po wymianie powinieneś wlać płyn i włączyć silnik aby pochodził ok 15 minut (aż włączy się wentylator).powodzenia
I włączyć ogrzewanie :chytry:
A na koniec po wylaczeniu silnika powoli odkrecic korek od zbiorniczka wyrównaczego zeby to powietrze wyszlo ;)
A nie. Drodzy panowie celowo tego nie napisałęm dlatego że silnik będzie się dłużej nagrzewał. A przecież mk2 miały już stały obieg przez nagrzewniće a ciepłe powietrze jest sterowane zamykaniem klapki od przepływu powietrza a nie zaworkiem na przedodach małego obiegu-jak było w mk1. :) Pozdrawiam

[ Dodano: Nie Paź 16, 2005 10:42 pm ]
lolo_golf pisze:
GEORG pisze:
Alatus pisze:Aby odpowietrzyć układ po wymianie powinieneś wlać płyn i włączyć silnik aby pochodził ok 15 minut (aż włączy się wentylator).powodzenia
I włączyć ogrzewanie :chytry:
A na koniec po wylaczeniu silnika powoli odkrecic korek od zbiorniczka wyrównaczego zeby to powietrze wyszlo ;)
A nie. Drodzy panowie celowo tego nie napisałem dlatego że silnik będzie się dłużej nagrzewał. A przecież mk2 miały już stały obieg przez nagrzewniće a ciepłe powietrze jest sterowane zamykaniem klapki od przepływu powietrza a nie zaworkiem na przedodach małego obiegu-jak było w mk1. :) Pozdrawiam


I'm love in MK. Zanabyte digifiz, abs, tempomat, elektryczne lusterka i podgrzewane fotele czekają na swoją kolej :)))

Awatar użytkownika
esterbeek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob lis 05, 2005 00:07
Lokalizacja: krosno
Kontakt:

Post autor: esterbeek » sob lis 05, 2005 00:15

Dobra. A możę ktoś mi powie co zrobiłem nie tak przy zmianie płynu w pasku '92?? Bo przyjechałem prawie 1500 km wszystko grało, tem trzymała sie bliko 80-90 stopn. Zmieniłem płyn i grzeje sie jak niewiem. Możę nie powinienem lać borygo EKO? Ale wydaje mi sie żę ejst zapowietrzony bo tak na raty wlałem 5.5 l a podobno wchodzi 6. Dajcie jakiś cynk bo niechce zajechać wozu;D

ps. silnik zwykły 1-punkt 1.8l. (90PS)



gregfrom

zapowietrzony

Post autor: gregfrom » sob lis 05, 2005 21:19

esterbeek pisze:Dobra. A możę ktoś mi powie co zrobiłem nie tak przy zmianie płynu w pasku '92?? Bo przyjechałem prawie 1500 km wszystko grało, tem trzymała sie bliko 80-90 stopn. Zmieniłem płyn i grzeje sie jak niewiem. Możę nie powinienem lać borygo EKO? Ale wydaje mi sie żę ejst zapowietrzony bo tak na raty wlałem 5.5 l a podobno wchodzi 6. Dajcie jakiś cynk bo niechce zajechać wozu;D

ps. silnik zwykły 1-punkt 1.8l. (90PS)
witam w klubie zapowietrzonych. to samo miałem odpowietrzenie w pasku jest trudniejsze niż w mk . najedż lewą stroną na wysoki krawężnik następnie odkręć korek zbiorniczka wyr. i zapuść silnik. dodawaj gazu ostro przez pk 5 min. nagniatając jednocześnie przewody nagrzewnicy i zasilające chłodnicę , będzie ostro bulgotać ale rób to do momentu aż płyn nie będzie chciał uciekać z zb , wyr. NO I OCZYWIŚCIE WYMIEŃ BEZWZGLĘDNIE KOREK ZB . WYRÓW, NA NOWY KOSZT 15 PLN. ON MA ODPOWIETRZNIK KTÓRY ODPOWIADA ZA ODPOWIETRZENI PASYWNE PODCZAS JAZDY , SZPENIA MECHANIOR TWIERDZI ŻE KOREK WYTRZYMUJE 2 LATA (OCZ, PODRÓBA) mI SIĘ UDAŁO ale po drodze wymieniłem termos. powodzenia. Temp. w pasku z tego roku to standard 85-95 we wszystkich pływa bo w nowych też pływało info od helmuta z serwisu vw . :smoke:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 401 gości