Dziwne zachowanie obrotów na biegu jałowym.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
venomek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 09:53
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Dziwne zachowanie obrotów na biegu jałowym.

Post autor: venomek » ndz kwie 20, 2008 21:58

Witam serdecznie wszystkich.

Na początku swojego postu napiszę iż wiem, że temat taki lub podobny był już poruszany na tym forum. Wiem również, że jest taki ktoś jak "serach" lecz niestety wyświetla mi tylko pierwszą stronę z wynikami, następnych nie pokazuje...

Otóż posiadam kochanego golfika 3 z silniczkiem 1,6 (chyba ABU) z 1993 roku. Kupiłem go 3 lata temu i jako mój pierwszy samochód został niesamowicie zaniedbany ale jest po remoncie silnika i zawieszenia.

Problemy to falujące obroty na jałowym, wysokie obroty na zimnym (400 - 600) i im cieplejszy tym obroty wyższe (900-1100 przy mocno nagrzanym). Przy hamowaniu silnikiem np. na czwartym biegu na chwilę silnik tak jakby dodawał gazu.

Dzisiaj ustawiłem TPS'a i troszkę się poprawiło (TPS wygląda na zdrowego), wymianiałem jakiś czas temu czujnik temperatury (nie oznacza to że jest sprawny), Wymieniałem sondę na używaną (też nie oznacza, że sprawna). Generalnie z osprzętu silnika to tylko świece wymieniłem (NGK V1 3-elektrodowe)
Co to może być panowie i panie ?? Od czego mam zacząć swoją przygodę z obrotami. Który z elementów na co ma wpływ.
Pokierujcie mnie co mam wymienić od razu, co sprawdzić itp.

Dodam jeszcze, że mój eks mechanik cofnął zapłon bo stwierdził, że pompa paliwa nie daje rady - niewierze.

I ostatnia sprawa. Jestem ze szczecina i prosiłbym o polecenia jakiegoś dobrego mechanika/elektryka z komputerem do diagnostyki silnika. Co zmienię mechanika to się okazuje, że jest idiotą, a kasa płynie jak rzeka.

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz kwie 20, 2008 22:02

używaj wyszukiwarki na dole strony googlowskiej. Silnik ABU ma wtrysk jednopunktowy podobny jak ABS czy AAM
http://www.google.pl/custom?hl=pl&inlan ... .vwgolf.pl
venomek pisze:że pompa paliwa nie daje rady - niewierze.
masz rację, dobrze że jest eks
Ostatnio zmieniony ndz kwie 20, 2008 22:03 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pn kwie 21, 2008 08:06

czesc mieszkamy niedaleko a ja przechodzilem ze swoim silnikiem to samo, albo masz za mocno naciagnieta linke od gazu, albo padniety silniczek krokowy/ ewentualnie wlasnie pada i sie zacina, trzeba posprawdzac pare zeczy, przepustnice (najlepiej wyczyscic), ta linke gazu sprawdzic i podlaczenie silniczka krokowego


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
venomek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 09:53
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: venomek » pn kwie 21, 2008 19:18

Witam ponownie. Dzisiaj wymieniłem przewody zapłonowe, czujnik temperatury i pojechałem do magika z komputerkiem. Na tymże komputerku tylko temperatura była na poziomie 140 st. (odczyt z komputera) natomiast wskaźnik wskazuje 90 st.
Dodam, iż zakupiłem czujnik z zieloną obwódką pomimo zapewnień od sprzedawcy, że powinien być inny (bodajże czarno żółty czy niebieski), ale przecież musiałem być mądrzejszy (a jak). Mechanik (elektryk) stwierdził jeszcze sprawdzając multimetrem (cyfrowym fluke), że sonda działa z małym opóźnieniem.
Obecnie silnik pracuje bardziej stabilnie lecz znów trzęsie się. Prawdopodobnie zbyt uboga mieszanka.
Jutro wymiana czujnika na nowy mam nadzieję dobry, ustawienie zapłonu i wizyta u komputerowego pana.

Po zakupie przewodów okazało się, że końcówki są na te grubsze końcówki świec (takie okrągłe nakrętki na gwincie świecy), takie mi sprzedali twierdząc, że są dobre i już nie wiem co mam złe, świece czy przewody, a może wystarczy nakręcić te magiczne nakrętki i będzie ok. Świece mam NGK V1 trójelektrodowe.

T.O.B.I, jesteś z Polic, fajnie, w razie "W" odezwę się aby przeanalizować nasze ABU.
Mam jeszcze prośbę do ludzi z ABU, napiszcie jakie macie czujniki temperatury i jakie świece.

Pozdrawiam.

Nakręciłem aluminiowe nakrętki na świece i zobaczymy.
Ostatnio zmieniony pn kwie 21, 2008 20:59 przez venomek, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
misiek1003
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 11:59
Lokalizacja: Różan
Kontakt:

Post autor: misiek1003 » pn sie 11, 2008 19:42

(no niestety długi czas po, ale jak by się przydało,) mam ten sam silnik ABU, i to samo z obrotami biegu jałowego, co do przewodów to są do innego autka ale to oczywiście nie przeszkadza, ja mam orginalne od MK4 i nakręciłem tylko ze starych świeć te łepki okrągłe i jest git :D, a co okazało się u Ciebie kolego z tymi obrotami????



Daro_70
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr lut 13, 2008 18:18
Lokalizacja: Słupsk - Pomorze

Post autor: Daro_70 » pn sie 11, 2008 20:59

Mam identyczne objawy a sądząc po dacie Twojego postu mam nadzieje że juz uporałes sie z tym problemem. I miałbym prośbe jak kolega misiek1003 daj znac co było tego przyczyną. Nie jest to specjalnie uciążliwe ale teraz mamy ciepełko, natomiast zimą nie jest już tak kolorowo. Można eliminować podzespoły po kolei lecz utopiłem przez rok i troche posiadania golfiny sporo banknotów NBP. choć autko nigdy mnie nie zawiodło to pora je wymienić a niechce sprzedawac komuś kota w worku. pozdro



Awatar użytkownika
misiek1003
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 11:59
Lokalizacja: Różan
Kontakt:

Post autor: misiek1003 » wt sie 12, 2008 12:02

no dokładnie mam identyczne podejście, chcę to zrobić i sprzedać autko, na razie jeszcze nie zrobiłem ale mechanik wstępnie mi stwierdził że to jednak krokowiec, a sam podejrzewam czujnik temp. w sobotę będę miał VAG'a więc na początek sprawdzę tak, potem pewnie będzie trzeba trochę pogrzebać. dal znać jak mi się uda :D



Awatar użytkownika
paulo22
Black Devil.
Black Devil.
Posty: 237
Rejestracja: sob sty 05, 2008 12:37
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: paulo22 » wt sie 12, 2008 12:13

kumpel ma 1.6 ABu i stawiam ze to silnik krokowy bo pewnego dnia zaczely m u obroty wariowac a gdy wyciagnelismy krokowca to byl odymiony i sie spalil.na kilka dni podciagnal linke gazu zeby golfik trzymal mu obroty bo gasl.ale w waszym przypadku moze byc i czujnik temp albo lambda.pzdr :helm:


[b]Mój Czarnuch:[/b]SPRZEDANY
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=163570

Daro_70
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr lut 13, 2008 18:18
Lokalizacja: Słupsk - Pomorze

Post autor: Daro_70 » wt sie 12, 2008 14:03

Witam vw maniacy. Przeczytałem sporo pstów i też biorę pod uwagę krokowca jak i czujnik temp. cieczy. Co do krokowca to jak chciałem wyregulowac sobie TPS za żadne chiny nie mogłem go cofnąć porostu martwa cisza i nic. Chciałem też go wykręcić ale jedna śrubka się uparła i wolałem dać sobie na spocznij niż ją ukręcić A co do czujnika to nie wiem do końca bo jak odpinałem go na zimnym silniku to wyraźnie słychac zmiane pracy silnika a na ciepłym jakby bez zmian. A jak wcześniej pisałem włozyłem w autko soro kasy i serca że aż żal będzie z nim się rozstać. Tak więc idę po najprostrzej lini oporu bo szkoda mi juz pakować w niego.



Awatar użytkownika
misiek1003
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 11:59
Lokalizacja: Różan
Kontakt:

Post autor: misiek1003 » wt sie 12, 2008 15:15

no zgadza się ja ten patent też już opanowałem z podciąganiem linki bo obroty miał malutkie że prawie gasł, po nagrzaniu raz było dobrze koło 1000 a raz spadały do 400, co do jazdy oczywiście śmiało można ciągnąć do 150-160km/h i idzie bez problemu.

koledzy na powiedzcie co sądzicie o zamiennikach tego krokowca np.:
http://moto.allegro.pl/item413261881_si ... _saxo.html
Ostatnio zmieniony wt sie 12, 2008 15:19 przez misiek1003, łącznie zmieniany 1 raz.



gopiter
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 10:46
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: gopiter » wt sie 12, 2008 17:58

Daruj sobie zamienniki jesli chodzi o silnik krokowy.Niestety oryginal to spory wydatek ale tylko on gwaranutije prawidlowe dzialanie przez dlugi czas.Slyszalem o przypadkach ze taki zamiennik padl po 2 tyg.Zreszta na forum tez kilka takich przypadkow bylo.


Było MK3 - obecnie w trakcie poszukiwań następcy...

Awatar użytkownika
misiek1003
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 11:59
Lokalizacja: Różan
Kontakt:

Post autor: misiek1003 » śr sie 13, 2008 11:08

no słyszałem od znajomego że w oplu włożył zamiennik i chodzi już bardzo długo, jakoś mi się właśnie nie chce wierzyć że te zamienniki są tak kiepskie, przecież to tylko silniczek a nie pamięć z procesorem :chytry:



Awatar użytkownika
zbik83
Grupa Śląsk
Grupa Śląsk
Posty: 30
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 22:22
Lokalizacja: Sosnowiec/Opoczno
Kontakt:

Post autor: zbik83 » śr sie 13, 2008 12:10

A ja mam też ABU i takie same problemy jak Wy panowie.. Wymieniłem silniczek krokowy na nowy oryginał (Bosch 500 zł)..I co i g...o pochodził jeden dzień dobrze i dalej jest to samo obroty falują sobie jak falowały...
Tutaj macie trochę opisane, może ktoś zrobi to co radzą bo ja na razie nie mam czasu tego sprawdzić.... http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2141172#2141172

Aha zapomniałem dodać sonda zmieniona, kable WN, świece, kopułka i palec..
Ostatnio zmieniony śr sie 13, 2008 12:11 przez zbik83, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 208 gości