Jakie mogą być przyczyny grzania się silnika ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Lido
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pt kwie 01, 2005 15:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Jakie mogą być przyczyny grzania się silnika ?

Post autor: Lido » śr wrz 14, 2005 21:30

Chciałbym wkońcu dojć dlaczego silnik mi się tak bardzo grzeje. Z tego co wiem to może być : termostat, wiatrak, kanał zapowietrzony, ale to nic z tych rzeczy. Raz już zagrzałem golfine i pierścionki wymieniłem , teraz nie chce żeby problem się powtórzył.



szsz01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: wt lis 23, 2004 01:31

Post autor: szsz01 » śr wrz 14, 2005 22:34

po kolei:
nagrzej silnik do temp powyzej 90 stopni i sprawdz czy termostat się otworzyl, powinien otwierac sie od 85 stopni, jak sie otwiera, to puszcza wode do chlodnicy i ta robi sie ciepla - gorąca, jesli caly czas zimna to padl termostat, jesli sie jednak nagrzewa, to patrz dalej czy przy 95 stopniach wlaczy sie wiatrak - jesli sie wlaczy to ok, jesli nie to czujnik temperatury przy chlodnicy
--
szsz



Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » czw wrz 15, 2005 01:52

problemem może być również popma lub naciąg jej paska
a oprócz tego zatkany kanał wylotowy od chłodnicy(odkręć korek w zbiorniczku wyrównawczym i zapal motor. pod górą zbiorniczka jest mały otwór od wężyka od chłodnicy jak leci tamtęgy płyn to ok jak ni to masz zatkany ten wężyk a służy on m. in. do odpowietrzania chłodnicy)a pozatym jak kolega napisał wcześniej.


POZDRO :smoke:


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Awatar użytkownika
alfikt
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: pn cze 20, 2005 15:15
Lokalizacja: Świetokrzyskie

Post autor: alfikt » czw wrz 15, 2005 08:01

Nieu do konca na temat ale mi przy leci tym cienkim wezykiem woda (płyn) jest OK ale nawe na zimnym silniku po 3min zaczyna leciec nim ciepla woda (płyn) czy tak powinno byc ???

A co do przegrzewania sprawdz czujnik temp ten na chlodnic czest sie lubia zepsuc ;)
Jesli nie wlaczy czy sie wentylator to prawdopodobnie czujnik ale sprawdz jescze na krotko wentylator (mostkuje sie dwa skrajne przewody wchodzace na czujnik temp.)
POZDRAWIAM



Awatar użytkownika
miomio1
Cool Europe GL
Cool Europe GL
Posty: 790
Rejestracja: czw gru 30, 2004 23:33
Lokalizacja: Mragowo
Kontakt:

Post autor: miomio1 » czw wrz 15, 2005 08:45

Masz może układ zapowietrzony ...LIDO wymieniałeś ostatnio płyn??



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw wrz 15, 2005 09:57

A może po prostu układ jest zatkany w którymś miejscu i nie przepuszcza płynu jak należy.



gregfrom

Post autor: gregfrom » pt lis 04, 2005 19:58

jak odpowietrzać skutecznie?



Awatar użytkownika
rzodkiew
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 415
Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 23:21
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

Post autor: rzodkiew » pt lis 04, 2005 20:10

ostanio u kumpla tez tak sie grzal temperatura dos wysoko szla , wymienione mial termostat, i wszsytko czujniki lacznie ze wskaznikiem temperatury na zegarach i dalej tem. szla do gory plyn wymienial dwa lub trzy miesiace temu, a zrobilem mu tak : spuscilem caly plyn do wiadra , nalalem wode zagrzalem auto i spuscilem znowu tak chyba ze trzy razy syfu bylo dosc sporo , potem chcialem wlac plyn , ale ze przywiozl inny plyn ( febi koncentrat , zalecany przez VW ) zalalem go tym nowym i po tych zabiegach wszystko wrocilo do normy , niewiem czy dlatego ze sie troche przeczyscil uklad czy przez ten plyn.

pozdro


Zyj kolorowo :)

fibolek

Post autor: fibolek » sob lis 05, 2005 13:53

A może katalizator zapchany?



gregfrom

odpowietrzanie układu chłodzenia

Post autor: gregfrom » sob lis 05, 2005 21:47

odpowietrzanie vw do roku pr. 2002 (info od szpenia od vw robi w helmutowie w serwisie) najechać lewymi kołami na krawęznik wysoki . i nagniatając rury nagrz. i zasil chłodnicy przegazować go ok 5 minut na otwrtym zbiorniczku. nagrzewnica zawsze jest w obiegu więc nie maznaczenia czy ogrzew. wł, czy nie. pozdr. no i korek od zb. wyr. WYMIENIĆ!!



filipan

Post autor: filipan » sob lis 05, 2005 22:17

zadzam sie korek zbiornika to jedna z podstawowych przyczyn



SwiRek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: śr lis 30, 2005 13:18
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: SwiRek » śr lis 30, 2005 15:27

rownie dobrze moze to byc uszczelka pod glowa



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 373 gości