Nie zapala gdy jest ciepło na zewnątrz...
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Nie zapala gdy jest ciepło na zewnątrz...
Witam!
Od około miesiąca temu pojawiły się problemy z zapaleniem mojego samochodu.
Zauważyłem, że dzieje się tak tylko, gdy na dworze temperatura zaczęła być wyższa niż 25/30 stopni.
Posiadam samochód:
- VW Golf III GT 2.0
- Instalacja gazowa LANDIRENZO (rok temu montowana, przeglądy na bieżąco)
Problem wygląda tak:
- wsiadając do auta rano (jadąc do pracy) godziny poranne, auta zapala "od kopa", bez najmniejszych problemów.
- wsiadając do auta popołudniu (chcący wrócic z pracy, czyli założmy min. te 8h postoju na ŚŁOŃCU, przy panującej na zewnątrz temperaturze w cieniu min. 25/30 stopni) auto odmawia posłuszeństwa, rozrusznik kręci, kontrolki się ładnie swięcą, wszystko działa ale nie zapali, czy to na benzynie czy na gazie, dodając gazu czy nie, nic - nie zapali za cholerę).
- wsiadając do auta wieczorem (godziny wieczorne), słońce już prawie zaszło, temperatura na zewnątrz max. 20/25 stopni, auto stoi w cieniu, zapala "od kopa", bez najmniejszych problemów - jak rano.
Wcześniej miałem takie problemy, ale gdy nie było takich upałów jak teraz. Auto nie chciało nie raz odpalić ale po kilku minutach (do 5min max.) coś zaskakiwało i odpalał. Sporadyczne przypadki to były. A przy obecnych teraz temperaturach, klapa. Wspomne, że wcześniej (z innego powodu) byłem u mechanika samochodowego: stwierdził (po usunięciu innej usterki, nie związanej z tym problemem, który tutaj opisuje), że jest wszystko OK (cytuje: "silnik chodzi jak pszczółka"), jak i byłem w zakładzie gdzie był montowany gaz, również stwierdzili, że jest wszystko OK.
I jeszcze jedna moja uwaga: gdy po próbie odpalenia go popułdniu, wsiąde rano czy wieczorem i chce go zapalić, to odpala, j/w ale po przekręceniu kluczyka w stacyjce i zaświeceniu wszystkich kontrolek itp. wskazówka obrotomierza PODSKOCZY JEDEN RAZ do poziomu ok. 1000 obrotów i spadnie, trwa to dosłownie sekunde.
Proszę o pomoc.
Z góry dziękuje.
Od około miesiąca temu pojawiły się problemy z zapaleniem mojego samochodu.
Zauważyłem, że dzieje się tak tylko, gdy na dworze temperatura zaczęła być wyższa niż 25/30 stopni.
Posiadam samochód:
- VW Golf III GT 2.0
- Instalacja gazowa LANDIRENZO (rok temu montowana, przeglądy na bieżąco)
Problem wygląda tak:
- wsiadając do auta rano (jadąc do pracy) godziny poranne, auta zapala "od kopa", bez najmniejszych problemów.
- wsiadając do auta popołudniu (chcący wrócic z pracy, czyli założmy min. te 8h postoju na ŚŁOŃCU, przy panującej na zewnątrz temperaturze w cieniu min. 25/30 stopni) auto odmawia posłuszeństwa, rozrusznik kręci, kontrolki się ładnie swięcą, wszystko działa ale nie zapali, czy to na benzynie czy na gazie, dodając gazu czy nie, nic - nie zapali za cholerę).
- wsiadając do auta wieczorem (godziny wieczorne), słońce już prawie zaszło, temperatura na zewnątrz max. 20/25 stopni, auto stoi w cieniu, zapala "od kopa", bez najmniejszych problemów - jak rano.
Wcześniej miałem takie problemy, ale gdy nie było takich upałów jak teraz. Auto nie chciało nie raz odpalić ale po kilku minutach (do 5min max.) coś zaskakiwało i odpalał. Sporadyczne przypadki to były. A przy obecnych teraz temperaturach, klapa. Wspomne, że wcześniej (z innego powodu) byłem u mechanika samochodowego: stwierdził (po usunięciu innej usterki, nie związanej z tym problemem, który tutaj opisuje), że jest wszystko OK (cytuje: "silnik chodzi jak pszczółka"), jak i byłem w zakładzie gdzie był montowany gaz, również stwierdzili, że jest wszystko OK.
I jeszcze jedna moja uwaga: gdy po próbie odpalenia go popułdniu, wsiąde rano czy wieczorem i chce go zapalić, to odpala, j/w ale po przekręceniu kluczyka w stacyjce i zaświeceniu wszystkich kontrolek itp. wskazówka obrotomierza PODSKOCZY JEDEN RAZ do poziomu ok. 1000 obrotów i spadnie, trwa to dosłownie sekunde.
Proszę o pomoc.
Z góry dziękuje.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 699
- Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
- Lokalizacja: sucha beskidzka
- Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
- Silnik: CXSA
Miałem dokładnie ten sam problem. Autko rano i wieczorem zapalało na dotyk a gdy stało w pełnym słońcu to nie chciało odpalać albo odpalało tak jak gdyby bez ssania...
Problemem była kopułka i palec rozdzielacza. W pełnym słońcu styki w kopułce i na palcu nie przepuszczały iskry. Po wymianie kopułki i palca problem minął...
Problemem była kopułka i palec rozdzielacza. W pełnym słońcu styki w kopułce i na palcu nie przepuszczały iskry. Po wymianie kopułki i palca problem minął...
Re: Nie zapala gdy jest ciepło na zewnątrz...
Witam ponownie!
Po wymianie obydwóch elementów na nowe (firmy BERU), o których wspomniał użytkownik "robert14-83 " - problem nie zniknął. Właśnie teraz to sprawdzałem. Nadal to samo, a na zewnątrz 30 stopni...
Ktoś pomoże?
Z góry dziękuje i pozdrawiam.
Po wymianie obydwóch elementów na nowe (firmy BERU), o których wspomniał użytkownik "robert14-83 " - problem nie zniknął. Właśnie teraz to sprawdzałem. Nadal to samo, a na zewnątrz 30 stopni...
Ktoś pomoże?
Z góry dziękuje i pozdrawiam.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Najpierw diagnoza potem leczenie.saimon pisze:Witam ponownie!
Po wymianie obydwóch elementów na nowe (firmy BERU), o których wspomniał użytkownik "robert14-83 " - problem nie zniknął. Właśnie teraz to sprawdzałem. Nadal to samo, a na zewnątrz 30 stopni...
Ktoś pomoże?
Z góry dziękuje i pozdrawiam.
Na poczętek sprawdź czy jest iskra w chwili kiedy autko nie pali
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
saimon, kolejna podstawowa sprawa napisać typ silnika (regulamin)
Ostatnio zmieniony czw sie 07, 2008 21:06 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Paweł Marek pisze:przecież to ważne do tegto żeby Tobie pomóc a nie komu innemu. Daj fotkę silnika albo popatrz na wlepkę w bagażniku i będzie wiadomo
Narazie takie dane tylko posiadam:
Sprawdziłem, ISKRA jest gdy autko nie zapala. Dzisiaj o dziwo zapalał mi co 2/3 raz, popołudniu, na słońcu (chodz dzisiaj strasznych upałów nie ma). I z tego co zauważyłem, pompa paliwa na ok. 15 zapaleń - 3 razy się załączyła.
Ostatnio zmieniony ndz sie 10, 2008 17:34 przez saimon, łącznie zmieniany 1 raz.
wlasnie, czyli tak jak mi kiedys Paweł Marek, probowal pomoc i mnie dorbze naprowadzil na przekaźnik.saimon pisze:15 zapaleń - 3 razy się załączyła
Przekaźnik nie załącza czasami digiego a on pompy.
Sprawdz czy tez masz przekaźnik o NR. 32 jeżeli nie to taki ktory załącza digiego
w gnieździe R3, tak jak na tym rys. gniazdo R3 http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 7430000dfe
podmien z kims przekaźnik i włóż go wtedy kiedy nie chce zapalic, i zobaczysz co się dzieje.
Jedno tylko tu jest dziwne, bo u mnie nie było rownież iskry wtedy.
Ostatnio zmieniony ndz sie 10, 2008 18:19 przez chosen, łącznie zmieniany 1 raz.
chosen pisze:wlasnie, czyli tak jak mi kiedys Paweł Marek, probowal pomoc i mnie dorbze naprowadzil na przekaźnik.saimon pisze:15 zapaleń - 3 razy się załączyła
Przekaźnik nie załącza czasami digiego a on pompy.
Sprawdz czy tez masz przekaźnik o NR. 32 jeżeli nie to taki ktory załącza digiego
w gnieździe R3, tak jak na tym rys. gniazdo R3 http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 7430000dfe
podmien z kims przekaźnik i włóż go wtedy kiedy nie chce zapalic, i zobaczysz co się dzieje.
Jedno tylko tu jest dziwne, bo u mnie nie było rownież iskry wtedy.
Ok. Jutro, jak mi się uda to tak zrobie i zobaczymy (a przekaźnika o numerze 32 takiego nie ma, inny numer tam jest, ale nie pamietam jaki).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 204 gości