Podnośniki szyb. Czy są różnice między elektr. a manualnym?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 554
- Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
- Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
- Kontakt:
Podnośniki szyb. Czy są różnice między elektr. a manualnym?
Witam.
Czy elektryczny i manualny podnośnik szyb w golfie 2 różnią się budową (oczywiście pomijając silnik, obudowę i resztę która jest niepotrzebna w manualnym)? Chodzi mi głównie o długość linki, pancerzy linki i ślimacznicę (czy jak to się nazywa, to na co nawinięta jest linka). Czy jest możliwość zaadoptowania tych elementów z manualnego do elektrycznego.
Wolałbym się najpierw dowiedzieć, zanim rozbiorę sprawny manualny z auta i zostanę z dwoma niesprawnymi
I jeszcze jedno. Jak są zamontowane oryginalne przełączniki od szyb tylnych? Tzn. raczej w miejscu korbek po manualnych, ale czy poziomo, pionowo czy jakoś pod skosem? A może w jeszcze inny magiczny sposób?
Czy elektryczny i manualny podnośnik szyb w golfie 2 różnią się budową (oczywiście pomijając silnik, obudowę i resztę która jest niepotrzebna w manualnym)? Chodzi mi głównie o długość linki, pancerzy linki i ślimacznicę (czy jak to się nazywa, to na co nawinięta jest linka). Czy jest możliwość zaadoptowania tych elementów z manualnego do elektrycznego.
Wolałbym się najpierw dowiedzieć, zanim rozbiorę sprawny manualny z auta i zostanę z dwoma niesprawnymi
I jeszcze jedno. Jak są zamontowane oryginalne przełączniki od szyb tylnych? Tzn. raczej w miejscu korbek po manualnych, ale czy poziomo, pionowo czy jakoś pod skosem? A może w jeszcze inny magiczny sposób?
Ostatnio zmieniony pt sie 08, 2008 01:24 przez MiSzOn, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
MiSzOn, zamiast poszukać to kombinujesz
poczytaj to : http://www.tronic.cba.pl/ wejdz w menu w Golf II i potem montarz podnośników el szyb .... itd
poźniej zobacz ile kosztują podnośniki z seja kup sobie i zamontuj
poczytaj to : http://www.tronic.cba.pl/ wejdz w menu w Golf II i potem montarz podnośników el szyb .... itd
poźniej zobacz ile kosztują podnośniki z seja kup sobie i zamontuj
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 554
- Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
- Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
- Kontakt:
Widziałem to. A elektryczne oryginalne to ja mam, tyle że w jednym jest linka urwana. Jeżeli dało by się zamienić to by było lepiej i taniej niż kupować jeszcze jeden od seja i przerabiać mocowania. Jak się nie da inaczej to pewnie tak zrobię, ale póki co pokombinowałbym cos z zamianą linki z manualnego.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 554
- Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
- Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
- Kontakt:
Około 200? Czy dokładnie 200, bo będę kupował linkę i nie wiem ile wziąć. A starą będzie ciężko zmierzyć bo poszarpana trochę jest.TAZ pisze:W elektrycznym długość linki to 200cm
[ Dodano: Pią 08 Sie, 2008 ]
Udało się przerobić z podnośnika manualnego z szybą dzieloną. I wstępnie nawet działa, tyle że pasowałoby to porządnie zmontować, bo jak na razie wszystko jest na sztukę.
Jest teraz inny problem. Ślimacznica jest uszkodzona, tzn. nie ma na niej tych rowków na linkę tylko jest płaska. Powoduje to trzeszczenie linki, bo się o siebie ociera, więc sądzę, że to długo nie podziała.
I teraz mam pytanie, orientuje się ktoś może czy ślimacznica w podnośniku manualnym z pełnej szyby jest taka sama jak w elektrycznym z pełnej szyby? Albo może chociaż rozmiar ktoś zna. Ta w elektrycznym jest większa ale węższa, w manualnym z dzielonej szyby ma mniejszą średnicę ale jest grubsza. Albo czy ślimacznice z podnośników manualnych z dzielonej szyby i z niedzielonej są takie same?
A może da się gdzieś ją kupić? Chociaż w sumie wątpię
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
MiSzOn, ja mialem manualne, ale załozylem silniczki od Peugeota 605,, tylko prowadnica jest stara z golfa, reszta jest z Puga, nie martwilem sie zbutnio o to czy mi sie szyba cała otowrzy , czy tez cala zamknie. Dzialaja juz którys rok wszsytkie 4, oczywiscie nie maja zadnych krancówek , wiec trzeba uwazac jak sie otwiera i zamyka zeby nie spalic silniczka ale jak widzisz wszystko da rade
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 554
- Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
- Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
- Kontakt:
A dokładałeś same silniczki, czy silniczki wraz z mechanizmem przy nim, czyli wszystkimi kółeczkami, śłimaczkami, linkami i innymi badziewiami co są przy silniczku a zostawiłeś tylko prowadnicę starą z golfa?guti pisze:ja mialem manualne, ale załozylem silniczki od Peugeota 605,, tylko prowadnica jest stara z golfa, reszta jest z Puga
No wszystko by było ładnie i pięknie, człowiek czasem coś pomyśli to faktycznie dużo rzeczy da radę. Ale bez tego kółka to mało zdziałam z oryginalnym podnośnikiem
Chyba trzeba będzie coś pokombinować mechanizmami z innych aut, albo założę trzy pozostałe, a swoją szybkę będę korbką otwierał
A te oryginalne mają coś takiego? Wydaje mi się, że też jest tak, że jak przytrzymasz do oporu dłużej to coś się upaliguti pisze:oczywiscie nie maja zadnych krancówek , wiec trzeba uwazac jak sie otwiera i zamyka zeby nie spalic silniczka
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
MiSzOn, prowdnica zostala z golfa . linka zostala z golfa, te plastiki na koncach prowadnic tez sa z golfa. ale muslalem je przyczepic trytrytami bo wyskakiwaly jak silniczek czasem pociagnal, a sam silniczek rozebralem , nawinalem linke golfowa, mniej wiecej tak ze jak szyba byla opuszczona to na slimaku tezby sie zgadzało, nie w polowie , bo wtedy sie naprawde nie zamknie. Nie wiem czy nie zakrecilem troszke , ale jak szyba jest na dole to na szpuli jest z jednej strony wiecej , a zdrugiej mniej mam nadzieje ze wiesz o co mi chodzi
a co do krancowek to nie widzialem w sumie zadnego elektriko w II na wlasne oczka , wiec szczerze nie wiem jak to jest
a co do krancowek to nie widzialem w sumie zadnego elektriko w II na wlasne oczka , wiec szczerze nie wiem jak to jest
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
- majster heniek
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2139
- Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
- Lokalizacja: Głuchołazy
- Auto: Jest
- Silnik: też
podnośnik tył passat B3 , przekładka na ori prowadnicę z golfa2 , są tam 2 zdjęcia jest trochę rzeżby , ale idzie zrobić i podnośnik od passka to tylko 90 zeta
MG Grupa Opolska
trochę rzeżby przy wymianie prowadnicy podnośnika ręcznego lewych przednich drzwi - na elektryczny z Passata B3 . Z lewej ręczny a z prawej elektryczny (już trochę rozebrany )
trochę piłowania pilnikiem iglakiem otworu pod mocowanie linki , skrócenie pancerza górnego o 4 cm , dolnego o 3,2 cm i oto gotowy wyrób - i toto działa (w międzyczasie linki mi się zaszportały na kółeczku ) naprawa i przy okazji wyczyszczenie starego smaru i psiknięcie nowego
MG Grupa Opolska
trochę rzeżby przy wymianie prowadnicy podnośnika ręcznego lewych przednich drzwi - na elektryczny z Passata B3 . Z lewej ręczny a z prawej elektryczny (już trochę rozebrany )
trochę piłowania pilnikiem iglakiem otworu pod mocowanie linki , skrócenie pancerza górnego o 4 cm , dolnego o 3,2 cm i oto gotowy wyrób - i toto działa (w międzyczasie linki mi się zaszportały na kółeczku ) naprawa i przy okazji wyczyszczenie starego smaru i psiknięcie nowego
-
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
- Lokalizacja: Elblag
- Kontakt:
I jeszcze jedno. Jak są zamontowane oryginalne przełączniki od szyb tylnych? Tzn. raczej w miejscu korbek po manualnych, ale czy poziomo, pionowo czy jakoś pod skosem? A może w jeszcze inny magiczny sposób?
Przelaczniki sa montowane w miejscu po manualnych tylko ze manualne maja otworki okragle a elektryczne prostokarne
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fa3 ... 32b91.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fee ... b0c2a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cf6 ... 5e908.html
ale to prosta sprawa musisz wyciac tylko na wymiar tych przelacznikow (ramki) i gotowe,a same przelaczniki sa ustawione pionowo
Przelaczniki sa montowane w miejscu po manualnych tylko ze manualne maja otworki okragle a elektryczne prostokarne
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fa3 ... 32b91.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fee ... b0c2a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cf6 ... 5e908.html
ale to prosta sprawa musisz wyciac tylko na wymiar tych przelacznikow (ramki) i gotowe,a same przelaczniki sa ustawione pionowo
Ostatnio zmieniony ndz sie 10, 2008 10:24 przez albert1973, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 478 gości