mkII 1,3-czy działa Wam regulator dopływu ciepłego powietrza

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
szyki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr mar 23, 2005 19:54
Lokalizacja: pyrlandia
Kontakt:

mkII 1,3-czy działa Wam regulator dopływu ciepłego powietrza

Post autor: szyki » czw lis 03, 2005 12:36

witam,
niedawno zauważyłem, że od dłuższego czasu do mojego silnika podawane jest wyłącznie zimne powietrze...
zacięło się coś z tą klapką puszczającą ciepłe...

spotkaliście się może z takim problemem???

z góry dzięki za pomoc.

pozdro.



Awatar użytkownika
EvRo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt paź 04, 2005 14:36
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: EvRo » czw lis 03, 2005 17:16

miałem podobnie bo mi sie nie domykała. Sprubój wyciągnąć tą przepustnice i wymyć ją w benzynie ekstacyjnej. Mi pomogło. Pozdro EvRo



Awatar użytkownika
szyki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr mar 23, 2005 19:54
Lokalizacja: pyrlandia
Kontakt:

Post autor: szyki » czw lis 03, 2005 23:37

dzięki za podpowiedź.
w wolnej chwili spróbuję ją przemyć.

a powiedz mi, czy przy zimnym silniku w tym wężyku, który się do niej podłącza czuć silnne zasysanie powietrza, czy nie?
ja tam jakieś ssanie wyczułem, ale baaaardzo słabe, więc zastanawiam się, czy przypadkiem poprostu nie jest ono za słabe...

pozdro.



Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: melon » pt lis 04, 2005 00:22

ssanie bedzie dopiero na wyzszych obrotach ...na biegu jałowym bedzie prawie nie wyczuwalne na tej długosci rurki... szczerze to silnik obejdzie sie bez tego ...



Awatar użytkownika
szyki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr mar 23, 2005 19:54
Lokalizacja: pyrlandia
Kontakt:

Post autor: szyki » pt lis 04, 2005 00:29

wielkie dzięki za podpowiedzi.

spróbuję przemyć przepustnicę i będę obserwował, czy otiwera się przy wyższych obrotach...

zobaczymy jaki będzie efekt.

trochę dużo mi pali, szczególnie w mieście. tak na logikę może to być spowodowane podawaniem cały czas zimnego powietrza...

no zobaczymy, może będzie lepiej...

pozdrawiam.



Awatar użytkownika
b8tz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: śr mar 02, 2005 22:04
Lokalizacja: Z Kątowni :P
Kontakt:

Post autor: b8tz » pt lis 04, 2005 07:17

Duzo to znaczy ile?
Szukaj innej przyczyny..... silnik powinien lapac cieple powietrze tylko zaraz po rozruchu gdy jest zimny to wtedy ciagnie od kolektora a jak sie juz nagrzeje to powinien ciagnac z zewnatrz :)



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pt lis 04, 2005 13:08

albo walnięty przełącznik temperaturowy - siedzi w obudowie filtru powietrza. Od dołu dochodzi do niego jeden wężyk z gaźnika, drugi wychodzi na siłownik podciśnieniowy na wlocie powietrza. Mam ta, sam siłownik jest sprawny, a ciągnął mi cały czas ciepłe, więc zaślepiłem wężyk przy siłowniku i mam full zimne i jest oki, bo mam gaz



Awatar użytkownika
szyki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr mar 23, 2005 19:54
Lokalizacja: pyrlandia
Kontakt:

Post autor: szyki » pn lis 07, 2005 00:50

ten przełącznik wymieniał mi jakiś magik od gaźników parę miechów temu i miało być o.k.

czy on przy zimnym silniku powinien mocno zasysać powietrze w tym wężyku, który idzie do przepustnicy powietrza?
u mnie on trochę ssie, ale już na oko wydaje się to za mało na podniesienie klapki puszczającej ciepłe powietrze...

też mam lpg i cały czas jeżdżę przy puszczonym zimnym powietrzu...
zauważyłem podczas ostatnich oględzin silnika, że przy niższych temperaturach na zewnątrz silnik zupełnie inaczej chodzi jak puści mu się choćby trochę ogrzane powietrze... równiej i można trochę zmniejszyć obroty, co wpływa na spalanie...

a co do spalania, to zeszłej zimy palił mi około, albo lekko ponad 10 litrów benzyny, potem latem jakieś 11,6 litrów gazu i teraz widzę, że gazu ubywa mi jeszcze szybciej, niż latem, więc boję się sprawdzać... :-)
to chyba trochę dużo, jak na zabójcze 1,3 na gaźniku, prawda???



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 385 gości