[mkII] gaznik Pierburg 2EE Ecotronic
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 22:22
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Ja mam podobny problem z gaźnikiem. Po wnikliwych oględzinach stwierdziłem, że obroty falują ponieważ siłownik 3-położeniowy nie ustawia się dobrze.
Siłownik 3-położeniowy(auto z klimą - siłownik 4- położeniowy), to jest ten duży okrągły przedmiot na którym umocowany jest układ elektroniczny do którego wpinasz szeroką czarną wtykę. Z drugiej strony siłownika wystaje około 8-mio milimetrowy pręt, który ma za zadanie przestawiać przepustnicę(dlatogo to się nazywa siłownik).
Uruchom silnik, wyjdź z auta i poprostu ręką, delikatnie zacznik wpychać ów pręt do środka (w stronę chłodnicy).Powinieneś znajść takie położenie, że obroty silnika się ustabilizują.
[ Dodano: Pią Wrz 16, 2005 00:39 ]
Siłownik ten jest sterowany podciśnieniem, z kolei podciśnienie dopuszczane jest przez elektrozawory. Teraz trzeba ustalić czy układ podciśnieniowy jest nieszczelny( wężyki i membrama w siłowniku), czy elektrozawory nie otwierają się i nie dopuszczają podciśnienia, czy też sterowanie tymi elektrozaworami padło. Ale doszedłem do wniosku, że skoro ręcznie zasteruję siłownikiem i obroty się stabilizują to znaczy, że układ ciśnieniowy jest nieszczelny bądź membana w siłowniku padła.
Teraz będę sprawdzał właśnie ten siłownik 3-położeniowy pod względem szczelności membamy, ale zejdzie mi trochę nad tym bo muszę skołować pompkę próżniową.
Jak ktoś zna inną przyczynę, niech podpowie.
Siłownik 3-położeniowy(auto z klimą - siłownik 4- położeniowy), to jest ten duży okrągły przedmiot na którym umocowany jest układ elektroniczny do którego wpinasz szeroką czarną wtykę. Z drugiej strony siłownika wystaje około 8-mio milimetrowy pręt, który ma za zadanie przestawiać przepustnicę(dlatogo to się nazywa siłownik).
Uruchom silnik, wyjdź z auta i poprostu ręką, delikatnie zacznik wpychać ów pręt do środka (w stronę chłodnicy).Powinieneś znajść takie położenie, że obroty silnika się ustabilizują.
[ Dodano: Pią Wrz 16, 2005 00:39 ]
Siłownik ten jest sterowany podciśnieniem, z kolei podciśnienie dopuszczane jest przez elektrozawory. Teraz trzeba ustalić czy układ podciśnieniowy jest nieszczelny( wężyki i membrama w siłowniku), czy elektrozawory nie otwierają się i nie dopuszczają podciśnienia, czy też sterowanie tymi elektrozaworami padło. Ale doszedłem do wniosku, że skoro ręcznie zasteruję siłownikiem i obroty się stabilizują to znaczy, że układ ciśnieniowy jest nieszczelny bądź membana w siłowniku padła.
Teraz będę sprawdzał właśnie ten siłownik 3-położeniowy pod względem szczelności membamy, ale zejdzie mi trochę nad tym bo muszę skołować pompkę próżniową.
Jak ktoś zna inną przyczynę, niech podpowie.
Po pierwsze w 2EE to co reguluje obrotami to nazywa się nastawnikiem przepustnicy i położeń może mieć wiele. Siłownik 3 i 4- położeniowy występuje tylko w gaźniku 2E2.
Membramę w nastawniku można sprawdzić bez wymontowywania. Macha podniesiona, wyłaczamy silnik i w miarę szybko zaglądamy co wykonuje nastawnik. Ma on teraz maksymalnie się podciągnąć aby całkowicie domknąć przepustnice i przytrzymać około 5 sek. Następnie usłyszysz kliknięcie przekaźnika w sterowniku który otworzy zawór w nastawniku i trzpień wysunie się maksymalnie do rozruchu. Jeżli tak sie nie dzieje to można przypuszczać że membrama jest nieszczelna.
Membramę w nastawniku można sprawdzić bez wymontowywania. Macha podniesiona, wyłaczamy silnik i w miarę szybko zaglądamy co wykonuje nastawnik. Ma on teraz maksymalnie się podciągnąć aby całkowicie domknąć przepustnice i przytrzymać około 5 sek. Następnie usłyszysz kliknięcie przekaźnika w sterowniku który otworzy zawór w nastawniku i trzpień wysunie się maksymalnie do rozruchu. Jeżli tak sie nie dzieje to można przypuszczać że membrama jest nieszczelna.
Dziadoo pisze:UDALO SIE!! GOLFIK ZNOWU ZYJE!!
kupilem na szrocie nastawnik za 100 zl z Vectry z '91 r. Wlasnie wrocilem z jazdy probnej - chodzi po prostu wspaniale Jeszczer raz wszystkim bardzo dziekuje!!
Pozdrawiam!!
Panowie potrzebuje rady!
Silnik RF, automat- obroty faluja i skacza na jalowym i jak ruszam bez gazu cale auto sie trzesie, podobnie przy cofaniu i postoju. Z rury co jakis czas slychac takie "pfff".
Co bylo juz zrobione:
- wymieniony rozrzad
- ustawiony zaplon
- nowe swiece i aku
- analiza spalin ok
Sam nie wiem co to moze byc, nie moga sie z tym uporac w Bosh service ani w innych zakladach
Bardzo prosze o pomoc w tej materii bo mam dosc!!
uff udalo mi sie kupić gaznik za 70zł z ogloszenia w anonsach i jest oki ssanie jest ale jest inny problem podczas przelanczania z gazu na bęzyne przy szybszej jeździe potrafi zgasnąć . nieraz po odpaleniu na benzynie obroty mu delikatnie faluja tazk z 900 na 1100 nieraz tez zgasnie i w tedy jak odpale to jest cool na gazie tak czy siak jest cool.
Proszę serdecznie o pomoc co do gaźnika 2ee. W mojej jettcie przy uruchamianiu ciepłego silnika, zaczyna on mimowolnie nabierać ogromnych obrotów które ustępują stopniowo dopiero po kilku sekudach. Podobny problem mam podczas jazdy. Po wciśnięciu pedału gazu ponad około połowę silnik nie schodzi z obrotów lecz cały czas przyspiesza. Na autostradzie to mam tempomat (niestety). Na biegu w trakcie jazdy to on tak może cały czas. Po wciśnęciu sprzęgła obroty znowu dochodzą do poziomu opisywanego podczas uruchamiania silnika i tak samo spadają po kilku sekundach. Czytając wszystkie posty doszedłem do wniosku że może to być wina nastawnika przepustnicy lub silniczka krokowego. Czy po wymianie tych rzeczy auto będzie zachowywać się normalnie czy przyczyna leży w czymś innym? Bardzo proszę o pomoc
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
mirus45, niezły odkop zrobiłeś. Poszukaj na forum, już kilka razy pisałem co i jak. Wpisz na dole w szukajce "Nierówne obroty PN". Będziesz miał cały długi wątek na ten temat.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- Czarson
- Forum Master
- Posty: 1948
- Rejestracja: pt maja 16, 2008 21:12
- Lokalizacja: Puławy/Oslo
- Kontakt:
wie może ktoś od czego jest element nr8 na załączonym rysunku w gażniku na tym schemacie
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... s%3Disch:1
kabelek od te wtyczki mi się urwał i nie wiem od czego to jest
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... s%3Disch:1
kabelek od te wtyczki mi się urwał i nie wiem od czego to jest
Ostatnio zmieniony czw cze 03, 2010 14:25 przez Czarson, łącznie zmieniany 2 razy.
co myślisz o moim golfie? viewtopic.php?f=87&t=436585 zapraszam do komentowania
Mój nowy Edition One GTI viewtopic.php?f=87&t=543801" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupię listwy wąskie od pakietu GTI 3d do mk2
Mój nowy Edition One GTI viewtopic.php?f=87&t=543801" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupię listwy wąskie od pakietu GTI 3d do mk2
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
wie może ktoś od czego jest element nr8 na załączonym rysunku w gażniku na tym schemacie??
http://www.google.pl/imgr...%26tbs%3Disch:1
kabelek od te wtyczki mi się urwał i nie wiem od czego to jest - adres nieprawidłowy....
http://www.google.pl/imgr...%26tbs%3Disch:1
kabelek od te wtyczki mi się urwał i nie wiem od czego to jest - adres nieprawidłowy....
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- Czarson
- Forum Master
- Posty: 1948
- Rejestracja: pt maja 16, 2008 21:12
- Lokalizacja: Puławy/Oslo
- Kontakt:
Lipek81, już powinno latać
więc od czego to jest????? albo jakiś opis cały gażnika pierburg 2EE, każdego elementu
więc od czego to jest????? albo jakiś opis cały gażnika pierburg 2EE, każdego elementu
co myślisz o moim golfie? viewtopic.php?f=87&t=436585 zapraszam do komentowania
Mój nowy Edition One GTI viewtopic.php?f=87&t=543801" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupię listwy wąskie od pakietu GTI 3d do mk2
Mój nowy Edition One GTI viewtopic.php?f=87&t=543801" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupię listwy wąskie od pakietu GTI 3d do mk2
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 310 gości