Nie zapala gdy jest ciepło na zewnątrz...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

saimon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn sie 28, 2006 18:39
Lokalizacja: Trzebinia

Nie zapala gdy jest ciepło na zewnątrz...

Post autor: saimon » wt sie 05, 2008 20:01

Witam!
Od około miesiąca temu pojawiły się problemy z zapaleniem mojego samochodu.
Zauważyłem, że dzieje się tak tylko, gdy na dworze temperatura zaczęła być wyższa niż 25/30 stopni.


Posiadam samochód:
- VW Golf III GT 2.0
- Instalacja gazowa LANDIRENZO (rok temu montowana, przeglądy na bieżąco)


Problem wygląda tak:
- wsiadając do auta rano (jadąc do pracy) godziny poranne, auta zapala "od kopa", bez najmniejszych problemów.

- wsiadając do auta popołudniu (chcący wrócic z pracy, czyli założmy min. te 8h postoju na ŚŁOŃCU, przy panującej na zewnątrz temperaturze w cieniu min. 25/30 stopni) auto odmawia posłuszeństwa, rozrusznik kręci, kontrolki się ładnie swięcą, wszystko działa ale nie zapali, czy to na benzynie czy na gazie, dodając gazu czy nie, nic - nie zapali za cholerę).

- wsiadając do auta wieczorem (godziny wieczorne), słońce już prawie zaszło, temperatura na zewnątrz max. 20/25 stopni, auto stoi w cieniu, zapala "od kopa", bez najmniejszych problemów - jak rano.



Wcześniej miałem takie problemy, ale gdy nie było takich upałów jak teraz. Auto nie chciało nie raz odpalić ale po kilku minutach (do 5min max.) coś zaskakiwało i odpalał. Sporadyczne przypadki to były. A przy obecnych teraz temperaturach, klapa. Wspomne, że wcześniej (z innego powodu) byłem u mechanika samochodowego: stwierdził (po usunięciu innej usterki, nie związanej z tym problemem, który tutaj opisuje), że jest wszystko OK (cytuje: "silnik chodzi jak pszczółka"), jak i byłem w zakładzie gdzie był montowany gaz, również stwierdzili, że jest wszystko OK.


I jeszcze jedna moja uwaga: gdy po próbie odpalenia go popułdniu, wsiąde rano czy wieczorem i chce go zapalić, to odpala, j/w ale po przekręceniu kluczyka w stacyjce i zaświeceniu wszystkich kontrolek itp. wskazówka obrotomierza PODSKOCZY JEDEN RAZ do poziomu ok. 1000 obrotów i spadnie, trwa to dosłownie sekunde.


Proszę o pomoc.
Z góry dziękuje.



robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

Post autor: robert14-83 » wt sie 05, 2008 20:12

Miałem dokładnie ten sam problem. Autko rano i wieczorem zapalało na dotyk a gdy stało w pełnym słońcu to nie chciało odpalać albo odpalało tak jak gdyby bez ssania...
Problemem była kopułka i palec rozdzielacza. W pełnym słońcu styki w kopułce i na palcu nie przepuszczały iskry. Po wymianie kopułki i palca problem minął...



saimon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn sie 28, 2006 18:39
Lokalizacja: Trzebinia

Re: Nie zapala gdy jest ciepło na zewnątrz...

Post autor: saimon » czw sie 07, 2008 14:16

Witam ponownie!
Po wymianie obydwóch elementów na nowe (firmy BERU), o których wspomniał użytkownik "robert14-83 " - problem nie zniknął. Właśnie teraz to sprawdzałem. Nadal to samo, a na zewnątrz 30 stopni...


Ktoś pomoże?
Z góry dziękuje i pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sie 07, 2008 17:14

saimon pisze:Witam ponownie!
Po wymianie obydwóch elementów na nowe (firmy BERU), o których wspomniał użytkownik "robert14-83 " - problem nie zniknął. Właśnie teraz to sprawdzałem. Nadal to samo, a na zewnątrz 30 stopni...


Ktoś pomoże?
Z góry dziękuje i pozdrawiam.
Najpierw diagnoza potem leczenie.
Na poczętek sprawdź czy jest iskra w chwili kiedy autko nie pali


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

saimon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn sie 28, 2006 18:39
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: saimon » czw sie 07, 2008 17:41

[/quote]Najpierw diagnoza potem leczenie.
Na poczętek sprawdź czy jest iskra w chwili kiedy autko nie pali[/quote]




Ok. Sprawdze to jutro albo pojutrze. Dzisiaj jest już za późno... temperatura na zewnątrz jest niższa i autko napewno zapali... heh



Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » czw sie 07, 2008 18:17

moze to dziwne co powiem ale u mnie było podobnie, przekaźnik zten który załączał DIGI, przegrzewał się. U mnie to był on z nr. 32 :>

Wymienilem na inny i jak reką odjął :>


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

saimon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn sie 28, 2006 18:39
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: saimon » czw sie 07, 2008 18:55

chosen pisze:moze to dziwne co powiem ale u mnie było podobnie, przekaźnik zten który załączał DIGI, przegrzewał się. U mnie to był on z nr. 32 :>

Wymienilem na inny i jak reką odjął :>

A u kogo (gdzie) mogę zakupić czy wymienić tego typu przekaźnik?
(I gdzie się wogóle on znajduje?)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sie 07, 2008 21:05

saimon, kolejna podstawowa sprawa napisać typ silnika (regulamin)
Ostatnio zmieniony czw sie 07, 2008 21:06 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.



saimon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn sie 28, 2006 18:39
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: saimon » pt sie 08, 2008 17:16

Paweł Marek pisze:saimon, kolejna podstawowa sprawa napisać typ silnika (regulamin)

Gdybym wiedział i znał typ silnika to był go przecież podał. Nie zrobiłem tego celowo i nie napisałem tego.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt sie 08, 2008 17:29

przecież to ważne do tegto żeby Tobie pomóc a nie komu innemu. Daj fotkę silnika albo popatrz na wlepkę w bagażniku i będzie wiadomo


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

saimon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn sie 28, 2006 18:39
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: saimon » ndz sie 10, 2008 17:29

Paweł Marek pisze:przecież to ważne do tegto żeby Tobie pomóc a nie komu innemu. Daj fotkę silnika albo popatrz na wlepkę w bagażniku i będzie wiadomo

Narazie takie dane tylko posiadam:
Obrazek



Sprawdziłem, ISKRA jest gdy autko nie zapala. Dzisiaj o dziwo zapalał mi co 2/3 raz, popołudniu, na słońcu (chodz dzisiaj strasznych upałów nie ma). I z tego co zauważyłem, pompa paliwa na ok. 15 zapaleń - 3 razy się załączyła.
Ostatnio zmieniony ndz sie 10, 2008 17:34 przez saimon, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » ndz sie 10, 2008 18:17

saimon pisze:15 zapaleń - 3 razy się załączyła
wlasnie, czyli tak jak mi kiedys Paweł Marek, probowal pomoc i mnie dorbze naprowadzil na przekaźnik.

Przekaźnik nie załącza czasami digiego a on pompy.

Sprawdz czy tez masz przekaźnik o NR. 32 jeżeli nie to taki ktory załącza digiego
w gnieździe R3, tak jak na tym rys. gniazdo R3 http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 7430000dfe

podmien z kims przekaźnik i włóż go wtedy kiedy nie chce zapalic, i zobaczysz co się dzieje.

Jedno tylko tu jest dziwne, bo u mnie nie było rownież iskry wtedy.
Ostatnio zmieniony ndz sie 10, 2008 18:19 przez chosen, łącznie zmieniany 1 raz.


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

saimon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn sie 28, 2006 18:39
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: saimon » ndz sie 10, 2008 18:47

chosen pisze:
saimon pisze:15 zapaleń - 3 razy się załączyła
wlasnie, czyli tak jak mi kiedys Paweł Marek, probowal pomoc i mnie dorbze naprowadzil na przekaźnik.

Przekaźnik nie załącza czasami digiego a on pompy.

Sprawdz czy tez masz przekaźnik o NR. 32 jeżeli nie to taki ktory załącza digiego
w gnieździe R3, tak jak na tym rys. gniazdo R3 http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 7430000dfe

podmien z kims przekaźnik i włóż go wtedy kiedy nie chce zapalic, i zobaczysz co się dzieje.

Jedno tylko tu jest dziwne, bo u mnie nie było rownież iskry wtedy.



Ok. Jutro, jak mi się uda to tak zrobie i zobaczymy (a przekaźnika o numerze 32 takiego nie ma, inny numer tam jest, ale nie pamietam jaki).



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 162 gości