Witam. Mam okazję w miarę tanio podmienić silnik mojej starej jettcie. Mój jest cały mokry z oleju ale jeżdżę jeszcze na półsyntetyku i 350.000 km już wybiło na zegarze. Boję się że jak wleję 15W to będzie za gęsty i już tyle nie pokręcę rozrusznikiem a muszę.
Najgorsze jest to, że na zimno słabo pali a jeszcze nie było mrozów.Gdy jest gorący jest jeszcze gorzej niż na zimnym, muszę go wtedy z 8 sekund ostro hełtać zanim zaskoczy.
Plus jest taki, że tamten silnik jest w golfie na chodzie (nie stoi sobie gdzieś pod ścianą) i podobno pali od kopa więc praktycznie mogę go odpalić i mniejwięcej sprawdzić czy zapala lepiej od mojego. Jest cały suchy ale pewnie wlany jakiś minerał i pewnie jeszcze ze trzy doktory do tego to i jest suchy.
Minus to że, w zasadzie nie mam pojęcia co jeszcze i w jaki sposób mogę wymacać w tym silniku. Nie stać mnie na popełnienie błędu i władowanie gorszego gruchota niż mam teraz albo żeby po miesiącu mi się rozsypał bo stracę robotę (codzienne dojazdy).
Doradźcie proszę jak mam sprawdzać tamten silnik.
Słyszałem na przykład, że przytyka się dłoń do otworu wlewu oleju i sprawdza się czy z tamtąd nie dmucha (i co to oznacza)???
Na korku wlewu oleju nie powinno być jakiejś mazi albo coś takiego (i co to oznacza)???
W zbiorniku wyrównawczym płynu chłodząceho nie powinny pływać jakieś tłuste plamy z oleju czy coś (i co to oznacza)??? Niebieski dym oznacza że bierze olej (sprawdzać to na zimnym czy gorącym silniku, gazować czy na wolnych obrotach).
Jak osłuchać silnik (popychacze hydrauliczne, panewki i co jeszcze?, da się to jakoś wyczuć ?), czy można sprawdzić czy głowica nie była klejona itd itp.
Proszę doradźcie mi jak dokładnie i fachowo sprawdzić ten silnik czy mi jeszcze pośmiga w jettcie. Od czego zacząć sprawdzanie a na czym zakończyć.
Z góry dziękuję wszystkim za pomoc i
Pozdrawiam
Jarek
Podmianka silnika TD - poradźcie fachowcy od diesli!!!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jesli pozwolą zacznij od sprawdzenia kompresji, jak nie pozwolą to jak jest zimny silnik po nocy spróbuj odpalić bez wyciągania cięgła ssania - jeśli dobre wtryski i kompresja będzie równo chodził. Z tym dymieniem to może być różnie i przyczyną nie musi być spalanie oleju. Sprawdź turbinę czy nie daje oleju na wężu turbo-kolektor ssący.
yyy więc tak jak mówi kolega, kompresja przede wszystkim, ale to też sie da oszukać, bo jak jest do sprzedaży to można różne rzeczy zrobić. ale musi być. zdejmij rure z turbo do kolektora i zobacz czy nie ma oleju. jak wyjmiesz bagnet od oleju to nie może dmuchać, bo to oznacza przepuszczanie kompresju przez tłok do miski olejowej. olej musi być czysty. dymienie na niebiesko to mogą być wtryski, posłuchaj w rurze wydechowej czy równo wszystko chodzi. korek z oleju możesz odkręcić i bedzie pewnie lecieć powietrze, bo tam jest odpowietrzenie skrzyni korbowej, tylko nie za dużo. w zbiorniczku wyrównawczym nie może być tłusto i raczej nie powinno wybijać wody, bo to może oznaczać uszczelkę pod głowicą. złap delikatnie rurki od wtrysków, powinno być w nich czuć takie stukanie, to oznacza dobre ciśnienie wtrysku. węże od wody powinny być lekko twarde jak sie rozgrzeje i jest zakręcony ( i dobry )korek na zbiorniczku, bo muszą mieć ciśnienie.popychacze, coż zawsze coś tam słychać więc możesz mieć problem żeby ocenić czy to dobrze czy źle.filtr powietrza nie może mieć oleju.jak dasz rade to sprawdź ciśnienie oleju, bo tu głownie bedzie można ocenić panewki i uszczelniacze popychaczy
to tak po krótce
jak masz jakiegoś znajomego mechanika od ropniaków to lepiej go weź, daj mu na flaszke bo z dieslem jest tak, że jak chodzi to chodzi ale jak przestanie to koniec
pozdrawiam
to tak po krótce


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 102 gości