Zewnętrzna elektryczna pompa paliwa do silnika z gaźnikiem ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kacper97

Zewnętrzna elektryczna pompa paliwa do silnika z gaźnikiem ?

Post autor: kacper97 » śr lis 02, 2005 23:06

Witam

Jak w temacie poszukuje :) informacji?
Czy takowa istnieje w Waszych samochodach ??
Jeśli tak bardzo proszę o typ, może jakieś zdjęcia, w jakim modelu występuje :D

Za informacje bardzo dziękuje :D



Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » czw lis 03, 2005 00:16

troche sie zamotałem bo w avarcie widze ze lada niva le powiem tak, chyba, bo reki ani golfa za tą odpowiddz nie oddam :helm: wszystkie auta z gaznikiem mają pompe paliwa mechaniczna, przy silniku. nie spotkałem sie jeszcze z zewnętrzną elektryczną nawet w tym extra silniku jakim jest 1.6PN, ale oczywiście moge sie mylić.

pozdro


Mk3 GTI 16V ABF

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » czw lis 03, 2005 05:44

zależy do czego ma ta pompa służyć, jak do zalewania gaźnika (jak zgaszony na LPG) to można dowolną pompę paliwa (np od opla Omegi bo jest na zewnątrz zbiornika więc łatwo zamontować) natomiast pompy elektryczne dają duże ciśnienie (kilka bar) do układu wtrysku benzyny więc z gaźnikiem nie najlepiej będą współpracować (nadmiar idzie z gaźnika do zbiornika więc pompa będzie pracować ciągle na max wydajności)



Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: melon » czw lis 03, 2005 10:22

zwykła pompa podawcza(nisko cisnieniowa) do baku i wszystko hula ,o ile gaznik ma powrot bo takowy musi byc :bigok:



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw lis 03, 2005 10:45

O ile mnie pamięć nie myli to był samochód z taką pompą. Nazywało się toto ZAPOROŻEC. Producent prawie ten sam co NIVY, popytaj u Rosjan.Może tam coś takiego mają, a jak nie to może dadzą radę zalatwić.
Pozdro
bodzio_j



Awatar użytkownika
Ryś Stepowy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
Kontakt:

Post autor: Ryś Stepowy » czw lis 03, 2005 10:45

Też sie nad tym zastanawiałem bo w przypadku jazdy na gazie zanim mechaniczna zaleje komore pływakową to mija trochę czasu i się jedzie bez paliwka a to troche wku... No a poza tym mechaniczna pracuje cały czas. Zastanawiałem się nad taką z Poldka Trucka bo wiem ze on ma zewnętrzną elektryczna. Konkretnie chodziło by o to żeby zamontować ją na weżu ze zbiornika, np gdzieś w komorze silnika i w przypadku jazdy w trybie gazowym ona nie pracuje, a po przełączeniu na gaz dużo szybciej daje ciśnienie na gaźnik i tym samym szybciej nastepuje przełaczenie na benzynkę. Mechaniczną wtedy wywalamy i zaślepiamy jakąś dobrze spasowaną i uszczelnioną blaszką. Co wy na to? Może ktoś robił coś takiego to niech się pochwali :pub:



Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » czw lis 03, 2005 13:01

Ryś Stepowy pisze:Też sie nad tym zastanawiałem bo w przypadku jazdy na gazie zanim mechaniczna zaleje komore pływakową to mija trochę czasu i się jedzie bez paliwka a to troche wku... No a poza tym mechaniczna pracuje cały czas. Zastanawiałem się nad taką z Poldka Trucka bo wiem ze on ma zewnętrzną elektryczna. Konkretnie chodziło by o to żeby zamontować ją na weżu ze zbiornika, np gdzieś w komorze silnika i w przypadku jazdy w trybie gazowym ona nie pracuje, a po przełączeniu na gaz dużo szybciej daje ciśnienie na gaźnik i tym samym szybciej nastepuje przełaczenie na benzynkę. Mechaniczną wtedy wywalamy i zaślepiamy jakąś dobrze spasowaną i uszczelnioną blaszką. Co wy na to? Może ktoś robił coś takiego to niech się pochwali :pub:
jedz na szrot i tam z jakiegoś starego vw na wtrysku taką zaślepke mozesz wykręcić. moze mają to nawet w sklepach ja by poszukać:) bp rpzecież wszystkie bloki były takie same, mówie o np 1.6pn i 1.8RP


Mk3 GTI 16V ABF

fibolek

Post autor: fibolek » czw lis 03, 2005 13:13

Tylko że jeśli zaqmontujesz pompe paliwa elektryczn, to musisz mieć z tego co tu wyczytałem zawsze paliwo w baku tak połowę żeby smarowanie miała.A poza tym nie wiem czy to dobry pomysł z na pusto działającą pompą.Bo ona cały czas będzie podawać paliwo ale gaźnik jej nie odbierze (elektrozawór).A może po prostu uszczelki w mechanicznej są skopane albo spróbuj z inną pompą mechaniczną.Poza tym mechaniczna pompa jest wytrzymalsza(brak elektryki)Poza tym gaźnik i tak tak szybko nie zareaguje(musi wypalić mieszankę) tak jest zbudowany i tyle wtrysk po prostu podaje z ciśnieniem a gaźnik pobiera z całego układu paliwowego.Ale może się myle.



Awatar użytkownika
Ryś Stepowy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
Kontakt:

Post autor: Ryś Stepowy » czw lis 03, 2005 16:18

Racja w przypadku przełaczania z gazu na benzynke i tak trzeba zaczekać aż wypali się benzyna z komory pływakowej gaźnika, ale w drugą strone powinno być szybciej. Ale generalnie chodzi mi o to żeby w przypadku przełączenia i pracy na gazie elektryczna nie pracowała. Tzn miała odciete zasilanie. Pompe mechaniczną mam prawie nowa (3 miesiące) a podczas przełączania z gazu na benzynkę troche to trwa.



Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » czw lis 03, 2005 17:41

Ryś Stepowy pisze:Racja w przypadku przełaczania z gazu na benzynke i tak trzeba zaczekać aż wypali się benzyna z komory pływakowej gaźnika, ale w drugą strone powinno być szybciej. Ale generalnie chodzi mi o to żeby w przypadku przełączenia i pracy na gazie elektryczna nie pracowała. Tzn miała odciete zasilanie. Pompe mechaniczną mam prawie nowa (3 miesiące) a podczas przełączania z gazu na benzynkę troche to trwa.
u mnie a mam ganik od razu w zasadzie sie przełancza, przecież to sekunda praktycznie. wpada benzyna do gażnika przelatuje przez komore pywakową i jest git. troche sie tylko przydusza ale od razu wraca do normy.


Mk3 GTI 16V ABF

kacper97

Post autor: kacper97 » pt lis 04, 2005 00:17

Ryś Stepowy pisze:Też sie nad tym zastanawiałem (...) Co wy na to? Może ktoś robił coś takiego to niech się pochwali :pub:
Trafiłeś w sedno :) a prócz tego mam dość wymiany i strat paliwa przez wadliwą membranę w pompie ... 3 naprawy pompy w przeciągu 2 miesięcy :( + 20l zbiornik paliwa - tyle mnie to kosztowało :(
Jak założę elektryczną pompę będzie możliwość wyłączenia jej na czas jazdy na gazie.
Drugi powód to gdy zimowa porą zapragnę z rana zapalić na paliwie dużo szybciej i przy dużo mniejszym zużyciu drogocennego prądu paliwo znajdzie się w gaźniku.

Dziękuje Wam za zainteresowanie tym tematem :D



fibolek

Post autor: fibolek » pt lis 04, 2005 13:27

W elektrycznej pompie masz owszem możliwość wyłączenia pompy paliwa ale przy pomocy odpowiedniego osprzętu(taki wyłącznik specjalny) bo ztego co mi wiadomo to pompa elektryczna przy instalce LPG 1 generacji tak do końca sama się nie wyłącza.Tzn cały czas pracuje jakby podawała, wszystko jest oki jak masz paliwo w baku a jak go braknie to grozi spalenie pompy(brak smarowania). A z tą tqwoją pompą membranowa to coś jest nie tak,bo taka zwykła mechaniczna powinna wytrzymać prawie wszystko.Może ją po prostu wymień całą,może masz syf w baku i zaciąga?Z tą elektryczną to sie zastanów bo to nie takie proste.



kacper97

Post autor: kacper97 » pt lis 04, 2005 14:34

To że nie proste to wiem :) Pompę wyłączę sobie sam nie musi robić tego sterowanie inst. gazowej choć to nie problem. Benzynę w zbiorniku mam zawsze więc zatarcie jej nie grozi :D
Pompie mechanicznej dam ostatnią szanse choć jak tylko dorwę elektryczną zaraz ją wywalę :D
Co do syfu w zbiorniku to takowego nie stwierdziłem :) mam filtr przed pompą.



fibolek

Post autor: fibolek » pt lis 04, 2005 18:40

No to działaj.Powodzenia



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 373 gości