Wypadanie zapłonu i skrót do uziemienia (błędy VAG COM)
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: wt kwie 22, 2008 10:06
- Lokalizacja: KATOWICE (Brynów-Ligota-Centrum)
- Kontakt:
Wypadanie zapłonu i skrót do uziemienia (błędy VAG COM)
Witam
VW Bora 2.0 - podpiąłem lapa i VAG COM wywalił błędy (P1225 itd aż do 4 cyl.- obwód wtrysku paliwa do cyl-skrót uziemienia oraz P0301 na cyl.1 wykrył wypadanie zapłonu) Skasowałem to 1 dzien jazdy i ponownie wskoczyły.
Zamontowałem 2 miesiące temu LPG (ElpiGaz - sekwencja) i mam wrażenie że to po tej inst zaczęły sie problemy.Ma to coś wspólnego? Na gazie motor śmiga elegancko na benzyna to tragedia - muli go, szarpie, a na zimnym często gaśnie.
Jeśli macie jakieś sugestie to proszę o pomoc - wyjazd na urlop blisko a tu kiszka z autem
VW Bora 2.0 - podpiąłem lapa i VAG COM wywalił błędy (P1225 itd aż do 4 cyl.- obwód wtrysku paliwa do cyl-skrót uziemienia oraz P0301 na cyl.1 wykrył wypadanie zapłonu) Skasowałem to 1 dzien jazdy i ponownie wskoczyły.
Zamontowałem 2 miesiące temu LPG (ElpiGaz - sekwencja) i mam wrażenie że to po tej inst zaczęły sie problemy.Ma to coś wspólnego? Na gazie motor śmiga elegancko na benzyna to tragedia - muli go, szarpie, a na zimnym często gaśnie.
Jeśli macie jakieś sugestie to proszę o pomoc - wyjazd na urlop blisko a tu kiszka z autem
[size=200][b]Bear Lock do VW[/b][/size] - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1896184#1896184
Jedź do gazowników. Jest coś nie tak z centralką od sekwencji. Komputer silnika powinien "widzieć" właściwą oporność wtryskiwaczy, tymczasem centralka gazu ma na liniach wtryskiwaczy niewłaściwą oporność, bynajmniej tak by sugerował ten błąd.
A kiepska jazda na benzynie może sugerować złą kalibrację centralki gazu i komputer auta zbyt mocno koryguje czasy wtrysku benzyny (prościej mówiąc czasy wtrysków komputera powinny być prawie takie same przy benzynie i LPG, tymczasem przy LPG komputer musi jest znacznie zmienić i "rozkalibrowuje" mapę wtrysków benzyny).
P.S
Komputer powinien widzieć na liniach wtryskiwaczy oporności ok 15 omów.
A kiepska jazda na benzynie może sugerować złą kalibrację centralki gazu i komputer auta zbyt mocno koryguje czasy wtrysku benzyny (prościej mówiąc czasy wtrysków komputera powinny być prawie takie same przy benzynie i LPG, tymczasem przy LPG komputer musi jest znacznie zmienić i "rozkalibrowuje" mapę wtrysków benzyny).
P.S
Komputer powinien widzieć na liniach wtryskiwaczy oporności ok 15 omów.
Ostatnio zmieniony pn lip 21, 2008 15:26 przez zodiak, łącznie zmieniany 3 razy.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Dziwnie ci założyli tą instalację. Sekwencja, która masuje wtryski? Generalnie błąd to dokładnie zwarcie z masą wtryskiwaczy. Całkowita lipa- co to instalacja emulatora nie ma? Zapewne ma ale zakład zrobił lipę zamiast porządnego montazu.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: wt kwie 22, 2008 10:06
- Lokalizacja: KATOWICE (Brynów-Ligota-Centrum)
- Kontakt:
dzięki za odpowiedzi, właśnie tego potrzebowałem do rozmowy z gazownikiem. Czuje że jest coś nie tak przez instalacje ale brakowało mi wiedzy co do tego. A co do pytania o instalacje to Stella ELPIGAZ-u robiona była w jednym z lepszych warsztatów na Śląsku. W czwartek jadę tam i sie okaże jacy są?
[ Dodano: 31 Lip 2008 13:03 ]
Witam ponownie.
Panowie fachowcy diagności proszę o pomoc. Błędy nadal jak wyżej. Gazownik stwierdził ze może być zła emulacja ale najpierw musze usunąć usterki związane z wypadaniem zapłonu. Kupiłem wczoraj przewody, świece, druga sondę lambdę, filtr powietrza. Zabrałem się za wymianę. Wymieniłem sondę (kupiłem już z oryginalną wtyczką – jedyna różnica ze wtyczka jest czarna taka jak w sadzie 1 a nie brązowa jak w s.2, podciąłem jeden róg wtyczki i idealnie zatrzasnęła się w gnieździe). Świec jeszcze nie wymieniłem bo jak zdjąłem osłonę to w życie zwątpiłem – nie zdawałem sobie sprawy żeby wykręcić środkowe dwie świece musze zdjąć kolektor ssący (i nie robiłem tego bo pewnie musiałbym mieć nową uszczelkę – chyba nie jestem w błędzie?) Ale do rzecz podpiąłem VAGa i szlak mnie trafił bo ta sonda w blokach pomiarowych którą uważałem że jest sondą S2 wisi -8,6%. Zrobiłem kilka scrn. z blokami jak rzuciłby ktoś na to oko i mi to trochę rozświetlił. Sonda S1 była wymieniona 3tyg temu w warsztacie z zastrzeżeniem ze druga się zawiesza i już pada. Obdarli mnie z kasy i mam ich w d….. i sam się za to wziąłem. Jak w VAGu wyświetlić przejrzyście dwie sądy żeby nie było wątpliwości ? Doprecyzujcie moja dotychczasową wiedzę. Z góry za pomoc dziękuje.
BLOKI POMIAROWE VAG
http://img257.imageshack.us/img257/2993/vag1uu6.jpg
http://img294.imageshack.us/img294/4359/vag2az6.jpg
http://img227.imageshack.us/img227/5457/vag3ib9.jpg
http://img375.imageshack.us/img375/4924/vag4pq9.jpg
http://img214.imageshack.us/img214/1305/vag5qg1.jpg
http://img530.imageshack.us/img530/4075/vag6ch4.jpg
http://img523.imageshack.us/img523/689/vag7ld3.jpg
http://img516.imageshack.us/img516/8179 ... reski0.jpg
[ Dodano: 31 Lip 2008 13:03 ]
Witam ponownie.
Panowie fachowcy diagności proszę o pomoc. Błędy nadal jak wyżej. Gazownik stwierdził ze może być zła emulacja ale najpierw musze usunąć usterki związane z wypadaniem zapłonu. Kupiłem wczoraj przewody, świece, druga sondę lambdę, filtr powietrza. Zabrałem się za wymianę. Wymieniłem sondę (kupiłem już z oryginalną wtyczką – jedyna różnica ze wtyczka jest czarna taka jak w sadzie 1 a nie brązowa jak w s.2, podciąłem jeden róg wtyczki i idealnie zatrzasnęła się w gnieździe). Świec jeszcze nie wymieniłem bo jak zdjąłem osłonę to w życie zwątpiłem – nie zdawałem sobie sprawy żeby wykręcić środkowe dwie świece musze zdjąć kolektor ssący (i nie robiłem tego bo pewnie musiałbym mieć nową uszczelkę – chyba nie jestem w błędzie?) Ale do rzecz podpiąłem VAGa i szlak mnie trafił bo ta sonda w blokach pomiarowych którą uważałem że jest sondą S2 wisi -8,6%. Zrobiłem kilka scrn. z blokami jak rzuciłby ktoś na to oko i mi to trochę rozświetlił. Sonda S1 była wymieniona 3tyg temu w warsztacie z zastrzeżeniem ze druga się zawiesza i już pada. Obdarli mnie z kasy i mam ich w d….. i sam się za to wziąłem. Jak w VAGu wyświetlić przejrzyście dwie sądy żeby nie było wątpliwości ? Doprecyzujcie moja dotychczasową wiedzę. Z góry za pomoc dziękuje.
BLOKI POMIAROWE VAG
http://img257.imageshack.us/img257/2993/vag1uu6.jpg
http://img294.imageshack.us/img294/4359/vag2az6.jpg
http://img227.imageshack.us/img227/5457/vag3ib9.jpg
http://img375.imageshack.us/img375/4924/vag4pq9.jpg
http://img214.imageshack.us/img214/1305/vag5qg1.jpg
http://img530.imageshack.us/img530/4075/vag6ch4.jpg
http://img523.imageshack.us/img523/689/vag7ld3.jpg
http://img516.imageshack.us/img516/8179 ... reski0.jpg
[size=200][b]Bear Lock do VW[/b][/size] - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1896184#1896184
- scss
- Ma gadane
- Posty: 179
- Rejestracja: wt cze 27, 2006 07:37
- Lokalizacja: GWE
- Auto: Bora Variant 1.6 AUS, Polo 6N2 1.4 AUD, Amarok 4Motion BiTDI 2.0
Witam kolegów!
W silnikach 2.0 sa dwie lambdy. Wtyczki od nich są podspodem auta,po stronie pasażera, dokładniej pod siedzeniem pasażera. Jest taka czarna puszka. Zreszta "idąc po kablu" od lambdy można znaleźć.
Jeżeli macie mozliwość podpięcia sie VAgiem to przy uszkodzonej lambdzie będzie błąd w 01 Engine.
Gdyby kotś chciał dokładniej przejrzeć lambdę to tu są bloki co w którym jest:
(Odczytów dokonaj z podpiętą lambda na rozgrzanym silniku)
Block 030 - Oxygen Sensor Regulation
- Go to Block 030. Field 1 is a three-digit binary code which gives the status of the pre-cat oxygen sensor. Field 2 is the same thing but for the post-cat oxygen sensor. The digits indicate whether or not the sensor heater is working and whether or not the oxygen sensor control is operational and active. The value should fluctuate between 111 (heater on) and 011 (heater off). The last two digits can also fluctuate between '1' and '0', but should be predominantly '1'.
Block 032 - Oxygen Sensor Control Learned Values
- Go to Block 032. Field 1 represents the fuel trim at idle (additive) and Field 2 represents the fuel trim at part load (multiplicative), i.e., while driving. The value should be between -10 and +10% (negative indicates the engine is running rich and positive indicates the engine is running lean). If the value is close to +25% (which is the upper limit), it usually means that the MAF is bad. If the value is somewhere betweeen +10 and +25%, it could mean that the pre-cat oxygen sensor is bad, there is a leak in the intake or that the MAF is on it's way out. The value I found for my car (VR6), which has a new 2.0 MAF and new oxygen sensors is +1.6%.
Block 033 - Pre-Cat Oxygen Sensor Control
- Go to Block 033. The value in Field 1 represents the pre-cat oxygen sensor control. The value should fluctuate at least 2% in the -10 to +10% range.
Block 036 - Post-Cat Oxygen Sensor Control
- Go to Block 036 (this test must be done in basic settings, not measuring blocks). Depress and hold brake pedal to run the automated test. The engine RPMs should raise to around 1400. Field 1 is post-cat sensor voltage. It must fluctuate slightly between 0 and 1V. Field 4 will say either 'TEST OFF/ON' before/while the test is running and either 'B1-S2 OK' (sensor is good) or 'B1-S2 NOT OK' (sensor is bad) after the test is finished. Release the brake pedal after the test finishes.
Block 034 - Aging of Pre-Cat Oxygen Sensor
- Go to Block 034 (this test must be done in basic settings, not measuring blocks). Depress and hold brake pedal to run the automated test. The engine RPMs should raise to around 1400. Field 1 is the engine speed. Field 2 is the catalytic converter temp. Field 3 is the value which tells you how aged the sensor is (not sure what it's called). Field 4 will say either 'TEST OFF/ON' before/while the test is running and either 'B1-S1 OK' or 'B1-S1 NOT OK' after the test is finished. The aging value must be above 0.80. The value for a new sensor is 1.99. The value will decrease as the sensor ages. Release the brake pedal after the test finishes.
PS. Ja do siebie kupowałem lambdę tu: http://www.skodaczesci.pl, jest oryginał i chyba najtaniej jak mi się udało znaleźć, mam ją ponad rok i jest ok.
Powodzenia.
W silnikach 2.0 sa dwie lambdy. Wtyczki od nich są podspodem auta,po stronie pasażera, dokładniej pod siedzeniem pasażera. Jest taka czarna puszka. Zreszta "idąc po kablu" od lambdy można znaleźć.
Jeżeli macie mozliwość podpięcia sie VAgiem to przy uszkodzonej lambdzie będzie błąd w 01 Engine.
Gdyby kotś chciał dokładniej przejrzeć lambdę to tu są bloki co w którym jest:
(Odczytów dokonaj z podpiętą lambda na rozgrzanym silniku)
Block 030 - Oxygen Sensor Regulation
- Go to Block 030. Field 1 is a three-digit binary code which gives the status of the pre-cat oxygen sensor. Field 2 is the same thing but for the post-cat oxygen sensor. The digits indicate whether or not the sensor heater is working and whether or not the oxygen sensor control is operational and active. The value should fluctuate between 111 (heater on) and 011 (heater off). The last two digits can also fluctuate between '1' and '0', but should be predominantly '1'.
Block 032 - Oxygen Sensor Control Learned Values
- Go to Block 032. Field 1 represents the fuel trim at idle (additive) and Field 2 represents the fuel trim at part load (multiplicative), i.e., while driving. The value should be between -10 and +10% (negative indicates the engine is running rich and positive indicates the engine is running lean). If the value is close to +25% (which is the upper limit), it usually means that the MAF is bad. If the value is somewhere betweeen +10 and +25%, it could mean that the pre-cat oxygen sensor is bad, there is a leak in the intake or that the MAF is on it's way out. The value I found for my car (VR6), which has a new 2.0 MAF and new oxygen sensors is +1.6%.
Block 033 - Pre-Cat Oxygen Sensor Control
- Go to Block 033. The value in Field 1 represents the pre-cat oxygen sensor control. The value should fluctuate at least 2% in the -10 to +10% range.
Block 036 - Post-Cat Oxygen Sensor Control
- Go to Block 036 (this test must be done in basic settings, not measuring blocks). Depress and hold brake pedal to run the automated test. The engine RPMs should raise to around 1400. Field 1 is post-cat sensor voltage. It must fluctuate slightly between 0 and 1V. Field 4 will say either 'TEST OFF/ON' before/while the test is running and either 'B1-S2 OK' (sensor is good) or 'B1-S2 NOT OK' (sensor is bad) after the test is finished. Release the brake pedal after the test finishes.
Block 034 - Aging of Pre-Cat Oxygen Sensor
- Go to Block 034 (this test must be done in basic settings, not measuring blocks). Depress and hold brake pedal to run the automated test. The engine RPMs should raise to around 1400. Field 1 is the engine speed. Field 2 is the catalytic converter temp. Field 3 is the value which tells you how aged the sensor is (not sure what it's called). Field 4 will say either 'TEST OFF/ON' before/while the test is running and either 'B1-S1 OK' or 'B1-S1 NOT OK' after the test is finished. The aging value must be above 0.80. The value for a new sensor is 1.99. The value will decrease as the sensor ages. Release the brake pedal after the test finishes.
PS. Ja do siebie kupowałem lambdę tu: http://www.skodaczesci.pl, jest oryginał i chyba najtaniej jak mi się udało znaleźć, mam ją ponad rok i jest ok.
Powodzenia.
Pozdrawiam Grzesiek.
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: wt kwie 22, 2008 10:06
- Lokalizacja: KATOWICE (Brynów-Ligota-Centrum)
- Kontakt:
No wielkie dzięki. Przynajmniej teraz wiem gdzie szukać A wracając do kostek lambdy to faktycznie są bardzo dostępne. Gorzej jest z sondą która jest wkręcona w katalizator. Jest w tak ciu...... miejscu ze szkoda gadać. Starą odkręciłem normalnie kluczem oczkowym bo obciąłem kostkę i przeplotłem klucz ale nowej już mi było szkoda ciąć i kręciłem ją płaskim. Musiałem poodginać blachę pod katalizatorem żeby mieć przynajmniej minimalny ruch klucza. To sie niemiaszkom nie udało
[size=200][b]Bear Lock do VW[/b][/size] - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1896184#1896184
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 119 gości