Przeklęty automat...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Mlody_ndm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 00:20
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Kontakt:

Przeklęty automat...

Post autor: Mlody_ndm » czw lip 31, 2008 08:40

Witam!

Następujący problem.
Pacjent: Passat B4 '96 TDI 110KM (AFN) automat, skrzynia DAB (o ile dobrze pamiętam)
Problem: SKRZYNIA...
Mianowicie jak się rozsypała w marcu, tak do dzisiaj nie idzie jej naprawić, partacz który ją naprawiał wczoraj się poddał - Warsztat Walent pod w Siedliskach pod Piasecznem nie polecam- twierdzi że do wymiany jest płyta sterująca i nie może takiej nigdzie dostać, a już raz ją wymianiał, podobnie jak jakieś 3/4 skrzyni...
Obecnie objaw jest tak że są biegi 1,2,3,R,N,D ale dopóki nie wrzuci 4, jak wrzuci 4, to każde wciśnięcie gazu powoduje rozpięcie biegu, jak go rozpędzić na max na 3, a potem wrzucić D i jak wrzuci 4 bardzo powolutku rozpędzać to bez problemu i 160km/h jedzie (szybciej nie próbowałem) ale jak tylko dać gazu więcej niż tylko położyć na nim nogę rozpina...

I nie wiadomo co z tym zrobić.

Passat jest generalnie mojego brata, on miał go już tak dość bo ciągle stał w warsztacie że kupił w międzyczasie Bore, a że Passata mu żal bo w sumie fajny jest a przy jego pracy duże kombi się czasem przydaje, to stwiedził że przecież nie sprzeda go w takim stanie bo raz że ciężko będzie go w tym stanie sprzedać, dwa że ile by za niego wziął, i chce go naprawić a potem się będzie martwił, proponował mi nawet że ja sobie będę nim jeździł.

I teraz dwa pytania:

Zna ktoś dobrego, zdrowego psychicznie fachowca (ale prawdziwego) od skrzyń biegów w okolicach ok. 100 km od Warszawy?

Wie ktoś jak by wyglądała przeróbka tego sprzętu na manual?
Co by trzeba było wymienić? Skrzynie, półosie, pedały, lewarek i co więcej?
Co z komputerem?


Mlody http://www.jetta.org.pl
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186633]Mój Ventyl TDY[/url] [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/299274.html][img]http://images.spritmonitor.de/299274.png[/img][/url]
[b]Kupię dekielek do felg Votexa![/b]

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw lip 31, 2008 08:50

Instalacja skrzyni biegów jest do wypięcia, manuala trzeba brać z półosiami i mechanizmem zmiany biegów, pedały są potrzebne, sprzęgło i pewnie wysprzęglnik bo jest hydro. Najlepiej to kupić rozbitego paska i reszte co zostanie sprzedać, ale można i kilka dni poświęcić i kupić całość w Słomczynie na giełdzie :helm: Gorące oferty są od godziny 4,30 do 6 rano. Zawsze na telefon można zamówić wszystko co tylko interesuje.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » czw lip 31, 2008 12:13

ja mam dobrego szpenia od automatów ale 200km od wawy


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » czw lip 31, 2008 15:55

Ja myślę, że z automatem wszystko jest ok, tylko elektronika szwankuje. Potrzebny dobry elektronik z wiedzą na temat działania automatów.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

albert1973
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
Lokalizacja: Elblag
Kontakt:

Post autor: albert1973 » czw lip 31, 2008 19:05

mialem automat i przerobilem na manuala - jesli chodzi o wyskakiwanie biegu to mialem podobnie powodem bylo to ze "fachowiec" wymienil mi ojej a filtru juz nie przeczyscil w skrzyni i podczas jazdy wyskakiwala mi 3 z czasem kolejne bo nie bylo smarowania -olej po prostu nie plynal dalej przez filtr z takiej siatki. a co do przekladki to tak jak powiedzial kolega wyzej -kupic lepiej rozwalonego i przelozyc -dodatkowo tylko musisz podlaczyc swiatla wsteczne -ja w golfie mialem kostke pod wykladzina pod lewarkiem zmiany biegow (2 dni spokojnej pracy i gotowe)



Awatar użytkownika
nerlst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 00:21
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: nerlst » czw lip 31, 2008 19:16

Napisz na PW do założyciela tego wątku może coś poradzi.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#1531045

pzdr
Ostatnio zmieniony czw lip 31, 2008 19:16 przez nerlst, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130709&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » pt sie 01, 2008 11:16

a ja proponuje kupic automat i wstawic działajcy


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
Mlody_ndm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 00:20
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Mlody_ndm » ndz sie 03, 2008 15:48

Wiesz Fahoo, kupić zawsze można, pytanie na co się trafi, bo wymienić trupa na jeszcze gorszego to nie problem.
Ale chyba będzie trzeba tak zrobić...


Mlody http://www.jetta.org.pl
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186633]Mój Ventyl TDY[/url] [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/299274.html][img]http://images.spritmonitor.de/299274.png[/img][/url]
[b]Kupię dekielek do felg Votexa![/b]

albert1973
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
Lokalizacja: Elblag
Kontakt:

Post autor: albert1973 » ndz sie 03, 2008 16:03

automat mozna sprawdzic czy jest dobry czy nie - w starych ksiazkach od audi byl przyklad silnik 1,8 90 KM i 3 rodzaje skrzyn , nalezalo sie przejechac pare kilometow i wcisnac hamulca do spodu ustawic D i gaz do spodu -tak przez 5 sek nastepnie odjac gazu i po 10 sek zrobic to jeszcze raz i zobaczyc w jakim zakresie obrotow pracuje silnik i tam bylo okolo 2200-2500 obr/min im blizej granicy 2200obr/min tym skrzynia byla w lepszym stanie -ale to bylo w starszych modelach (do kazdej skrzyni byl inny przedzial obrotow)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 492 gości