1.4 AEX przerywa, gasnie, nie chce odpalic

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

gurtaz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: sob lip 07, 2007 09:18
Lokalizacja: Wojkowice
Kontakt:

1.4 AEX przerywa, gasnie, nie chce odpalic

Post autor: gurtaz » śr lip 30, 2008 12:00

Witam

Mam nastepujacy problem. Golf mk3 1,4 AEX

pewnego dnia po odpaleniu przejechalem z 20 metrow i zgasl, w ogole nie chcial odpalic, zaciaglem go mechanika ktory stiwerdzil ze w kompie cos jest nie tak i niby naprawil... ale sytuacja dalej sie powtarza, 1 dzien golfik smiga jak nalezy na nastepny zdycha... ciezko odpalic, jak juz odpali to po dodaniu gazu gasnie, podczas jazdy przy wcisnieciu mocno gazu zaczyna go dlawic i gasnie...

Panowie co to moze byc? Wyczytalem gdzies ze przyczyna moze byc uszkodzony czujnik halla... ale na kompie nie wywala zadnych bledow... Prosze o pomoc bo juz prawie miesiac bez samochodu jestem bo ten mechanik to jedna wielka pomyłka...
Ostatnio zmieniony pt sie 01, 2008 09:57 przez gurtaz, łącznie zmieniany 1 raz.


moje mk4 prawie us SDI :P http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=433536

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » śr lip 30, 2008 13:27

A jak nie chce palić to sprawdzałeś czy ma iskrę ?
Czujnik Halla bardzo łatwo sprawdzić byle woltomierzem, na forum kilkakrotnie opisywałem jak (sprawdzić czy na pewno jest padnięty).

P.S
Jakieś pół roku temu kumplowi w AEX też padł ten czujnik, diagnoza trwała może z 5 minut od podniesienia maski.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

gurtaz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: sob lip 07, 2007 09:18
Lokalizacja: Wojkowice
Kontakt:

Post autor: gurtaz » śr lip 30, 2008 22:34

zodiak pisze:Czujnik Halla bardzo łatwo sprawdzić byle woltomierzem
jezeli mozesz to podeslij na PW jak to dokladnie zrobic ;)


moje mk4 prawie us SDI :P http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=433536

Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » śr lip 30, 2008 22:50

a jak gaśnie to gaśnie wszystko łącznie z kontrolkami?? Może kostka stacyjki gdzie nie styka i rozłańcza - jest to bardzo częsta przyczyna


Obrazek

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » śr lip 30, 2008 23:00

Wpinasz się pomiędzy plus akumulatora a środkowy przewód w kostce Halla, (wyjmujesz przewód WN z cewki żeby silnik nie zaskoczył) i na włączonym zapłonie obracasz wałem silnika ("dla szybkości działania" bo przecież czas się liczy można delikatnie przesuwać autem na włączonym wysokim biegu) patrzysz czy na mierniku pojawia sie na przemian napięcie zasilania (około 12V) i "zero" (no nie dokładnie musi być zero, jakieś minimalne wskazania mogą być). Jeśli wskazania są prawidłowe to czujnik Halla działa, jeśli brak zmian napięcia to padaka.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

gurtaz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: sob lip 07, 2007 09:18
Lokalizacja: Wojkowice
Kontakt:

Post autor: gurtaz » śr lip 30, 2008 23:26

Lukasz_mk2 pisze:a jak gaśnie to gaśnie wszystko łącznie z kontrolkami??
wydaje mi sie ze kontrolki nie gasna bo jak probuje odpalic ponownie to swieci ale w momencie zgasniecia silnika nie zauwazylem


moje mk4 prawie us SDI :P http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=433536

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 420 gości