aparat zapłonowy help

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Pawel_sz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 15:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

aparat zapłonowy help

Post autor: Pawel_sz » wt lip 29, 2008 20:52

witam panowie kolejny problem ulamala mi sie lapa od aparatu zaplonowego samochodzik golf 2 gti oznaczenie silniczka to PL kupilem 2 aparat zapłonowy i problem polega na tym ze nie moge za chiny odpalic furexa raz na jakis czas strzela w dolot i nic wiecej na benzynie i na gazie to samo sie dzieje niestyety nie mam lampy stroboskopowej

ma ktos pomysl co moze byc nie tak czujnik hella na moim aparacie zapłonowym starym jest troszeczke w innym polozeniu ma to jakies znaczenie wzgledem kabli


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/09f ... 7cda3.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/91c ... 70a04.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ac8 ... 3376b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dcd ... 898ef.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/044 ... f3cd3.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/534 ... 84def.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/290 ... 9692a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b58 ... 05bd3.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8cc ... a70c7.html



Awatar użytkownika
nerlst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 00:21
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: nerlst » wt lip 29, 2008 22:15

Musisz kupić taki sam aparat zapłonowy jaki miałeś, ten jest inny i pewnie dlatego auto nie chce odpalić, sprawdź czy czujnik Halla działa w aparacie który kupiłeś.


pzdr


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130709&postdays=0&postorder=asc&start=0

Pawel_sz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 15:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Pawel_sz » wt lip 29, 2008 22:27

to jest od kr silniczka a ja mam pl myslalem ze to roznicy nie robi jak chodzi o aparat



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » wt lip 29, 2008 22:28

Nie ważne w jakim miejscu na aparacie jest zamontowane złącze czujnika. Ważne żeby przy takim samym położeniu "pazurków" (te co się zazębiają o wałek rozrządu) palec i szczeliny na koszyczku były w takim samym położeniu.


Też sugeruję sprawdzić czujnik Halla i w jak padnięty to przełożyć ze starego.

[ Dodano: Wto Lip 29, 2008 22:29 ]
Pawel_sz pisze:to jest od kr silniczka a ja mam pl myslalem ze to roznicy nie robi jak chodzi o aparat
Bo nie robi, nawet od 9A mógłbyś założyć. ;)


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Pawel_sz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 15:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Pawel_sz » wt lip 29, 2008 22:43

popatrzylem na te aparaty i wlaek jest tak narysuje

Obrazek

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 2900a.html



Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » wt lip 29, 2008 22:52

Ustaw silnik na znaki, aparat palcem na przewód pierwszego cylindra i ma odpalić :bigok: . Jak nie pali tzn, że ten aparat jest niesprawny



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » wt lip 29, 2008 22:55

Nie za bardzo kumam te rysunki, możesz walnąć foty aparatów leżących koło siebie ale tak żeby te ząbki (zazębiające się o wałek) były w takim samym położeniu. No i wtedy palec powinien być w takim samym położeniu względem obudowy to po pierwsze, jeśli nie są (choć wątpię jeśli jest to aparat z KR) to aparat może być przestawiony np. "o jeden gar" i wtedy należałoby zmienić ("przesunać" ) odpowiednio kable na kopułce.

Ale aparaty powinny pasować z każdej 16-ki 1,8-2,0 poza ABF oczywiście ;)

[ Dodano: Wto Lip 29, 2008 23:02 ]
KR i PL mają IDENTYCZNE numery aparatów.

Jakie są numery na Twoich aparatach ?


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt lip 29, 2008 23:03

w każdym razie zobacz czy pojawia się iskra na kablu WN wychodzącym z cewki. Jeśli jest to widać albo na tym innym aparacie impuls z halla pojawia się nie w tym momencie co trzeba dla twojego silnika, albo palec i stara kopułka nie współgrają ze sobą, albo obie te rzeczy na raz. I w tej sytuacji nie masz chyba co się z tym męczyć, bo trzeba by zmienić ustawienie przesłony od halla i/albo zmnienić ustawienie kopułki likwidując ząbek ustalający. Lepiej zdobądź taki aparat jak należy a póki co załóż jakoś stary. Wykombinujesz jakieś mocowanie zamiast tego złamanego zaczepu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » wt lip 29, 2008 23:06

Po mojemu to albo ma padniętego Halla albo przebicie na palcu. Mechanicznie wszystkie aparaty od szesnastek z tamtych roczników są takie same.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Pawel_sz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 15:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Pawel_sz » wt lip 29, 2008 23:12

co do rysunkow 1 od gory co narysowalem przedstawia

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b58 ... 05bd3.html

ten nizej co narysowalem

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/534 ... 84def.html

nr sa inne
takie ja mialem
030 905 205 ab
lub 0237521061
lub 6y z415

a ten co kupilem
0237521022
lub jh4
lub dt-200

tyle jest napiasalne na tych aparatach zaplonowych



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt lip 29, 2008 23:29

to miałeś aparat z golfa trójki silnik AEA (ETKA tak podaje). Żeby to działało to wydaje mi się ktoś musiał coś zmodyfikować w ustawieniach. Wałka albo nie wiem już jak


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » wt lip 29, 2008 23:30

Coś mi się wydaje że kupiłeś aparat z......... jakiegoś małolitrażowego Seata.
To dt-200 mi się tak "dziwnie" kojarzy. Widziałem kiedyś na giełdzie taki apratat, na pierwszy rzut oka z 16-tki ale tylko na pierwszy rzut ;).
Czyli kicha, dałeś się zrobić.

[ Dodano: Wto Lip 29, 2008 23:34 ]
Dobrze mi się wydawało, zobacz ten link http://cgi.ebay.pl/Verteiler-BOSCH-0237 ... dZViewItem

To dt-200 mnie naprowadziło bo zapamiętałem to oglądając kiedyś taki aparat na giełdzie (też myślałem że to od 16-tki)


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Pawel_sz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 15:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Pawel_sz » wt lip 29, 2008 23:56

jutro to oddam mam nadzieje :blush:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 129 gości