regulacja wysokości świateł (xen)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Tomek_Golf_V
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 00:41
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

regulacja wysokości świateł (xen)

Post autor: Tomek_Golf_V » pt lip 25, 2008 20:07

Witam, mam taki problem- seryjnie w swoim aucie miałem zwykłe lampy i zamieniłem je na xenony. W zwykłych lampach działała regulacja wysokości góra dół ale po zmianie nie działa ponieważ są inne silniczki i te od zwykłych lamp nie pasują. Czy wie kotś może czy można dokupić takie silniczki żeby działał regulacja lamp xenonowych? może ktoś już miał ten problem? jeżeli tak to jeszcze chciałbym żeby podał mniej więcej koszt zamontowania tych silniczków o ile się wogóle da. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » pt lip 25, 2008 22:19

Fabryczne ksenony nie mają ręcznej regulacji wysokości świecenia, one poziomują się same na podstawie sygnału z czujnika przechyłu auta który jest umieszczony na lewym przednim wahaczu. :hmm:
Jesłi tego nie masz łącznie z całą wiązką to ratuje Cię tylko pomysłowość w działaniu. :bigok:
Pszukaj na forum, kiedyś czytałem kilka bardzo dobrych postów na temat przeróbki świateł na ksenony . :chytry:


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Tomek_Golf_V
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 00:41
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Tomek_Golf_V » pt lip 25, 2008 22:29

no własnie nie mam takiego czujnika bo miałem zwykle lampy z ręczną regulacją i założyłem xen... słyszałem że można zrobić to samopoziomowanie ale nie wiem czy to prawda czy to tak ktoś sobie wymyślił idać tokiem myslenia że wszystko da się zrobić



Awatar użytkownika
spec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: śr lip 04, 2007 08:32
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: spec » sob lip 26, 2008 10:05

Czyli następny kierowca z oczojebnymi światłami na drodze...


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Tomek_Golf_V
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 00:41
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Tomek_Golf_V » sob lip 26, 2008 11:56

są ustawione na stacji diagnostycznej więc nie ma problemu. Zamiast takich komentarzy wole żeby się odezwał ktoś kto wie jak zrobić samopoziomowanie bo komentarez typu tego powyżej są zbędne



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » sob lip 26, 2008 15:28

Sam nie jesteś w stanie zrobić samopoziomowania, a przełożenie z innego auta to też nie jest tak hop-siup i przełożone. :grin:
Szukaj na forum tak jak Ci pisałem, na pewno coś znajdziesz :pub: ten temat był już poruszany, no chyba że ktoś gdzieś już ma gotowy projeky i się z Tobą podzieli :hmm:

[ Dodano: 26 Lip 2008 15:35 ]
Tomek_Golf_V pisze:są ustawione na stacji diagnostycznej więc nie ma problemu.
Nie ma problemu gdy jedziesz SAM, gdy zabierzesz czterech pasażerów,lub pojedziesz pod górke to dla innych kierowców będziesz tak jak napisał
mdamian86 pisze:Czyli następny kierowca z oczojebnymi światłami na drodze...
Ostatnio zmieniony sob lip 26, 2008 15:39 przez mariusz75, łącznie zmieniany 1 raz.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » sob lip 26, 2008 16:20

Tu jest porada:

http://furmanka.blogspot.com/2007/12/mk ... aniem.html


Z tego co czytam to są 2 czujniki samopoziomowania - drugi jest z tyłu.


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Tomek_Golf_V
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 00:41
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Tomek_Golf_V » ndz lip 27, 2008 14:53

jak jade pod górke to czy mam regulacje czy nie to i tak będę oślepiał bo przecież co 30 sekund nie będę ustawiał świateł a nasz kraj jednak nie jest równy jak stół:)



maluszek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: śr sty 17, 2007 00:45
Lokalizacja: Z daleka

Post autor: maluszek » pt lis 21, 2008 22:28

Tomek_Golf_V pisze:jak jade pod górke to czy mam regulacje czy nie to i tak będę oślepiał bo przecież co 30 sekund nie będę ustawiał świateł a nasz kraj jednak nie jest równy jak stół:)
Automatyczne ustawianie świateł działa w momencie uruchomienia silnika. Światła są ustawiane w zależności od obciążenia przedniej i tylnej osi. W czasie jazdy już nic się nie zmienia. Jak jedziesz pod górę, to i tak będziesz oślepiał. Każdymi światłami.

Dopasować silniczków z xenonów do ręćznego sterowania się nie da. Zupełnie inne sterowanie i zupełnie inne sygnały. Halogeny są sterowane analogowo potencjometrem, xenony są sterowane cyfrowo poziomem wypełnienia. Xenony mają oddzielny kontroler do sterowania wysokością i dwa czujniki przy zawieszeniu. Reszta opisana w linku powyżej.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 197 gości