pęknięte łapy, wypust na bloku, osłona, silnik opadnięty

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

korcla
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt lip 15, 2008 21:39
Lokalizacja: Kraków

pęknięte łapy, wypust na bloku, osłona, silnik opadnięty

Post autor: korcla » pt lip 25, 2008 00:27

Witam, mam powazny problem z moim Golfem V 1.9 TDI, 2005 rok, prosze o rade jestem laikiem /nawet w nazwach części/.
Zrobilam u mechanika serwis: wymiana oleju, filtrów, i paska rozrzadu /175 000km przejechane/. Po serwisie, przejechałam 500km, coś zaczęło stukać przy skręcie, a pewnego dnia gdy odpaliłam silnik zaczął dziwnie piszczec. Okazało się ze Mechanik "zapomniał" dokręcić mojego silnika. W kolejnym serwisie do kt pojechałam z wyjącym autem po otworzeniu przedniej klapy stwierdzili że:
- silnik opadł
- pękło "ucho na bloku"
- pęknięte są łapy
- wypust na bloku
- rozrząd do wymiany
- oraz pęknieta osłona silnika

Moje pytanie jest takie, nie patrząc na koszty, czy warto naprawiać silnik?czy też wymienić na nowy?czy kupić używany i wymienic?
oraz kto powinien ponieść koszty tej wymiany??
Samochód przez cały czas był serwisowany w VW za granicą, bezwypadkowy oraz był bezusterkowy. Proszę o radę bo nie wiem jaka decyzja będzie najlepsza?
Dziękuję.



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pt lip 25, 2008 00:33

Jesli niezalezny rzeczoznawca stwierdzi ze wine ponosi mechanik, udajesz sie do sadu, lub bierzesz z soba kilku stanowczych kolegow i wyjasniasz sprawe z mechanikiem


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Re: pęknięte łapy, wypust na bloku, osłona, silnik opadnięty

Post autor: norek111 » pt lip 25, 2008 00:35

korcla pisze:Witam, mam powazny problem z moim Golfem V 1.9 TDI, 2005 rok, prosze o rade jestem laikiem /nawet w nazwach części/.
Zrobilam u mechanika serwis: wymiana oleju, filtrów, i paska rozrzadu /175 000km przejechane/. Po serwisie, przejechałam 500km, coś zaczęło stukać przy skręcie, a pewnego dnia gdy odpaliłam silnik zaczął dziwnie piszczec. Okazało się ze Mechanik "zapomniał" dokręcić mojego silnika. W kolejnym serwisie do kt pojechałam z wyjącym autem po otworzeniu przedniej klapy stwierdzili że:
- silnik opadł
- pękło "ucho na bloku"
- pęknięte są łapy
- wypust na bloku
- rozrząd do wymiany
- oraz pęknieta osłona silnika

Moje pytanie jest takie, nie patrząc na koszty, czy warto naprawiać silnik?czy też wymienić na nowy?czy kupić używany i wymienic?
oraz kto powinien ponieść koszty tej wymiany??
Samochód przez cały czas był serwisowany w VW za granicą, bezwypadkowy oraz był bezusterkowy. Proszę o radę bo nie wiem jaka decyzja będzie najlepsza?
Dziękuję.
zmienić mechanika



Awatar użytkownika
majorr92
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 288
Rejestracja: ndz cze 17, 2007 16:29
Lokalizacja: Jarosław/Milton Keynes
Kontakt:

Post autor: majorr92 » pt lip 25, 2008 00:35

Napisałaś ze pęknięte są łapy to ci się szykuje jeszcze spawanie łap w komorze silnika

[ Dodano: 24 Lip 2008 23:37 ]
Gitner pisze:esli niezalezny rzeczoznawca stwierdzi ze wine ponosi mechanik, udajesz sie do sadu, lub bierzesz z soba kilku stanowczych kolegow i wyjasniasz sprawe z mechanikiem
Tu kolega ma racje ja bym tak zrobił. Twój samochodzik ma dopiero 3 latka i części nie są tanie do niego


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=112665/]MÓJ Golfik[/url]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228858.html][img]http://images.spritmonitor.de/228858.png[/img][/url]
[url=http://rycerze.wp.pl/?ac=vid&vid=176135446/]Fajna Gra[/url]

korcla
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt lip 15, 2008 21:39
Lokalizacja: Kraków

Post autor: korcla » pt lip 25, 2008 00:42

Dzieki. mechanik przyznal sie do "błędu" tylko chyba nie zamierza ponieść wszystkich kosztów naprawy. Ja obstaję przy wymianie silnika na nowy. Początkowo myslałam, żeby mi w salonie wyliczyli ile traci silnik na wartości przy przebiegu 175 000km w 3 lata...i dopłaciłabym tą różnicę /większość kosztów pokryłby mechanik/, ale z drugiej strony nie prosiłam sie o nowy silnik!bo stary był wyśmienity. Naprawiać i dłubać nie chcę w silniku, bo coś co jest naprawiane nie ma już takiej samej wartości jak i jakości. Natomiast wymiana silnika na uzywany...tego tez się "boję", żeby nie wymienic obecnego na gorszy, bo glofy V to stosunkowo młode auta, dlatego tez silniki które są w sprzedaży to wydaje mi sie że pochodzą z samochodów wypadkowych. Bo kto sprzedaje silnik z dobrego samochodu??i co tu zrobic??:O(



Awatar użytkownika
majorr92
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 288
Rejestracja: ndz cze 17, 2007 16:29
Lokalizacja: Jarosław/Milton Keynes
Kontakt:

Post autor: majorr92 » pt lip 25, 2008 00:46

korcla pisze:w sprzedaży to wydaje mi sie że pochodzą z samochodów wypadkowych
jak byś znalazła golfa z małym przebiegiem i co był stuknięty tylko z tyłu to można taki używany silniczek kupić


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=112665/]MÓJ Golfik[/url]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228858.html][img]http://images.spritmonitor.de/228858.png[/img][/url]
[url=http://rycerze.wp.pl/?ac=vid&vid=176135446/]Fajna Gra[/url]

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » pt lip 25, 2008 00:50

majorr92 pisze:
korcla pisze:w sprzedaży to wydaje mi sie że pochodzą z samochodów wypadkowych
jak byś znalazła golfa z małym przebiegiem i co był stuknięty tylko z tyłu to można taki używany silniczek kupić
wszystkie mają mały przebieg



korcla
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt lip 15, 2008 21:39
Lokalizacja: Kraków

Post autor: korcla » pt lip 25, 2008 00:50

a w jaki sposób się sprawdza "jakość i stan" używanego silnika???



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » pt lip 25, 2008 00:52

korcla pisze:a w jaki sposób się sprawdza "jakość i stan" używanego silnika???
dla laika nie do okreslenia



korcla
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt lip 15, 2008 21:39
Lokalizacja: Kraków

Post autor: korcla » pt lip 25, 2008 00:58

ja sie kompletnie nie znam, dlatego tez najlepszym rozwiazaniem dla mnie jest wstawienie nowego silnika, bo wtedy mam gwarancje...ze nie władowałm w auto jakiegoś badziewia
...jestem zła i bezradna bo miałam dobre auto a wyjechałam po serwisie wrakiem...:O(
mam jeszcze pytanie, czy firmy ubezpieczeniowe pokrywaja moze koszty wymiany silnika jezeli ma sie pakiet ac???czy to jakas abstrakcja???



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » pt lip 25, 2008 01:04

jesli chodzi o nowy silnik to szkoda zdrowia

[ Dodano: 25 Lip 2008 01:12 ]
lepiej zadbac o urode


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
kruczy09
VMKoluszki
VMKoluszki
Posty: 110
Rejestracja: sob lip 19, 2008 18:44
Lokalizacja: Koluszki / Łódź
Kontakt:

Post autor: kruczy09 » pt lip 25, 2008 09:57

Otoz to :okej:


[b]VmKoluszki[/b]
Pozdr_by_Kruczy

[b]Mój Luby :dol:[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252639

_Interpunkcja wiele wyjaśnia_

korcla
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt lip 15, 2008 21:39
Lokalizacja: Kraków

złe wieści

Post autor: korcla » sob lip 26, 2008 10:50

Dziekuje wszystkim za rady :O)
Niestety moje sreberko musi mieć zmieniony silnik, doszłam do wniosku ze nie moge sobie pozwolić na to by wymieniono silnik na używany. Zawsze mogę trafić na gorszy niż mam teraz /tzn. po wymianie części/. Tylko teraz musze powiadomic mechanika, ze szarpnie go po kieszeni na sume 15 000pln...cięzka sprawa....



Awatar użytkownika
piekarnik-84
LpG PoVWeR
LpG PoVWeR
Posty: 113
Rejestracja: pn lis 19, 2007 20:58
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Post autor: piekarnik-84 » sob lip 26, 2008 14:05

jestem ciekawy czy mechanior pojdzie na to daj znac jak tam postepy...


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=281817/]MOJE MK3...[/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 222 gości