Problem z mułowatym silnikiem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

W@luś
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn lip 21, 2008 20:43
Lokalizacja: Wlkp
Kontakt:

Problem z mułowatym silnikiem

Post autor: W@luś » pn lip 21, 2008 20:58

Witam wszystkich serdecznie!

Niedawno dołączyłem do posiadaczy VWejów i jest to mój pierwszy post na tym forum.


Mam mały problem: mianowicie posiadam nietypowy (chyba) silnik o oznaczeniu AWG (2.0 8v 115KM).
Nie znalazłem na forum zadnego golfika z tym silnikiem.

Problem polega na tym, że autko jest strasznie mułowwate - przyspieszenie porównywalne do silnika 1.4 albo i mniej. Wiem, że nie mam sondy ale wydaje mi się że to nie jest problem (kumpel niedawno wyciął kata).

Poniżej wykaz błędów z VAG'a:

Obrazek

Co może być tego przyczyną?
Czy czujnik położenia wałka rozrządu to to samo co czujnik Halla?
Gdzie go można znaleźć (prosiłbym o jakieś zdjęcie poglądowe)?
Czy Posiadacie jakiekolwiek informacje o silniku AWG?


Jeżeli napisałem coś nie tak albo zadałem za dużo pytań na raz to przepraszam :D



majki75
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 14:50
Lokalizacja: okolice Opola

Post autor: majki75 » pn lip 21, 2008 23:38

W@luś pisze:Czy czujnik położenia wałka rozrządu to to samo co czujnik Halla?
Gdzie go można znaleźć (prosiłbym o jakieś zdjęcie poglądowe)?
Tak czujnik hallotronowy to właśnie ten odczytujący obroty wałka rozrządu. Zwykle montowanym nad wałkiem lub w aparacie zapłonowym.
Można jeździć z uszkodzonym czujnikiem ale komputer pracuje w trybie zastępczym - sterownik nie może stwierdzić w którym cylindrze następuje zapłon. To wpływa na osiągi auta.
Uszkodzona sonda lambda - nie jest możliwe optymalne dobranie składu mieszanki - pewnie jest zbyt uboga, to powoduje obniżenie mocy silnika.

Napraw te podstawowe elementy, a jak nie pomoże to wróć z pytaniami na forum.


majki

W@luś
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn lip 21, 2008 20:43
Lokalizacja: Wlkp
Kontakt:

Post autor: W@luś » śr lip 23, 2008 18:57

Dzięki wielkie za odpowiedź!
Postaram się jak najszybciej usunąć usterki. Mam nadzieję, że osiągi się poprawią.

Jeszcze mam pytanie odnośnie jakichkolwiek informacji na temat mojego silnika. Posiada ktoś takowe?


Acha i jeszcze jedno: jak mogę w domowych warunkach sprawdzić, czy sam czujnik Halla jest ok?

Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony śr lip 23, 2008 18:59 przez W@luś, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Mil4n
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob maja 31, 2008 21:41

Post autor: Mil4n » śr lip 23, 2008 20:57

W@luś,myślę że to będzie pomocne :grin:

Czujnik Halla
Ostatnio zmieniony śr lip 23, 2008 21:01 przez Mil4n, łącznie zmieniany 2 razy.


VW Daje radę !!!

majki75
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 14:50
Lokalizacja: okolice Opola

Post autor: majki75 » śr lip 23, 2008 23:53

W@luś pisze:Acha i jeszcze jedno: jak mogę w domowych warunkach sprawdzić, czy sam czujnik Halla jest ok?
Było o tym kilka postów wcześniej: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=179861


majki

W@luś
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn lip 21, 2008 20:43
Lokalizacja: Wlkp
Kontakt:

Post autor: W@luś » czw lip 24, 2008 17:05

Mil4n, Wielkie dzięki za skan!

Skorzystałem z niego i sprawdziłem wtyk. Niestety napięcie pomiędzy wtykiem 1 i 3 wynosi 12V (równiutko z napięiem akumulatora) a powinno od 4.5V do 5.5V także VAG ma racje, że czujnik poza zakresem :(
Z kolei przy sprawdzaniu styku 3 rezystancja nie powinna być większa niż 1.5 Ohm a ja mam powyżej 500 Ohm :shock:
Kiedy podłączyłem styk 2 z masą, na moim mierniku pojawił się akumulatorek i "jedynka...

Niestety nadal nie sprawdziłem czujnika Halla (zatrzymałem się na samym wtyku).
I mam kolejne pytaniai prośbę: jest jakaś opcja, żeby do tych styków podłączyć kable "na krótko", żeby tylko usunąć błąd z kompa i sprawdzić czujnik?

Uprzejmie proszę o schemat instalacji.

I z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi :)
Ostatnio zmieniony czw lip 24, 2008 18:15 przez W@luś, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 260 gości