![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Przewód ok 1mm - 1.5 mm średnicy i o długości 6 metrów
Zaczynamy moda
![satan :satan:](./images/smilies/satan.gif)
Demontujemy poszycie klapy - stosujemy zwykły płaski śrubokręt podważając te plastikowe kołki (5 sztuk)
Zaczynamy od wywiercenia otworów na siłownik i jego montażu wcześniej jak się da zdejmujemy głowiczkę - ułatwi nam to znacznie późniejszą pracę. Zdejmujemy cięgno od przycisku w klapie (ponownie użyjemy śrubokręta) i stosując kombinerki wyginamy pręt do zbliżonego wyglądu co na foto ZIELONA strzałka . Musimy go wygiąć ale przytrzymujemy jego stronę podłączoną do zamka w klapie bo może z wyskoczyć z tego plastiku - da się go włożyć z powrotem ale się namęczymy przy tym, mi zajęło ok 5 minut - przypadek albo taka zręczność
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Po wyprofilowaniu nasuwamy głowiczkę i zatrzaskujemy w siłowniku ( ostrożnie z przykładaną siłą aby nie uszkodzić siłownika).
![Obrazek](http://images32.fotosik.pl/318/d35b0295bb7212d9m.jpg)
Wymontowujemy zamek i rozbieramy do samej wkładki. (zanaczone czerwonaymi X-ami pozbywamy sie.
![Obrazek](http://images34.fotosik.pl/319/d430facc27dffd6cm.jpg)
Wciskając "włącznik" z ciągamy zabezpieczenie śrubokrętem i szlifierką spiłować na gładko
oraz usuwamy wystający "dzyndzel" (normalnie służy do zamykania i otwierania kluczem klapy - na 1 foto jest on cały jeszcze nie zeszlifowany NIEBIESKA strzałka.
NIEBIESKA strzałka - pokazuje co będzie potrzebne
ZIELONA - jak ma wyglądać po spiłowaniu
CZERWONA - co musimy usunąć (choć nie koniecznie bo mozemy to zrobić nawet na samym końcu lub pozostawić)
![Obrazek](http://images31.fotosik.pl/325/d91d84c4b25a1c44m.jpg)
Widok włącznika (może być każdy inny aby dał sie zamontować i wytrzymywał ok 4A prądu)
![Obrazek](http://images34.fotosik.pl/319/81bbcbbbe778f4a5m.jpg)
Kilka wspomnianych na początku elementów które wyszperałem
![Obrazek](http://images32.fotosik.pl/318/511fbf123c66a33fm.jpg)
Jak każdy zauważył jeden otwór jest rozpiłowany ... żeby przy max wciśnięciu nic nie uszkodzić musiałem go odsunąć troszkę.
![Obrazek](http://images32.fotosik.pl/318/e3bf5f8126e0a8a9m.jpg)
Włącznik skręcony i ustawiony tak aby nie nie był zniszczony oraz żeby nie uszkodzić go przy max wcisku.
![Obrazek](http://images24.fotosik.pl/252/694af265bf03cebfm.jpg)
![Obrazek](http://images31.fotosik.pl/325/c3dcb658804ade67m.jpg)
No i składamy
![Obrazek](http://images29.fotosik.pl/252/f553093d42a90977m.jpg)
Czerwona strzałka ukazuje usunięte ramie we włączniku które już nam się nie przyda.
![Obrazek](http://images33.fotosik.pl/326/0db93bdd89e9bb4dm.jpg)
Widok już po podłączeniu kabli
![Obrazek](http://images33.fotosik.pl/326/ed4a7941ef4999b3m.jpg)
![Obrazek](http://images33.fotosik.pl/326/62a1ef7649800e98m.jpg)
![Obrazek](http://images26.fotosik.pl/252/3c2d6749a1f894f2m.jpg)
Pozostało jedynie przeprowadzić przewód sterujący siłownikiem
FILMIKI:
Działanie siłownika w aucie patrząc od wewnątrz
http://rapidshare.com/files/131188075/P ... _toWMV.wmv
Wygląd i działanie włącznika po jego zmianie
http://rapidshare.com/files/131189147/P ... _toWMV.wmv
przeciągnięcie kabla przez profil zamknięty bagażnika.
![Obrazek](http://images31.fotosik.pl/325/2b1a1c2fc38e3333m.jpg)
![Obrazek](http://images31.fotosik.pl/325/25af56fd45c2e027m.jpg)
![Obrazek](http://images33.fotosik.pl/326/d207cbd996496218m.jpg)
![Obrazek](http://images33.fotosik.pl/326/e1525094584b422em.jpg)
![Obrazek](http://images30.fotosik.pl/252/1393cc73b0d969e7m.jpg)
![Obrazek](http://images32.fotosik.pl/318/05b37cb772858685m.jpg)
![Obrazek](http://images33.fotosik.pl/326/8059c39168e204c1m.jpg)
![Obrazek](http://images26.fotosik.pl/252/29b0eb43d0f191c1m.jpg)
![Obrazek](http://images32.fotosik.pl/318/b0dc7e441bb215c1m.jpg)
![Obrazek](http://images32.fotosik.pl/318/cdcc4caea6f30d13m.jpg)
![Obrazek](http://images25.fotosik.pl/251/444fd886d05b8eabm.jpg)
![Obrazek](http://images33.fotosik.pl/326/6019ec8aa5193fb9m.jpg)
![Obrazek](http://images23.fotosik.pl/251/a6ca7b459833795em.jpg)
![Obrazek](http://images33.fotosik.pl/326/19ec677846ef832cm.jpg)
![Obrazek](http://images31.fotosik.pl/325/5c67bd39100296a6m.jpg)
![Obrazek](http://images29.fotosik.pl/252/05ca18b896c316a4m.jpg)
![Obrazek](http://images32.fotosik.pl/318/120b30a137c7ab39m.jpg)
Podłączamy pod zasilanie siłowników w centralnym zamku. ( w chwili otwarcia pojawia się w przewodzie 12V.) Natomiast w tylnej klapie podłączamy z siłownika przez nasz włącznik do masy.
Schemat poglądowy centralnego (strzałki wskazują podłączenie tego przewodu do centralnego - zielony albo niebieski (chyba niebieski) w razie pomyłki nic się nie stanie.
![Obrazek](http://images31.fotosik.pl/325/29dd7cb734e9dc5am.jpg)
łączymy ten przewód (+12V) z przewodem siłownika z centralnego zamka.
![Obrazek](http://images30.fotosik.pl/252/023c0c53150d6cb6m.png)
Klapa tylna otworzy się tylko wtedy kiedy wdusimy nasz przerobiony
guzik i wyłączymy alarm (otworzy się wówczas centralny i nasza tylna klapa
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)