Opis montażu siłownika w tylnej klapie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

weryfany
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: sob cze 14, 2008 19:31
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Opis montażu siłownika w tylnej klapie

Post autor: weryfany » pn lip 21, 2008 01:01

Potrzebny jest siłownik (taki z obracaną głowiczką bo najłatwiejszy w montażu), nakrętki, podkładki i włącznik i wkręt do drewna :) (ja pod ręką akurat miałem to co na foto - nie za bardzo było w czym przebierać)
Przewód ok 1mm - 1.5 mm średnicy i o długości 6 metrów

Zaczynamy moda :satan:
Demontujemy poszycie klapy - stosujemy zwykły płaski śrubokręt podważając te plastikowe kołki (5 sztuk)
Zaczynamy od wywiercenia otworów na siłownik i jego montażu wcześniej jak się da zdejmujemy głowiczkę - ułatwi nam to znacznie późniejszą pracę. Zdejmujemy cięgno od przycisku w klapie (ponownie użyjemy śrubokręta) i stosując kombinerki wyginamy pręt do zbliżonego wyglądu co na foto ZIELONA strzałka . Musimy go wygiąć ale przytrzymujemy jego stronę podłączoną do zamka w klapie bo może z wyskoczyć z tego plastiku - da się go włożyć z powrotem ale się namęczymy przy tym, mi zajęło ok 5 minut - przypadek albo taka zręczność :).

Po wyprofilowaniu nasuwamy głowiczkę i zatrzaskujemy w siłowniku ( ostrożnie z przykładaną siłą aby nie uszkodzić siłownika).
Obrazek

Wymontowujemy zamek i rozbieramy do samej wkładki. (zanaczone czerwonaymi X-ami pozbywamy sie.
Obrazek

Wciskając "włącznik" z ciągamy zabezpieczenie śrubokrętem i szlifierką spiłować na gładko
oraz usuwamy wystający "dzyndzel" (normalnie służy do zamykania i otwierania kluczem klapy - na 1 foto jest on cały jeszcze nie zeszlifowany NIEBIESKA strzałka.
NIEBIESKA strzałka - pokazuje co będzie potrzebne
ZIELONA - jak ma wyglądać po spiłowaniu
CZERWONA - co musimy usunąć (choć nie koniecznie bo mozemy to zrobić nawet na samym końcu lub pozostawić)
Obrazek


Widok włącznika (może być każdy inny aby dał sie zamontować i wytrzymywał ok 4A prądu)
Obrazek

Kilka wspomnianych na początku elementów które wyszperałem
Obrazek

Jak każdy zauważył jeden otwór jest rozpiłowany ... żeby przy max wciśnięciu nic nie uszkodzić musiałem go odsunąć troszkę.
Obrazek

Włącznik skręcony i ustawiony tak aby nie nie był zniszczony oraz żeby nie uszkodzić go przy max wcisku.
Obrazek
Obrazek

No i składamy
Obrazek

Czerwona strzałka ukazuje usunięte ramie we włączniku które już nam się nie przyda.
Obrazek

Widok już po podłączeniu kabli
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pozostało jedynie przeprowadzić przewód sterujący siłownikiem

FILMIKI:
Działanie siłownika w aucie patrząc od wewnątrz
http://rapidshare.com/files/131188075/P ... _toWMV.wmv


Wygląd i działanie włącznika po jego zmianie
http://rapidshare.com/files/131189147/P ... _toWMV.wmv

przeciągnięcie kabla przez profil zamknięty bagażnika.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Podłączamy pod zasilanie siłowników w centralnym zamku. ( w chwili otwarcia pojawia się w przewodzie 12V.) Natomiast w tylnej klapie podłączamy z siłownika przez nasz włącznik do masy.

Schemat poglądowy centralnego (strzałki wskazują podłączenie tego przewodu do centralnego - zielony albo niebieski (chyba niebieski) w razie pomyłki nic się nie stanie.

Obrazek
łączymy ten przewód (+12V) z przewodem siłownika z centralnego zamka.
Obrazek

Klapa tylna otworzy się tylko wtedy kiedy wdusimy nasz przerobiony
guzik i wyłączymy alarm (otworzy się wówczas centralny i nasza tylna klapa :bajer: .)
Ostatnio zmieniony pn lip 21, 2008 16:15 przez weryfany, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
rafus
Grupa Świętokrzyska
Grupa Świętokrzyska
Posty: 584
Rejestracja: pn maja 26, 2008 21:39
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna TSK
Kontakt:

Post autor: rafus » pn lip 21, 2008 19:10

dobre dobre, ja tez se zrobie, ale z pilota! :)



weryfany
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: sob cze 14, 2008 19:31
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: weryfany » wt lip 22, 2008 21:17

No jak masz drugi kanał w pilocie to jeszcze lepiej i prościej.

Dodam że przy montażu i podłączeniu siłownik może mieć mało siły gdyż zawiasy w klapie nie podają pełnej masy z pojazdu,ale dopiero zamknięta klapa łączy się zamkiem z masa pojazdu co powoduje prawidłowe jego działanie.
Ostatnio zmieniony czw lip 24, 2008 08:58 przez weryfany, łącznie zmieniany 2 razy.



szczepan 28
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pn lut 18, 2008 20:05
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

??

Post autor: szczepan 28 » śr lip 23, 2008 10:55

witam ja mam zwykły siłownik taki jak do centralki otwieram guzikiem raz nacisne i open tylko niemozna zadługo przytrzymac bo sie spali siłownik :bajer:



weryfany
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: sob cze 14, 2008 19:31
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Re: ??

Post autor: weryfany » czw lip 24, 2008 08:59

szczepan 28 pisze:witam ja mam zwykły siłownik taki jak do centralki otwieram guzikiem raz nacisne i open tylko niemozna zadługo przytrzymac bo sie spali siłownik :bajer:

Podłącz tak jak ja zrobiłem o ile masz centralny z pilotem :bajer:



Awatar użytkownika
sebargs
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn gru 03, 2007 21:34
Lokalizacja: Zbąszyń
Kontakt:

Post autor: sebargs » czw lip 24, 2008 09:44

ja tez mam silownik otwieram go guikiem pod konsola lub osobnym guzikiem na pilocie :bajer:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 507 gości