Swap PN => GU
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Swap PN => GU
Witam
Planuje taki swap i mam pytanie co będzie pasowało ze starego silnika a co będę potrzebował wymienić. Łapy silnika z tego co sie zorientowałem są takie same, bo blok silnika jest taki sam tylko rozwiercony. Chyba, że sie mylę to mnie poprawcie.
UPDATE 16-08-2008=============
Miał być RP a będzie 1.8 na 2EE (zmodyfikowany GU)
Planuje taki swap i mam pytanie co będzie pasowało ze starego silnika a co będę potrzebował wymienić. Łapy silnika z tego co sie zorientowałem są takie same, bo blok silnika jest taki sam tylko rozwiercony. Chyba, że sie mylę to mnie poprawcie.
UPDATE 16-08-2008=============
Miał być RP a będzie 1.8 na 2EE (zmodyfikowany GU)
Ostatnio zmieniony pn sie 18, 2008 02:37 przez Gangst3R, łącznie zmieniany 3 razy.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=158822&start=0]Mój były golf[/url]
-
- Mały gagatek
- Posty: 143
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 00:15
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Mam jeszcz pytanie. Z jakich czujników kożysta monowtrysk, tzn komputer monowtrysku. Sonda lambda, niebieski czyjnik cieczy chłodzącej, czy jeszcze z czegoś?
Czy kolektory dolotowe z silnika PN pasowały by do silnika RP? wtedy można by gaźnik 2EE zostawić i nie będę musiał ruszać wiązki.
[ Dodano: 21 Lip 2008 09:12 ]
piter_golf, jaki dokładnie gaźnik tam siedzi?
Czy kolektory dolotowe z silnika PN pasowały by do silnika RP? wtedy można by gaźnik 2EE zostawić i nie będę musiał ruszać wiązki.
[ Dodano: 21 Lip 2008 09:12 ]
piter_golf, jaki dokładnie gaźnik tam siedzi?
Ostatnio zmieniony pn lip 21, 2008 09:14 przez Gangst3R, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=158822&start=0]Mój były golf[/url]
-
- Mały gagatek
- Posty: 143
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 00:15
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Czyli teoretycznie wiązka była by ta sama jak bym założył do tego 2EE. Do tego nie musiałbym ruszać instalacji gazowej (przy monowtrysku musiałbym kupic inny mikser).
I pytanie jeszcze czy przy gaźnikowcu też jest pompa elektryczna w baku czy jest tak jak w PN, mechaniczna na bloku silnika?
I pytanie jeszcze czy przy gaźnikowcu też jest pompa elektryczna w baku czy jest tak jak w PN, mechaniczna na bloku silnika?
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=158822&start=0]Mój były golf[/url]
-
- Mały gagatek
- Posty: 143
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 00:15
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Jest tylko mechaniczna. Instalacja gazowa to w twoim wypadku nie tylko kupno samego miksera. to także cały komputer sterowania. Choćby dlatego że na gaźniku masz ręczne wypompowanie beny i przełączenie na gaz, a RP już jest automatyczne. Więc tak na prawde musisz pomyśleć co Ci sie bardziej opłaca. Nie możesz też liczyć na to, że zakładając 2ee do 1.8 będzie chodził tak samo jak 1.8 na ori gaźniku
A powiedz mi po co mi sterownik do gazu jak bym chciał monowtrysk? ja mam śrubę do regulacji zamiast silnika krokowego i tak zostanie, mikser inny i ma działać. A co do tego wypalania benzyny, to robi sie to przełącznikiem, ma on poprostu pozycje zero na której odcina i gaz i benzyne. W niczym to nie przeszkadza aby działało to na monowtrysku (tego akurat jestem pewien). Mało tego. Widziałem takie instalacje na śrube w silnika z wielopunktem i działały bardzo dobrze.
Prawdopodobnie zdecyduje sie na założenie do tego wszystkiego gaźnik 2ee i potem na hamownie sprawdzić jak się to będzie miało do mocy silnika. Jak będzie duży spadek mozy to założe wtedy 2e2.
I ostatnie pytanie przed zakupem silnika, czy pompa paliwa od PN wyrobi przy silniku 1.8?
Prawdopodobnie zdecyduje sie na założenie do tego wszystkiego gaźnik 2ee i potem na hamownie sprawdzić jak się to będzie miało do mocy silnika. Jak będzie duży spadek mozy to założe wtedy 2e2.
I ostatnie pytanie przed zakupem silnika, czy pompa paliwa od PN wyrobi przy silniku 1.8?
Ostatnio zmieniony pn lip 21, 2008 13:19 przez Gangst3R, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=158822&start=0]Mój były golf[/url]
-
- Mały gagatek
- Posty: 143
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 00:15
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Silnik zakupiony (1.8 GU) i w związku z tym mam kolejne pytania.
Silnik stał nieużywany przez około 2 lata. Jakie czynności należy wykonać przed pierwszym rozruchem? czy mogło się coś tam zapiec?
Będę napewno ściągał głowice, do tego wymiana uszczelek pod głowicą, pod kolektorami, miską olejową i pokrywą zaworów. Wymiana rozrządu, oleju, płynu chłodniczego i może do tego wymiana uszczelniaczy zaworowych.
Silnik jeżdził na półsyntetyku i prawdopodobnie nie brał zbyt wiele oleju.
Co warto jeszcze zrobić przed montażem silnika w aucie?
[ Dodano: 24 Sie 2008 22:03 ]
Swap zakończony więc temat można zamknąć.
Silnik stał nieużywany przez około 2 lata. Jakie czynności należy wykonać przed pierwszym rozruchem? czy mogło się coś tam zapiec?
Będę napewno ściągał głowice, do tego wymiana uszczelek pod głowicą, pod kolektorami, miską olejową i pokrywą zaworów. Wymiana rozrządu, oleju, płynu chłodniczego i może do tego wymiana uszczelniaczy zaworowych.
Silnik jeżdził na półsyntetyku i prawdopodobnie nie brał zbyt wiele oleju.
Co warto jeszcze zrobić przed montażem silnika w aucie?
[ Dodano: 24 Sie 2008 22:03 ]
Swap zakończony więc temat można zamknąć.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=158822&start=0]Mój były golf[/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 212 gości