Olej w filtrze powietrza

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mmksk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: pn sty 23, 2006 11:15
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Olej w filtrze powietrza

Post autor: mmksk » pn lip 21, 2008 07:34

Witam
Podczas wymiany filtra powietrza zauważyłem w obudowie filtra olej, po ściągnięciu obudowy zauważyłem olej również wokół przepustnicy wiecie jaka jest tego przyczyna?
Dodam że do obudowy filtra jest dołączony gumowy przewód zakończony gumową membraną która również jest cała w oleju. Czy to jest normalne?



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pn lip 21, 2008 08:14

Przy wymianie (oleju) nie przelałeś oleju ?
Jeśli nie, to mogą być uszczelniacze zaworów/pierścienie tłokowe.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

nyan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: ndz lip 20, 2008 12:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Olej w filtrze powietrza

Post autor: nyan » pn lip 21, 2008 09:26

mmksk pisze:Witam
Podczas wymiany filtra powietrza zauważyłem w obudowie filtra olej, po ściągnięciu obudowy zauważyłem olej również wokół przepustnicy wiecie jaka jest tego przyczyna?
Dodam że do obudowy filtra jest dołączony gumowy przewód zakończony gumową membraną która również jest cała w oleju. Czy to jest normalne?
jaki masz filtr powietrza?? wzykly czy stozkowy??
bo ja np mam stozkowy i tez mam slady oleju ,,, mechanik powiedzial , ze nic si e nie dieje,, ze to normlne, ze torche oleju dostaje sie do filtra,, pozro


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=185000&start=0

W moich zylach plynie benzyna, zamiast serca swiszczy turbina

Awatar użytkownika
Corsair
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob lip 19, 2008 21:52
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Corsair » pn lip 21, 2008 09:42

Sprawdź czy Ci odma nie daje do filtra, świadczyło by to o słabych pierścieniach, ale to byś widział po miarce oleju ( ubywało by oleju)



Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » pn lip 21, 2008 12:39

Możesz miec przypchany oddzielacz oleju. Miałem to samo. Przy wymianie oleju pokuś się o odkręcenie oddzielacza (z tyłu na silniku) i przeczyść go. Niewielkie ślady są dopuszczalne bo to odma, ale jak zacznie płynąć to lepiej się za to wziąć.


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pn lip 21, 2008 15:12

mmksk pisze:Czy to jest normalne?
Jest to normalne w zużytych silnikach. ALe twój niekoniecznie zaraz musi byc mocno zuzyty. Polecam niezawodny sposób - włożenie tłumika płomieni(2zł/szt) w odmę ale tak aby sobie siedział w domie a nie dostał sie gdzies do silnika. Jest to mała siateczka , taka pomniejszona siec rybacka w ksztalcie beczki , 3cm x 1cm x 1cm. Ale szczerze mówiac to takie objawy czesto wskazuja na zuzyty silnik, niedługo pewno tzreba bedzie pomyslec o remoncie (minimum pierscienie) .


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » pn lip 21, 2008 17:00

Maćkooo pisze:Ale szczerze mówiac to takie objawy czesto wskazuja na zuzyty silnik, niedługo pewno tzreba bedzie pomyslec o remoncie (minimum pierscienie) .
Ty mnie kolego nie strasz...
mam podobnie, rocznie robię 30 tys. km, a dziennie minimum 50 na długiej trasie, przejechane już 250 tys. km.
Sparwdzę rozdzielacz oleju z tyłu silnika, bo w ogóle tam nie czyściłem odmy przez 2 lata, czyli ok 56 tys. km.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » pn lip 21, 2008 22:08

Maćkooo pisze:takie objawy czesto wskazuja na zuzyty silnik
zaraz zaraz nie tak pochopnie kolego Maćkooo

Mi też się tak działo np w zimę, ale wiadomo że teraz na tempereaturę nie zwalimy sprawy. Oddzielacz może być przypchany po tylu latach, nigdy nie wiesz co poprzedni włąściciel wlewał za olej, co ile go zmieniał, jak dużo jeździł, jak jeździł. Taka jest konstrukcja silika że odma idzie do puszki filtra. Z resztą wewnątrz też jest membranka zrobiona żeby nie płynął olej. Gdyby nic tym wężem miało nie "iść" to by go wogóle nie było podejrzewam. Czy myślisz że siateczka załatwi sprawę jeśli silnik jest do remontu? Gdzie tu konsekwencja? Ja podobnie jak prezesso wale po 30 tys rocznie i do momentu wyczyszczenia oddzielacza cośtam zawilgnięte miałem. Po zabiegu jest spokój - że o kondycji silnika nie wspomnę. Nie stresujmy niepotrzebnie kolegi. :helm: Jakby mu miało walić olejem to podejrzewam że nie tylko odmą by szło.


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

mmksk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: pn sty 23, 2006 11:15
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: mmksk » wt lip 22, 2008 16:50

Ostatnio przy wymianie oleju koleś wlał go na maxa, może to jest ta przyczyna. A jeśli chodzi o kondycję silnika to raczej mocy nie stracił a dolewki oleju są ale bardzo małe.
Napiszcie jeszcze jak wygląda oddzielacz oleju.



Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » wt lip 22, 2008 18:35

Służę uprzejmie:

Obrazek


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 573 gości